خوب حالا که به سلامتی مقطع استاژری رو پشت سر گذاشتی از امتحان پره اینترنی یا همون پیش کارورزی سربلند بیرون اومدی، می ‌رسیم به آخرین مرحله‌ی رشته‌ ی پزشکی یعنی اینترنی یا کار ورزی. اینجا دیگه رسما‌ و قانونا دکتر‌ شدی و دیگه بهت کد نظام پزشکی میدن و باید طبابت کنی، تا مراحل قبل مسئولیت آن چنانی بر عهده ات نبوده اما از الان به بعد مسئولیت سنگینی داری و باید با دقت و مسئولیت پذیری بالا کارهات رو انجام بدی. یه سوال، کد نظام پزشکی چیه؟ یک کده مثل کد ملی، هر نسخه‌ای یا دستوری رو که مهر می‌‌کنی و کد نظام پزشکی شما زیر اون می‌خوره، مسئولیتش با توعه، پس مراقب باش الکی چیزی رو مهر نکنی.

اینترنی کدوم مقطع‌محسوب میشه؟ بعد‌ از گذر سخت از مرحله‌ی شیرین استاژری، به آخرین مرحله یعنی اینترنی می‌رسیم.
اینترنی چند ترمه؟ 3 ترم‌ یا همون 1/5 سال.
چرا بهش‌ کارورزی هم میگن؟ چون داری‌ درسایی رو که تا الان خوندی و یاد گرفتی رو اینجا به صورت عملی تمرین می کنی.
چه‌‌ مطالبی‌ رو‌ داخلش‌ می‌خونیم؟ مطلب جدیدی نمی‌‎خونی، اون چیزایی که خوندی رو عملی به کار می گیری.
در این دوره درس هم باید زیاد بخونیم؟ اینجا‌ یک‌ دوره ای‌ هست که اگه نخوای امتحان ‌رزیدنتی بدی، درس‌ زیادی‌ رو لازم نیست‌ که ‌بخونی.
از همه مقاطع سنگین ‌تره؟ از لحاظ شیفت هایی که می‌دی، و شب نخوابی هاش سنگین‌ تره واقعا.
نحوه‌تدریس مطالب چطوریه؟ در اینترنی هم مثل استاژری باید بخش های مختلف رو با توجه به حجم و مهمی درس‌هاش در بخش های مختلف بگذرونی و جلو بری.
نمره‌ پاسی چنده؟ نمره پاسی14 هستش، هیچ درسی رو نباید‌ زیر‌ 14 بگیری.
امتحاناش‌ چطوریه؟ در پایان هر بخش، به صورت تئوری و عملی ازتون آزمون می‌گیرند و اگر بخش هارو با دقت گذرونده باشی‌، نباید نگران چیزی باشی، امتحاناش خیلی روتینه و استادا اذیت نمی کنن دانشجو هارو (البته توی همه شرایط، حالت استثنا هم داریم)
وظیفه شما اینجا به عنوان دانشجو چیه؟ اینجا دیگه اسم خودمون رو دانشجو نذاریم بهتره، اینجا ما رسما پزشک شده ایم و باید شیفت بدهیم.
بخش ‌هاش به چند قسمت تقسیم بندی می‌شه؟ با توجه به حجم درساش به دو گروه ماژور و مینور طبقه بندی میشه و اسم درساش رو توی پست قبلی گفتیم، اگر ندیدی حتما برو یه نگاهی بکن.
آیا تو این دوره هم کشیک داریم؟ بله، این دوره تمام بخش ها رو باید کشیک بدی که کشیک هاش هم از 12ساعت شروع می شه تا 36 ساعت.
آزمون کشوری هم داره؟ بله ، اسمش آزمون کشوریه صلاحیت بالینی، اما خود دانشگاه اونو ازت می‌گیره(عجب پارادوکسی داره)
داخل آزمون کشوری چه چیزایی ازمون می‌پرسن؟ کارهای روتینی رو که انتظار دارن یک پزشک بلد باشه مثل:رگ گیری، لوله گذاری، احیای قلبی ریوی و.....
چه کسایی امتحان صلاحیت بالینی رو  امتحان می گیرند؟ اساتید دانشگاه، از هر بخشی یک استاد به صورت رندوم انتخاب می کنند و سوالات اون بخش رو ازتون می گیره.
چند بار حق شرکت در آزمون صلاحیت بالینی رو داریم؟ حداکثر 3 بار، که اگه خدایی نکرده توی این 3 بار قبول نشی، پزشکی کان لم یکن می شه و در مرحله آخر بعد این همه سختی و ریاضت کشیدن نمی تونی مدرکت رو آزاد کنی و طبابت کنی.

            

آخرین اخبار

مقالات مرتبط

2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


2023/11/11 4:14 PM

راهنمای مصرف ژلوفن

چرا دوباره؟ يادت مياد علوم‌پايه داشتي و با سيب سبز كچل شدي؟ روز آخر كه قبول شدي و داشتي ‌مي‌رفتي بت گفتيم برو دوباره ميايم سراغت! الوعده وفا! اومديم تا سر امتحان پره‌انترني اون 4تا موي باقي‌مونده‌تو هم بريزيم و به عنوان يه Complete kachal بفرستيمت دوره‌ي اينترني 🙆


2023/11/11 4:07 PM

تغییرات آزمون پره انترنی اسفند 1401

آزمون پره انترنی دومین آزمون جامعی است که هر دانشجوی پزشکی باید در آن شرکت کند، امتحان پره انترنی در پایان دوره استاجری در دو نوبت شهریور و اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود که این امتحان از سال 99 به بعد به صورت کشوری برگزار شده است.


کامنت