تو این مقاله قراره به جزئیات آزمون علوم پایه شهریور 1402 بپردازیم:

 

  • فرق آزمون علوم پایه اسفند 1401 و شهریور 1402 با بقیه آزمون ها چیست؟
  • بیس قبولی و استریتی آزمون علوم پایه شهریور 1402 قراره چند باشه؟
  • برای آمادگی در آزمون شهریور 1402 چیکار کنم؟
  • از چه منابعی استفاده کنم؟
  • چطور برنامه ریزی کنم؟

سلام به بچه هایی که شهریور 1402، آزمون علوم پایه دارن. امیدوارم تا اینجای کار موفق بوده باشی و ترم آخر علوم پایه رو هم به خوبی پشت سر بزاری و پر قدرت وارد مقطع فیزیوپات بشی.

الان که داری این مقاله رو می خونی احتمالا ذهنت درگیر اینه که آزمون شهریور 1402 رو قراره چجوری بگذرونی و ممکنه کلی سردرگم باشی، پس با من همراه باش که قراره کلی نکته جذاب بهت بگم. ولی قبل از خوندن این مقاله برای اینکه با خصوصیات کلی آزمون علوم پایه آشنا بشی بهت پیشنهاد می کنم مقاله کلیات آزمون علوم پایه رو بخونی.

فرق آزمون علوم پایه اسفند 1401 و شهریور 1402 با بقیه آزمون ها چیست؟

آزمون علوم پایه اسفند 1401 خاص بود، میدونی چرا؟ چون آزمون اسفند 1401 اولین آزمونی بود که در آن تغییر رفرنس ها رو دیدیم. ولی خداروشکر آزمون منطقی و خوبی بود و دروسی که تغییر رفرنس داشتند خیلی بچه ها رو اذیت نکرد.

و اما آزمون علوم پایه شهریور 1402 هم خیلی خاصه چون قراره تو این آزمون برای اولین بار اعمال معدل دروس علوم پایه برای بچه های ورودی 1400رو ببینیم. و همچنین شاهد تراز سازی نمرات هم خواهیم بود. پس از این آزمون به بعد تاثیر 70 درصدی نمره علوم پایه و 30 درصد تاثیر معدل رو داریم. اگر هم درسی قبلا افتادی و بعدا نمره بالاتری گرفتی، نمره بالاتر رو تو نمره علوم پایه تاثیر میدن. بهت پیشنهاد میکنم اگر میخوای با نحوه اعمال معدل و قوانینش بیشتر آشنا بشی سری به مقاله تاثیر معدل در آزمون علوم‌پایه پزشکی بزنی.

ویژگی دیگر ازمون علوم پایه شهریور اینه که قراره سوالا رو قطب شیراز طرح کنه، پس باید توجه ویژه ای به نمونه سوالات قطب شیراز در سال های گذشته داشته باشی، و بهت پیشنهاد می کنم سوالا رو از اپ طبیبانه بگیری و خوب تمرینشون کنی که از نون شب واجب تره!!

و اما ویژگی همیشگی آزمون های شهریور، فرجه بیشتری هست که در اختیار بچه ها قرار می گیره و در مقایسه با آزمون های اسفند وقت بیشتری برای مرور داری. و همچنین وجود عنصر ارزشمندی به اسم ترم تابستان!! اگر خدایی نکرده درسی رو افتاده باشی، ترم تابستون پاسش میکنی و به آزمونت هم می رسی😎

بیس قبولی و استریتی آزمون علوم پایه شهریور 1402 قراره چند باشه؟

قبل از اعلام نتایج آزمون نمی تونیم درباره بیس هیچ نظری بدیم و فقط باید صبر کنیم تا وزارت بهداشت بیس قبولی رو اعلام کنه. نمره پاسی علوم پایه اسفند 1401، 73 بود ولی این بیس هیچ ربطی به بیس های بعدی نخواهد داشت. پس هرچی خبر درباره پیشبینی بیس دیدی بهش توجهی نکن. سعی کن حداقل تا 90 نمره تضمینی سر امتحان بزنی و خیالت از پاسی راحت باشه.

و اما بیس استریتی هم متغیره ولی اگه بالای 160 بگیری خیالت از بابت استریتی راحت باشه. با نمره بالای 180 هم میتونی به رتبه شدن امیدوار باشی و میتونی فرق استریتی و رتبه شدن رو هم تو این مقاله بخونی. بعد میتونی تصمیم بگیری اصلا می ارزه براش بخونی یا نه.

برای آمادگی در آزمون شهریور 1402 چیکار کنم؟

همانطور که تو مقاله از کی برای آزمون علوم پایه شهریور درس بخونیم؟ میبینی، دانشجو ها بر اساس هدفی که تو آزمون دارن به دو دسته تقسیم میشن:

    • افرادی که قصد استریتی یا رتبه شدن دارن

    • افرادی که قصد پاس شدن دارن

شمایی که داری این مقاله رو می خونی جزء کدوم دسته ای؟ تا الان چطور درس خوندی؟

در حال حاضر شما ممکنه 1. بیس علمی خوبی داشته باشی و ترم های گذشته دروس رو خوب خونده باشی یا 2. بیس علمی خوبی نداشته باشی و میخوای تو مدت زمان باقی مونده به نتیجه برسی.

تو هر گروه بالا که باشی، هرچی زودتر با یه برنامه خوب درس خوندن رو شروع کن که مبادا کوهی از درسا برای 20 روز اخر بمونن و هنوز هیچ کاری نکرده باشی. اینطوری با کلی استرس و بازدهی کم درس می خونی و نتیجه دلخواهت رو نمیگیری...

اول از همه تکلیفتو مشخص کن که جزء کدوم دسته دانشجو هایی هستی که برات گفتم و تا الان برای علوم پایه چیکار کردی. جزء هر دسته که باشی، بیا ادامه مقاله تا بگم چجوری رستگار بشی :))

از چه منابعی استفاده کنم؟

در حال حاضر بهترین انتخاب برای بازه زمانی پیش رو(اردیبهشت تا شهریور)، کتاب های سیب سبزه که به تازگی آپدیت 1402 اومده و میتونی از سایت فروشگاه بخری. برای درسایی که حس میکنی خیلی ضعف داری، فیلم های تریتا یا سیب سرخ رو بهت پیشنهاد می کنم. و اما برای جمع بندی، ویژه ترین پیشنهادم بهت تقلب نسل دو هست که قراره کلی بترکونه و حسابی غافلگیرت کنه و میتونی اخبارشو از کانال علوم پایه دنبال کنی.

چطور برنامه ریزی کنم؟

الان ممکنه با خودت بگی من الان درگیر کلاسای دانشگاهم و وقت امتحانات میان ترمه و به زودی هم امتحانات پایان ترم شروع میشه و تا یه ماه قبل علوم پایه درگیر امتحانم. چی کار کنیم؟ اول از همه لازم نیست از آزمون علوم پایه بترسی چون در هر بازه زمانی باشی، می تونی نمره قبولی رو بگیری ولی از اون طرف خیلی هم بیخیال علوم پایه نباش که عاقبت خوبی نداره...

در حال حاضر دو نوع برنامه داریم به اسامی 180 و 90 که تو کانال باشگاه سیب سبز گذاشتیم و با این دو تا برنامه به صورت پروژه ای، دو دور مطالب رو جمع می کنی. و بعد از امتحانای پایان ترم هم برنامه لارج و مدیوم برات میزاریم و تا روز آزمون حواسمون بهت هست!

اگه تو کانال باشگاه سیب سبز باشی، قطعا از جام ملت های باشگاه سیب سبز خبر داری که قراره کلی کار جذاب توش انجام بشه. باید بیای خودت ببینی دور هم داریم با انگیزه و پر انرژی درس می خونیم و لذت می بریم :))

با ما تو کانال تلگرام علوم پایه و اینستاگرام علوم پایه همراه باش تا از خبر های جدید مطلع باشی.

موفق باشید!

 
 
 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت