Alternate Text

سیب سبز بیوشیمی

 

سلام دوستان! حالتون چطوره؟
در این مقاله، قراره به صورت کامل یکی از محصولات محبوبمون، سیب سبز بیوشیمی رو معرفی کنم.

 

قبل از شروع لازمه بگم اگه هنوز با درس بیوشیمی و روش مطالعش آشنایی ندارین، به اینجا سر بزنین!

 


اصلا میدونی سیب سبز چیه؟

 

سیب سبز، منبعی تست- بیس برای آمادگی در آزمون کشوری علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی و مطالعه در طول ترم دانشجویان هست. کتاب های سیب سبز مباحث مختلف رو طبقه بندی و قبل از شروع هر مبحث، اهمیت و تعداد سوالاتش در آزمون ۲ سال اخیر رو بررسی کرده.

 


حالا این تست-بیسی که میگن چی هست؟

 

در ابتدا سیب سبز برای هر یک از مباحث، درسنامه ای مختصر و جامع آورده. طرز بیان این هم درسنامه خیلی روونه و سعی شده مطالب رو به بهترین شکل بهتون منتقل کنه. فکر نمیکنم کسی باشه سیب رو بخونه و باز هم یاد نگیره!
در ادامه، سیب سبز با یک سری تست های سلکتیو از علوم پایه سال ۹۳ تا ۹۹ و تست های آزمون های دو سال اخیر، مبحث رو ادامه میده. این تست ها بهتون کمک میکنه مطالبی که در درسنامه خوندین رو در قالب تست ببینین. علاوه بر این، با دید طراح آشنا میشین و ماندگاری مطالب هم در ذهنتون بیشتر میشه. به این میگن تست-بیس! یعنی بخش اعظمی از یادگیری شما با زدن این تستا صورت میگیره.
در آخر در انتهای هر مبحث، نکات پر تکرار در حد یک یا دو صفحه آورده شده و میتونه مبحثی که مطالعه کردین رو حسابی براتون جمع بندی کنه.

 

 

 

سیب سبز بیوشیمی برای چه افرادی مناسبه؟

 

مخاطبای سیب سبز رو میتونیم تو ۴ دسته قرار بدیم:

 


افرادی که میخوان تو طول ترم و برای امتحان های ترم بخونن:

 

اگه یادت باشه گفتم ادبیات سیب خیلی روون و ساده س. در عین حال حجم کتاب در مقایسه با رفرنس و جزوه خیلی کمتره. همین باعث میشه خیلیا به مطالعه سیب تو طول ترم متمایل بشن. با وجود پوشش دهی نکات مهم، نباید توقع نمره خیلی خوب برای امتحانای ترم رو داشته باشین. چرا؟ چون ۳۰ تا ۴۰ درصد سوالای ترم خیلی ریز و گاها از نکات خود اساتید طرح میشن. برای همین بهتون پیشنهاد میکنم در طول ترم از جزوه و یا رفرنس استفاده کنین و در فرجه آزمون با سیب سبز مرور کنین. اما برای کسی که هدفش پاسیه، با خوندن سیب هم میتونه پاس کنه.

 


افرادی که صرفا میخوان علوم پایه رو پاس کنن:

 

با یک دور خوندن سیب سبز و دیدن فیلم های تقلب پاس شدن قطعیه!

 


افرادی که میخوان برای علوم پایه استریت بشن:

 

چه بخوای پاس شی چه استریت، باید سیب سبز رو خونده باشی. چون هیچ کتابی ازنظر پوشش دهی نمیتونه جایگزین سیب سبز بشه. این کتاب اصلی ترین منبع برای علوم پایه س و در فرجه علوم پایه به همه توصیه میشه.

 


لیسانس به پزشکی ها:

 

فرقی نمیکنه مستقیم وارد پزشکی شده باشه و یا لیسانس به پزشکی باشی. در هر حالت این کتاب به یادگیری و تسلط شما روی مطالب کمک میکنه.

 

 

 

چجوری سیب سبز بیوشیمی رو مطالعه کنیم؟

 

بسته به هدفی که دارین، میتونین سیب سبز بیوشیمی رو در طول ترم و یا صرفا در فرجه آزمون علوم پایه بخونین. در سیب سبز بیوشیمی مطالب ساده و مختصر مفید بیان شده؛ بنابر این خوندنش زمان زیادی از شما نمی گیره. سعی کنین مباحث رو به ترتیب بخونین، به تست های موجود در کتاب پاسخ بدین و اگه دیدین مبحثی نیاز به تست زدن بیشتر داره، از منابع تکمیلی استفاده کنین.

 

 

 

ویژگی اختصاصی این کتاب چیه؟

 

همانطور که اکثرتون در جریانین، بیوشیمی به شدت فرار و حفظیه و یادگیری جزئیات ریز و درشتش کار سختیه. سیب سبز برای این مسئله هم راه حل داره. سیب سبز بیوشیمی، کلی جدول و نمودار داره که میتونه در حفظ کردن جزئیات و مسیر های متابولیسمی هر ترکیب بهتون کمک کنه.

 

 

 

منابع تکمیلی سیب سبز بیوشیمی

 

در کنار سیب سبز بیوشیمی، برای آمادگی و تسلط بیشتر، منبع های تکمیلی هم وجود داره. حالا اینا چیاس؟

 

  • مرور: یکی از منابعی که در هفته های پایانی مانده به علوم پایه، در مرور سریع سیب سبز کمک کنندس، تقلب بیوشیمیه. تقلب تنها در چهار ساعت نکات پر تکرار سیب سبز و سوالات آزمون های دوسال اخیر رو بررسی میکنه و به عنوان منبع تکمیلی علوم پایه، در پاس کردن و استریت شدن بهتون کمک میکنه. شما میتونین هر دوی این محصولات رو با قیمت بهتر در سایت تهیه کنین.
  • تست زنی: با وجود تست های سلکتیو و سوالات دو سال اخیر علوم پایه در سیب سبز، برای یک سری از مباحث لازمه تست های بیشتری بزنین.
  • بانک تست طبیبانه به عنوان منبع تست زنی، سوالات آزمون های قطبی و کشوری رو پوشش داده و در کنار سیب سبز قابل استفاده ست.

 

تفاوت سیب سبز و سیب سرخ بیوشیمی

 

شاید برای خیلی هاتون سوال شده باشه که این دوتا منبع چه تفاوت هایی دارن و کدوم مناسب تره. مقایسه بین این دو منبع کار سختیه. چرا؟ چون:

 

  • سیب سبز برای مطالعه و مرور مباحث در دوره کوتاه به ویژه فرجه آزمون علوم پایه طراحی شده اما سیب سرخ منبع تشریحیه.
  • سیب سبز تست-بیسه اما سیب سرخ سوال نداره!

 

در مجموع هر دوی این کتاب ها بسته به هدفتون در طول ترم قابل استفاده است. اما سیب سبز به صورت اختصاصی برای فرجه آزمون علوم پایه طراحی شده.

 

این کتاب رو چجوری تهیه کنیم؟

 

میتونید این محصول رو به سه روش تهیه کنی:

 

  • به صورت تک جلد از سایت دانش آموختگان تهران
  • در قالب پک مدیکا/دنتا (شامل کل کتاب های سیب سبز 02 به همراه کد ممتاز بانک تست) و مدیکا/دنتا پلاس (شامل کل کتاب های سیب سبز 02 به همراه کد وی آی پی بانک تست و سامانه آزمون)
  • در قالب پک all in one که شامل پک سیب سبز: بسته سه گانه تریتا، تقلب، کد وی آی پی بانک تست و سامانه آزمون و یک جلسه مشاوره تلفنی

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت