آزمون پره‌انترنی اسفند ۱۴۰۱

 

سلام به همه دانشجوهای عزیز
قبلاً درباره‌ی امتحان پیش کارورزی به طور کلی حرف زده بودیم. امروز دوباره گریزی به اون میزنیم و میریم سراغ مبحث اصلی، یعنی آزمون پره‌انترنی اسفند ۱۴۰۱.

 

آزمون پره انترنی یا پیش‌ کارورزی چی هست؟

 

امتحان پره انترنی در واقع دومین آزمون جامع در رشته‌ی پرشکی هست که برای عبور از مقطع استاجری و ورود به مقطع اینترنی باید بدی. این آزمون ۲۰۰ سوالِ ۲۰۰ نمره‌ای داره و نمره بیس (پایه) برای پاس شدن هرساله متغیر هست.

 

این امتحان چه تغییراتی قراره داشته باشه؟

 

از تغییرات امتحان اسفند ۱۴۰۱ نسبت به گذشته، اضافه شدن دروس شناور مورد توجه بیشتریه. این دروس شامل: ایمنی شناسی، فیزیک پزشکی، پاتولوژی عمومی، ژنتیک و تغذیه هست. اینکه رفرنس اعلامی این دروس چی هست و با چه منبعی و چطوری باید بخونیشون رو توی مقاله دروس شناور بهت توضیح دادم؛ پس قبل از اینکه صحبتمون رو ادامه بدیم، بدو اون مقاله رو بخون و بیا.

 

بیا یه چیزی درِ گوشی بهت بگم. اگر هدفت پاسی هست و یا این دروس رو جدی نگرفتی و مطالعه نکردی، بهت توصیه میکنم براشون تقلُّب کنی و خیالت رو از بابت این دروس راحت کنی.

 

 

البته نه از این تقلب‌هایی که توی عکس بالا هست :)
شناور‌ها حدودا ۳۵ سوال دارن پس قابل حذف کردن نیستن. با تقلب میتونی این دروس رو در زمان کوتاه جمع کنی و پروندش رو ببندی.
اگر هم هدفت رتبه هست، میتونی کتاب‌های سیب سبز استفاده کنی که درسنامه‌ی کامل و براساس آخرین رفرنس آزمون هست.

 

دروس شناور برای همه اجباری هست؟

 

اول از همه بهت بگم که امسال قراره دو دفترچه سوال داشته باشیم.
یکی برای افرادی که دروس شناور رو توی آزمون علوم پایه پاس کردن، یا در معدل علوم پایه‌ به فیزیوپاتولوژی‌شون حساب شده. این افراد قراره مثل گذشته، آزمونی با دروس اختصاصی داشته باشن.
و یکی هم برای افرادی که جزو گروه اول نیستن، یعنی دروس شناور رو پاس نکردن یا در معدل علوم پایه‌شون حساب نشده؛ در نتیجه این عده باید در آزمون پره، علاوه بر دروس اختصاصی، دروس شناور هم داشته باشن.

 

بودجه بندی آزمون مثل گذشته هست؟

 

از تغییرات دیگه آزمون، بودجه بندی اون هست. امتحان همچنان قراره ۲۰۰ سواله باشه، اما تعداد سوال هر درس به علت اضافه شدن حدودا ۳۵ سوال شناور نسبت به گذشته یکم بالا و پایین شده. جدول بودجه بندی اعلام شده توسط سازمان سنجش پزشکی رو میتونی اینجا ببینی.

 

 

اگر جزو افرادی هستی که دروس شناور داری، حواست باشه که مجموعاً ۱۲ سوال برای پاتولوژی عمومی و اختصاصی داری. یهو فکر نکنی فقط عمومیه.

 

رفرنس دروس تغییری نداشته؟

 

امسال تغییرات زیادی در رفرنس‌ها داشتیم. برای مثال رفرنس بعضی دروس آپدیت و یا تغییر کرده. تمام این موارد رو به صورت کامل برات توی این جدول آوردم.

 

 

همونطور که می‌بینی در سه درس داخلی به جز قلب، علاوه بر عفونی و اطفال، آپدیت رفرنس داشتیم.
همچنین، دو تغییر بزرگ هم داشتیم. در دروس رادیولوژی و گوش و حلق و بینی (ENT)، رفرنس به کلی عوض شده. به این نحو:
⦁ تغییر رفرنس رادیولوژی از آرمسترانگ ۲۰۱۳ به learning radiology 2020
⦁ تغییر رفرنس ENT از بهربون ۲۰۱۰ به هندبوک اتولارنگولوژی ۲۰۱۷
خوشبختانه کتاب‌های ما (ژلوفن و ضروریات و پره‌ آپ‌ها) براساس آخرین رفرنس‌ها، آپدیت هست و در دو فرمت چاپی و فایل قابل استفاده برای آزمون پره‌انترنی اسفند ۱۴۰۱ هست.

 

اینجا، در دروس اختصاصی هم راه تقلُّب برات بازه و میتونی با بسته تقلُّب پره انترنی دروس رو بر اساس آخرین رفرنس و در کمترین زمان جمع کنی و به پاسی برسی.
اگر با تقلب آشنا نیستی، این مقاله رو بخون.

 

با چه برنامه‌ای برای آزمون بخونم؟

 

برای این آزمون ما چندین پلن مطالعاتی داریم.

 

برای افرادی که قصد رتبه و یا نمره‌ی بالا دارن، برنامه‌ای بر اساس کتاب‌های ژلوفن و پره‌آپ منتشر کردیم. همچنین برای افرادی که هدفشون پاسی در این آزمونه، سه پلن داریم:

 

  1. کتاب‌ ضروریات پره انترنی و پره‌آپ
  2. ضروریات و تقلب
  3. بسته تقلب پره انترنی

 

تمام این برنامه‌ها در باشگاه ژلوفن موجوده.
اگر تو هم اسفند آزمون داری یه سر به باشگاه بزن؛ چون جدا از پلن‌های مطالعاتی، کلی نکات مشاوره‌ای و کاربردی برات داریم.

 

این بود مقاله آزمون پره‌انترنی اسفند ۱۴۰۱. اگر بازم سوال یا ابهامی داری کامنت بزار، تا سریع بهت جواب بدم.

آخرین اخبار

مقالات مرتبط

2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


2023/11/11 4:14 PM

راهنمای مصرف ژلوفن

چرا دوباره؟ يادت مياد علوم‌پايه داشتي و با سيب سبز كچل شدي؟ روز آخر كه قبول شدي و داشتي ‌مي‌رفتي بت گفتيم برو دوباره ميايم سراغت! الوعده وفا! اومديم تا سر امتحان پره‌انترني اون 4تا موي باقي‌مونده‌تو هم بريزيم و به عنوان يه Complete kachal بفرستيمت دوره‌ي اينترني 🙆


2023/11/11 4:07 PM

تغییرات آزمون پره انترنی اسفند 1401

آزمون پره انترنی دومین آزمون جامعی است که هر دانشجوی پزشکی باید در آن شرکت کند، امتحان پره انترنی در پایان دوره استاجری در دو نوبت شهریور و اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود که این امتحان از سال 99 به بعد به صورت کشوری برگزار شده است.


کامنت