Alternate Text

سیب سبز پاتولوژی

 

سلام رفیق. حالت چطوره؟ درسات خوب پیش میرن؟ مقاله امروز قراره سیب سبز پاتولوژی رو برات توضیح بده ولی خب درکنارش یه گریزی به روش‌های مطالعاتی به خصوص پاتولوژی و تست زدن تو این درس هم میزنیم.

 

در ضمن اطلاعات ضروری برای درس پاتولوژی در آزمون علوم پایه هم در کنار لینک خرید رو میتونی توی مقاله ببینی.

 

منابع و روش های مطالعاتی

 

خب شاید تا اینجا با کلی از محصولات مجموعه آشنایی داشته باشی اما من بازم سعی میکنم برات یکم جمع‌بندی کنم. ما توی مسیر علوم پایه چند روش مطالعه داریم که به توجه به شرایط و زمانمون باید ازشون استفاده کنیم. هر کدوم از این روش ها ابزار لازم برای خودشون هم دارند. بزن بریم!

 

روش اول تشریحی

 

ببین یه درسایی مثل آناتومی و فیزیولوژی درس های ماژور برای آزمون علوم پایه هستند و نمیشه خیلی سرسری از این درس‌ها عبور کرد؛ بنابراین برای مطالعه این درس‌ها باید زیاد وقت بذارید و از کتاب های متفاوتی استفاده کنید. برای مطالعه تشریحی این دروس میتونید از رفرنس،سیب سرخ و یا حتی از ویدئو های تریتا استفاده کنید.

 

روش دوم تست بیس

 

این روش از پرطرفدارترین روش های مطالعاتی برای آزمون علوم‌پایه است و مهمترین ابزار برای این روش کتاب های سیب‌سبز محسوب میشه. شما وقتی دارین برای این دروس مطالعه می کنید با تست جلو میرین و نه به اندازه خوندن رفرنس زیاده و نه اونقدر جمع بندیه که شاید یکم نگرانتون بکنه.

 

روش سوم جمع بندی

 

برای این روش که مربوط به دوران جمع بندیه و تقریبا یکی دو ماه اخر مربوط به آزمون میشه میتونید از ویدئو های تقلب یا کتاب های سیب ترش یا فیلم‌های حل سوالات استفاده کنید.

 

درس پاتولوژی

 

این درس برای دانشجویان دندانپزشکی در آزمون علوم پایه ارائه میشه ولی برای دانشجویان پزشکی، درس پاتولوژی عمومی از دروس شناور محسوب میشه. همچنین پاتولوژی های اختصاصی هر کورس در دوره خودشون ارائه میشه. این درس در کنار آناتومی و فیزیولوژی از دروس ماژور محسوب میشه.

 

همچنین تقویت پایه ای این درس در همین بازه زمانی باعث میشه بیس درسی شما برای اتیولوژی و پاتوفیزیولوژی بیماری در ادامه مسیر دانشجویی براتون از قبل ساده تر بشه.

 

روش مطالعه و تست‌زنی پاتولوژی

 

این درس در آزمون علوم سوالات تکراری زیادی رو شامل میشه؛ بنابراین در کنار روش مطالعه تست بیس، حل کردن و بررسی تست ها و آزمون های سال های قبل از اهمیت بالایی برخورداره.

 

بعد از مطالعه درسنامه سیب سبز و بررسی سوالاتش میتونید برای جمع بندی و مرورش از تقلب این درس هم استفاده کنید.

 

شما میتونید این درس رو حدودا بین ۷ تا ۱۲ روز با توجه به پایه درسی و ساعت مطالعه و یا هدف درسیتون مطالعه کنید.

 

 

 

سیب سبز پاتولوژی

 

کتاب سیب سبز پاتولوژی تالیف خانم پرنیا باران، در صد و ده صفحه تالیف شده. این کتاب هشت فصل داره که از ابتدا با آسیب های سلولی شروع میشه و با بیماری های عفونی به انتها میرسه. در ویرایش جدید سیب سبز پاتولوژی نکات پرتکرار هر فصل هم به انتهای آن اضافه شده.

 

فصول این درس عبارتند از:

 

آسیب سلول،مرگ سلول و سازگاری سلول

 

التهاب

 

اختلالات همودینامیک،ترومبوز و شوک

 

بیماری های دستگاه ایمنی

 

نئوپلازی

 

مشکلات ژنتیکی

 

بیماری های محیطی، تغذیه ای و کودکان

 

بیماری های عفونی

 

پاتولوژی در آزمون علوم پایه

 

این درس در آزمون علوم‌پایه فقط مختص به بچه های دندانپزشکیه و شامل ۱۵ تست میشه.

 

 

 

تفاوت سیب سبز و سیب سرخ پاتولوژی

 

با توضیحاتی که پیش تر دادم میدونین که سیب سبز کتاب تست-بیسه اما سیب سرخ منبع آموزش تشریحیه.

 

سیب سبز بیشترین تمرکز رو بر روی پاسی و استریت شدن در آزمون علوم پایه رو داره اما سیب سرخ با هدف یادگیری عمیق تر و کاملتر مباحث طراحی شده.

 

با این وجود هر دو در طول ترم و در فرجه آزمون علوم پایه قابل استفاده است.

 

سخن پایانی

 

شما میتونید سیب سبز پاتولوژی رو از همین لینک خریداری کنید. همچنین این کتاب در بسته های تکمیلی مثل دنتا و دنتا پلاس و یا All in one دندان پزشکی هم هست. اگر باز هم سوالی برات باقی مونده میتونی توی اینستاگرام یا به آیدی پشتیبانی پیام بدی.

 

موفق باشی.

 

کانال تلگرام

 

پیج اینستاگرام

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت