Alternate Text


تست بزنیم یا نزنیم مسئله این است؟

 


تست‌ زدن یکی از اصلی ترین مهارت‌هایی است که دانشجو‌‌ها باید اونو در نظر داشته باشن. سوالات تستی، دقت و ترجیح علمی شما دوست عزیزو به چالش میکشن. یکی از روشهای درس خوندن آموزش مبنی بر تسته(Test based) .یعنی چی؟
یعنی به جای اینکه جزوه یا کتابمونو باز کنیم و مثل حالت عادی شروع کنیم به مطالعه پشت سر هم خطوط ابتدا بدونیم دنبال چی هستیم و ذهنمونو هدفدار در دریای متن غوطه ور کنیم. این روش یکی از شاخه‌های آموزش مبتنی بر مسئله یا PBL است که کتابهای سیب سبز بر این اساس طراحی شدن. حال به توضیح مفصل ضرورت تست تمرینی، ضرورت آن و ... میپردازیم.

 

 

 

منابع تست تمرینی

 

 

 

ما دو تا منبع اصلی براش داریم (در ادامه مقاله یک یکشونو برات مفصل توضیح میدم) شامل:

 

 

بانک تست چیه؟ بانک تست کجاست؟

 

✅ یه فضای صفحه بندی شده به صورت داینامیک برای استفاده بیشتر از تست های تمرینی هر درس

 

✅دسته بندی تمام تست های قطبی و کشوری به صورت منظم و بر اساس مبحث و ریز مبحث

 

✅ آدرس 👈 exam.edutums.ir

 

بانک تست چه ویژگی هایی داره؟

 

✅ تمام سوالات رو تا آخرین آزمون یعنی شهریور ۱۴۰۲ پوشش میده

 

✅ قابلیت انتخاب تست زنی از یه سری مباحثی که نیاز داری رو بهت میده (یعنی از بانک تست یه درس، از مباحث مورد نیازت، هرچقدر بخوای آزمون بسازی😉)

 

✅قابلیت تگ گذاری برای تفکیک تست ها

 

✅ قابلیت تست زنی به شکل فلش کارت هم قدم بعدیه

 

 

 

نحوه استفاده از بانک تست سامانه آزمون:

 

۱.وارد سایت Exam.edutums.ir بشید.
۲.از قسمت بانک تست، درس مورد نظر رو خریداری کنید.
۳. وارد بانک تست من بشید و روی درس مورد نظر کلیک کنید.
۴. ایجاد آزمون جدید رو انتخاب کنید.
۵. فصل مورد نظرت و تگ و تعداد سوال و… رو انتخاب میکنی.
۶.شروع تست زنی

 

برای آشنا شدن با فضای بانک تست حتما فیلم آخر مقاله رو ببین:

 

 

 

چرا سامانه آزمون طبیبانه؟

 


سامانه آزمون طبیبانه دقیقا همون سامانه‌ایه که وزارت بهداشت باهاش امتحان برگزار می‌کنه. تعداد زیادی از دانشگاه‌ها، امتحان علوم‌پایه رو به صورت الکترونیک برگزار می‌کنن و از همین سامانه استفاده می‌کنن. پس می‌تونه یه آمادگی واسه جلسه‌ی امتحان هم باشه.

سه دسته آزمون با جواب تشریحی توی سامانه داریم:

-آزمونای علوم‌پایه‌ی چند سال اخیر کشوری و قطبی‌

-آزمونای جمع‌بندی درسای مختلف که براساس تیپ و اهمیت سوالات علوم پایه توسط یه تیم خبره طراحی شدن

- آزمون شبیه‌ساز علوم‌پایه‌ی که به صورت تک درس برای دروس مختلف علوم پایه وجود دارن

تو این سامانه می‌تونی از خودت امتحان بگیری و ببینی که در مقایسه با بقیه چند میشی و حتی هر سؤال رو چند نفر درست یا غلط جواب دادن. بلافاصله بعد از امتحان هم می‌تونی جواب تشریحی سؤالا رو ببینی.

در حال حاضر تعداد زیادی از آزمون‌های دوره‌های اخیر رو توی سامانه قرار دادیم و همچنان داریم اضافه میکنیم. آزمونایی که جواب تشریحی دارن با هزینه‌ هستن و آزمونایی که جواب تشریحی ندارن به شکل رایگان قرار دادیم.

 

 

 

سیب ترش

 

 

 

کتابای سیب ترش همون آزمونای سال های مختلف علوم پاین که هر کدوم حاوی آزمون یک دورس. همچنین کتاب پاسخنامه تشریحی داره و یه جواب مختصر ومفید برا هر سوال برات آورده تا مطالب خوب برات دوره وجمع بندی شن. بهترین زمان استفادش دو سه روز قبل امتحانه تا خودتو محک بزنی وببینی برا آزمون چقدر آماده‌ای وخلاصه چند مرده حلاجی؟

 


من کی تست بزنم همون موقع که یک مبحث رو خوندم یا بزارم چند روز بگذره؟🤔

 


ما دو مدل تست زدن داریم:
آموزشی: یعنی همون موقع که یک مبحث رو خوندیم بریم داخل اپلیکیشن و تست بزنیم که مطمئن بشیم هیچ نکته‌ای نمونده که حین خوندن تو کتاب بهش توجه نکرده باشیم🧐

 

سنجشی: این مدل تست زدن همونطور که از اسمش مشخصه یعنی چند روز بعد از خوندن یک مبحث بری سراغ تست.که ببینی چقدر از درسی که خوندی رو بلدی.
حالا کدوم مدلی تست بزنیم؟!
تو برنامه ریزی مطالعاتی طول ترمت سعی کن بعد مطالعه هر مبحثی، بلافاصله تستای آموزشیشو بزنی و ۴-۵ روز بعد تستای سنجشیشو بزنی. بعد اتمام هر درس هم میتونی تو سامانه آزمون طبیبانه، آزمونک جمع بندی درس مربوطه رو بزنی.

 

برا روزای نزدیک امتحان هم بهت پیشنهاد میکنم تست هایی که پاسخ تشریحی دارن بزنی.

 

چه فایده ای دارن اینجور تست زدنا؟؟

 

  • مرور مطالبی که خوندی
  • فهمیدن نقاط ضعف وقوتت و میزان تسلطی که روی مطالب داری
  • آشنایی با تیپ سوالات و...

 

 

 

 

آزمون‌ها و جواب تشریحی‌شون رو کاغذی بخونیم یا به شکل آنلاین توی سامانه آزمون آنلاین طبیبانه؟ کدوم بهتره؟

 

هر کدوم فایده‌های خاص خودش رو داره.

 

با کاغذی درس خوندن راحت‌تره: با آنلاین هم قابلیت سنجش داره، هم شبیه آزمون الکترونیک اصلیه و هم با اعتبار هدیه‌ی بسته‌ی سیب سبز میشه خیلیا رو رایگان دریافت کرد.

 

حجم تستای بانک تست خیییلی زیاده. قطعا نمی‌رسم همه رو بزنم. چیکار باید بکنم؟

 

 

 

تو بانک تست سامانه آزمون طبیبانه هم میتونی مبحث انتخاب کنی و هم تعداد و نوع سوالات دست خودته. میتونی از تست های جدیدتر شروع کنی و به صورت رندوم تعداد سوالات رو انتخاب کنی و تست بزنی.

 

یا میتونی با توجه به اهمیت مباحث ازشون تست بزنی که تو وقتت صرفه جویی کرده باش. به این میگن هوشمند درس خوندن!!

 

 

 

حالا نمیشد این تستا هم چاپ می‌شدن؟

 

 

 

شدنش که می‌شد. الانم میشه! ولی بجز خود کتابا، باید یه کامیون با راننده بخری برای حمل ۱۲ هزار صفحه‌ کتاب 🤐

 

 

 

با صرف تست زدن میتونم تو علوم پایه پاس شم یا نمره خوبی بیارم؟

 

بسته به پایه علمیت، تلاشت و تعداد تستایی که میزنی و...میتونی نمره ۱۲۰،۱۳۰ بیاری ولی هیچ تضمینی نیست(شاید بگی من کسیو سراغ داشتم فقط با تست پاس شده، منم این قضیه رو انکار نمیکنم ولی اون فقط یک استثناس.) پس سعی کن اصولی درس بخونی و استثنائاتو کنار بذاری.

 

 

 

بانک تست بیوشیمی سامانه آزمون طبیبانه

 

حالابه عنوان مثال برات راجع تست تمرینی بیوشیمی صحبت میکنم. تست تمرینی بیوشیمی حاوی مجموعه سوالات ۲۱۴ امتحان علوم پایه پزشکی و دندون پزشکیه. یعنی تمام امتحان های علوم پایه قطبی از شهریور ۹۳ تا شهریور۹۸ امتحان میاندوره و پایان دوره کشوری تا شهریور رو پوشش دادیم. سوالا رو بر حسب مبحث طبقه بندی کردیم و با پاسخ کلیدی یا تشریحی در اختیارتون قرار دادیم)

 

تو جدید‌ترین آپدیت بانک تست جواب کلیدی همه تستا رو بازبینی کردیم و ایراداتشونو اصلاح کردیم. و نکته مهم ماجرا اینه که پاسخ تشریحی ها توسط تیم علمی دانش آموختگان به این بانک اضافه شده که بری حالشو ببری و اگه جواب تست رو بلد نبودی نیاز نباشه بگردی تو کتاب دنبال جواب .میزان اهمیت مطالب و جاهای کلیدیش هم مشخص شدن. دیگه چی میخوای🤷‍♂️

 

این کتاب حاوی حدود 3000 تست بیوشیمی علوم پایس که میتونی تعداد سوالات و فصل های دلخواهت رو فیلتر کنی و طبق نیازت تست بزنی.

 

چرا باید برای بیوشیمی تست زد؟

 

با توجه به اینکه بیوشیمی یه درس فراره و همه باهاش مشکل دارن وحتی خیلیا تو علوم پایه حذفش میکنن حتما بهت توصیه میکنم براش تست بزنی تا مطالب بیشتر تو ذهنت تثبیت شن و بدونی کجاها رو بیشتر باید بخونی وبراش وقت بذاری. مثلا یسری مباحث مثل متابولیسم کربوهیدرات، متابولیسم لیپید، ساختار و متابولیسم پروتئین و آنزیم و هورمون تو بیوشیمی مهمترن وحتما بهت توصیه میکنم براشون تست بزنی.

 

 

 

امیدوارم موفق باشی

 

از طریق لینک زیر میتونی در مورد بقیه محصولات درس بیوشیمی، سیب سبز، سیب سرخ، تقلب و تریتا مطالعه کنی.

 

 

 

 

https://www.iranmedclub.com/blog/wp-content/uploads/2022/11/video_2023-10-26_21-25-47.mp4

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت