Alternate Text

سیب سرخ پاتولوژی

 

سلام دوستان! با سیب سرخ آشنایید دیگه؟ کتاب سیب سرخ پاتولوژی، یه منبع تشریحیه که سعی شده، مطالب به صورت ساده‌تر و خلاصه‌تر از رفرنس در این کتاب آورده بشه. این کتاب برای بالا بردن سطح تسلط شما در این درس چه برای آزمون علومپایه و چه برای آرمون های طول ترم دانشگاه مناسبه. در ادامه به طور اختصاصی به توضیح کتاب سیب سرخ پاتولوژی می‌پردازیم.

 

ساختار سیب سرخ پاتولوژی

 

مولفین

 

مولف این کتاب آقای محمدمهدی بخشایی هستند و دکتر صادق شفائی و شمیم پوربحری مدیریت تدوین آن را بر عهده دارند.

 

تقسیم بندی

 

سیب سرخ پاتولوژی دارای هشت فصل و حدود ۱۴۰ صفحه هست. فهرست کتاب رو براتون اینجا قرار دادم. در این کتاب جدول ها و نمودار های متعددی برای بهتر به خاطر سپردن مطالب نیز وجود دارد. نمونه کتاب رو هم در پایان این متن براتون قرار دارم!

 

 

سیب سرخ پاتولوژی برای رسیدن به چه اهدافی مناسبه؟

 

طول ترم و پاس کردن امتحانات دانشگاه

 

هم دانشجویان پزشکی و هم دندانپزشکی برای ارتقای سطح درسی و پاس کردن دروس در طول ترم می تونن از این کتاب استفاده کنن. شما در کنار جزوه خودتون می تونین از کتاب بهره ببرید و با توجه به حجم مناسب و روون بودن مطالب، هم در زمانبندی برای مطالعه با مشکل مواجه نمی شید و هم اینکه مطالب رو بهتر متوجه میشید. اگرچه این سبک از مطالعه در ادامه روند تحصیلیتون به گذروندن آزمون علومپایه هم کمک خواهد کرد.

 

آزمون علومپایه دندانپزشکی

 

رفقای دندانپزشکی با توجه به این درس پاتولوژی را در آزمون علوم پایه دارند؛ برای پاسخگویی به سوالات آزمون می تونن هم با هدف پاسی و هم با هدف استریتی از این کتاب استفاده کنند. برای اینکه بخوان هدف استریتی رو دنبال کنن باید این کتاب رو عمیق تر و در طول ترم مطالعه کنن. در صورتی که هدف فقط پاس کردنه می تونین این کتاب رو به صورت خلاصه تر مطالعه کنید و از حدود۲ یا ۳ ماه مونده به آزمون به مطالعه سیب سرخ بپردازید. استفاده از کتاب سیب سرخ انگل شناسی در کنار سیب سبز انگل شناسی و استفاده از تست های تمرینی، راحت می تونید از این درس اون مقدار تستی رو که هدف گذاری کردید، پاسخ بدید. برای استریت شدن هم باید سعی کنید روی مطالبی که می خونید کاملا مسلط بشین و همینطور تست خیلی بیشتری بزنین.

 

تفاوت سیب سرخ با سیب سبز

 

همونطور که می دونید کتاب سیب سبز بر مبنای تست طراحی شده و به قول معروف تست_بیسه! اما سیب سرخ بر مبنای آموزش تشریحیه. سیب سبز شمارو کاملا با نکات و مباحث پرتکرار آزمون علومپایه آشنا میکنه در حالی که کتب سیب سرخ، هدفش یادگیری عمیق تر و جزیی تر مطالبه. بهترین ترکیبی که از نظر من میشه برای آزمون علومپایه به کاربرد، در اصل ترکیب دو کتاب سیب سرخ و سیب سبزه؛ به صورتی که سیب سرخ رو با فاصله بیشتری از آزمون بخونید و نزدیک آزمون، با سیب سبز جمع بندی کنید و از جنبه تست_بیس هم این مطالب رو بررسی کنید.

 

تفاوت سیب سرخ با دوره تریتا

 

اگه از تدریس استاتون توی دانشگاه راضی نیستید یا حس میکنید به مطالبی نیاز دارید تا در اون درس پیشرفت کنید و در واقع به آموزش احتیاج دارید؛ می تونید از فیلم های آموزشی تریتا استفاده کنین. در حقیقت، کتب سیب سرخ به شما با استفاده از متن و بر پایه آموزش تشریحی درس میده؛ این در حالیه که دوره های آموزشی تریتا، در قالب فیلم آموزشیه.

 

نحوه تهیه کتاب سیب سرخ پاتولوژی

 

تهیه این کتاب برات هم به صرفه هست هم راحته! نسخه فیزیکی سیب سرخ پاتولوژی رو میتونی از داخل فروشگاهمون تهیه کنی و یا اینکه از نسخه دیجیتالش که توی کتابخانه دیجیتال طبیبانه هست استفاده کنی.

 

نمونه این کتاب رو هم براتون اینجا قراردادم تا دیگه کاملا باهاش آشنا بشین.

 

 

امیدوارم همیشه موفق باشید. اگرم سوالی داشتی اینجا برامون کامنت کن!

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت