دوره آموزشی تریتا بیوشیمی علوم پایه

 

دوره آموزشی تریتا، مجموعه فیلم‌های آموزشی است که با بهره‌گیری از بهترین اساتید از معتبر‌ترین دانشگاه‌های کشور تهیه شده است. هدف از تولید این مجموعه، دسترسی تمام دانشجویان علوم‌پزشکی و دندانپزشکی به بهترین سبک تدریس دروس و بهره‌مند شدن آنان از برترین اساتید کشور که غالبا خود، طراح سوالات آزمون‌های جامع کشوری در مقاطع مختلف نیز می باشند. از آنجایی که حین استفاده از فیلم، از قوای دیداری و شنوایی خود به صورت همزمان استفاده می کنید؛ در این سبک از تدریس، بازده مطالعه شما بالاتر بوده و از زمان خود بهره‌ی بالاتری خواهید برد. در این متن به بررسی مجموعه تریتا و درس بیوشیمی علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی با تدریس استاد مردسلطانی می‌پردازیم.

 

مدرس دوره آموزشی تریتا درس بیوشیمی علوم پایه

 

مهمترین نکته در ارزیابی یک دوره آموزشی؛ مهارت و سطح علمی و سابقه مدرس آن دوره است. مدرس درس بیوشیمی در مجموعه تریتا، جناب دکتر میثم مرد سلطانی می‌باشند. ایشان دارای مدرک دکترای بیوشیمی بالینی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است. وی جایزه استعداد برتر دانشجویی از سوی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۴ را در سوابق خود دارد. همچنین دارای سوابق اجرایی، آموزشی و مدیریتی در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه‌های دولتی کشور نیز می‌باشند.

 

سبک تدریس ایشان در این دوره به این صورت است که ابتدا از سرفصل‌های مهم و پرکاربردتر آغاز نموده و به صورت خلاصه شده نکات مورد نظر را تدریس می نمایند. همچنین همراه با تدریس، از تخته نویسی هم بهره می‌برند که برای به خاطر سپاری مطلب توسط دانشجویان بسیار مفید می‌باشد. علاوه بر این موارد، در انتهای هر مبحث به حل تست و ذکر مشکلات پرتکرار می‌پردازند که مهارت دانشجویان بدین وسیله در تست زنی بیوشیمی نیز ارتقا می‌یابد. ایشان هنگام تدریس روحیه پرانرژی دارند و مخاطب را با خود همراه می‌کند. این روحیه موجب شاداب ماندن و عدم خستگی و حواس‌پرتی دانشجویان هنگام تدریس می‌شود.

 

قالب تریتای بیوشیمی

 

این مجموعه به صورت ۲۷ ساعت فیلم آموزشی در ۲۴ بخش طراحی شده است که مدت هرکدام از بخش ها به صورت میانگین یک ساعت می‌باشد. سرفصل‌های مهم و مطرح در آزمون علوم‌پایه به طور نظام‌مند و همراه تخته‌نویسی تدریس شده و در انتهای هر مبحث نیز به تست‌زنی پرداخته می‌شود. این دوره در سال ۱۴۰۰ ضبط و مبتنی بر آخرین تغییرات درسی می‌باشد. کیفت تصویر و صدای مطلوب از دیگر امتیازات این دوره است. ضمنا دانشجویانی در محل تدریس استاد حضور دارند که فضای تدریس را فعال‌تر و گاهی با پرسش و پاسخ همراه می‌کند. بنابراین برخی از نکات چالش‌دار به این طریق رفع ابهام می‌گردد.

 

مدت اعتبار دوره تریتا

 

این دوره آموزشی به صورت دائمی است و مدت استفاده محدودی ندارد. بدیهی است تهیه این محصول در ابتدای دوره علوم‌پایه به مراتب مفید‌تر خواهد بود زیرا در مدت زمان بیشتر و تایم آزادتری می توانید از این محصول بهره ببرید. اگرچه استفاده از تریتا در هر کدام از ترم‌های مقطع علوم‌پایه پزشکی و دندانپزشکی مفید خواهد بود.

 

بستر فعالسازی و مشاهده فیلم آموزشی تریتا بیوشیمی

 

پس از خرید این محصول، لایسنس آن در اختیار شما قرار می‌گیرد. با استفاده از این لایسنس می توانید در برنامه اسپات‌پلیر به دانلود و مشاهده این دوره بپردازید.(فقط لازم است یکبار دوره را دانلود نمایید)

 

مجموعه تریتا بیوشیمی علوم پایه برای چه افرادی مناسب است؟

 

دانشجویانی که در طول ترم از تدریس استاد خود در دانشگاه راضی نیستند و یا به هر علتی اعم از مجازی بودن کلاس‌ها در ترم‌های گذشته، نتوانسته‌اند درس را به خوبی فرا بگیرند می‌توانند همراه با تدریس استاد خود؛ این دوره را تهیه و تماشا کنند تا کمبود‌ها در زمینه آموزشی بدین طریق جبران شود. بدین گونه دانشجویان سرتاسر کشور می توانند از این طریق از تدریس درس بیوشیمی توسط استادی مجرب بهره بگیرند. بنابراین این دانشجویان نیز می‌توانند در امتحانات کشوری با سایر دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور رقابت کنند.

 

همچنین برای دانشجویانی که آزمون علوم‌پایه را در ترم جاری در پیش دارند و هدف استریت شدن را دنبال می‌کنند؛ این دوره آموزشی حتما مفید خواهد بود. این دانشجویان علاوه بر استفاده از مجموعه‌های بر مبنای تست مانند سیب سبز ، باید از منابع تشریحی نیز استفاده کنند و مطالب را با جزئیات بیشتری فراگیرند. بنابراین منابعی مثل دوره‌های تریتا در این زمینه حتما مفید خواهد بود. البته افرادی که صرفا هدف پاس شدن آزمون علوم‌پایه را دارند نیز درصورتی در مبحثی ابهام داشته باشند می توانند با تماشای بخش‌های مورد نظر خود؛ با هدف رفع اشکال از این دوره بهره ببرند.

 

علاوه بر دانشجویان دوره علوم‌پایه در رشته‌ی پزشکی و دندانپزشکی ؛ دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را دارند نیز می‌توانند استفاده مناسبی از این دوره داشته باشند. این افراد با صرف زمان نه‌چندان زیادی، می توانند مطالب پرتکرار بیوشیمی را بدین طریق فراگیرند.

 

تریتا بیوشیمی علوم پایه

 

نحوه استفاده مناسب از فیلم‌ها

 

همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد، این دوره در ۲۴ بخش ارائه شده است. بهترین راه استفاده از این دوره به این صورت است که هر بخش را در طول یک روز تماشا کنید. یعنی روزی به طور میانگین یک ساعت زمان برای این دوره قرار دهید تا در طول یک بازه حدودا یک ماهه این دوره را بگذرانید. البته پیشنهاد می‌شود هر بخش را که مشاهده کردید، مطالب را برای خودتان خلاصه کنید. نکاتی که از نظر مدرس و یا خودتان مهم به نظر می آید را یادداشت کنید. با فاصله تقریبا یک هفته خلاصه های خود را مرور کنید. اینگونه بخش زیادی از مطالب در ذهن شما به خوبی تثبیت خواهد شد.

 

دوره تریتا منبع متنی برای مطالعه دارد؟

 

از آنجایی که سبک تدریس در این دوره بر مبنای فیلم است؛ منبع مجزایی به صورت متن برای مطالعه ندارد. اگرچه از استفاده از سیب سرخ بیوشیمی می‌تواند برای امتحان علوم پایه کمک کننده باشد و به مقدار قابل توجهی با تدریس استاد این درس مطابقت دارد. (بدیهی است توضیحات استاد با جزئیات بیشتری نسبت به مطالب سیب سرخ همراه است!). توجه داشته باشید که خلاصه‌نویسی و استفاده از این خلاصه‌ها برای مرور می‌تواند برایتان بسیار مفید واقع شود.

 

تدریس این دوره بر اساس کدام رفرنس‌ها است؟

 

تدریس دکتر سلطانی در این دوره بر مبنای رفرنس‌های هارپر و لنینجر می‌باشد. در حقیقت نکاتی که ایشان در این دوره بیان می کنند، چکیده‌ای از این رفرنس‌های معتبر است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید به طور کلی، رفرنس‌های درس بیوشیمی بسیار شبیه هم هستند و فقط در موارد معدود و جزئیاتی که برای دانشجویان این دوره کاربرد زیادی ندارد کمی متفاوتند. تاکنون چندین بار رفرنس مورد نظر برای آزمون علوم‌پایه از طرف وزارتخانه تغییر کرده است اما مشاهده می کنیم که سبک سوالات آزمون در این درس تغییرات چندانی نداشته است. بنابراین خودتان را درگیر تفاوت های جزئی رفرنس ها نکنید!

 

تفاوت تریتا با تقلب چیست؟

 

هدف دوره‌های تقلب اساسا اینه که مروری بر درس‌ها بشه و همچنین با تست‌های آخرین آزمون‌ها آشنا بشید. یعنی به صورت خیلی خلاصه در اون مطالب بیان میشه. در صورتی که مطالب در دوره تریتا خیلی جزیی‌تر و کامل‌تر بیان شده و بیشتر بر مبنای آموزش و مطالعه تشریحیه. در حقیقت دوره تقلب برای یادگیری و مرور مطالب مهم و پرتکرار، اون هم در زمان بسیار کوتاهه. این در حالیه که دوره تریتا بر مبنای آموزش عمیق مطالبه و زمان نسبتا بیشتری رو می طلبه. از طرفی، در دوره تقلب به تعداد زیادتری تست حل میشه و نکات اون تست‌ها که تست های اخیر آزمون علوم‌پایه هستن؛ تکرار و دوره میشه و شما رو با سبک سوالات آشنا میکنه. به طور خلاصه دوره تریتا تشریحی محوره اما دوره تقلب بسیار تست محور هست!

 

از اینجا می‌تونی تریتای بیوشیمی رو توی فروشگاه ببینی و تهیه کنی! مشاهده و تهیه تریتای بیوشیمی

 

نمونه تریتا بیوشیمی

 

 

به امید موفقیت هرچه بیشتر شما دانشجویان عزیز

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت