Alternate Text

فیلم تقلب آناتومی

 

تقلب که بود و چه کرد؟

 

ایده تقلب از اونجایی اومد که ما می‌دیدیم تقریبا اکثر دانشجوها تو مرحله اول درس خوندن با سیب سبز عملکرد خوبی داشتند. اما توی دوران مرور و جمع بندی، سر درگم میشن و گاها نمی‌تونن از تایمشون مفید استفاده کنند. پس، ما هم بعد کلی فکر و چونه زنی به ایده‌ی یه مجموعه ویدیو به اسم تقلب رسیدیم و قراره فیلم تقلب آناتومی رو با هم بررسی کنیم.

 

پس اومدیم و..

 

پروژه تقلب رو با دو بازوی" بررسی کلیه سوالات آزمون‌های علوم پایه دو سال اخیر " و "نکات کلیدی و مهم مباحث" (که حدس می‌زدیم مورد علاقه طراح‌ها برای آزمون علوم پایه باشن) استارت زدیم. ما تمام سعی مون رو کردیم تا سوالات احتمالی رو بررسی کنیم و احتمالا بخش عمده نیاز دانشجو رو برای گذشتن از این مرحله‌ی پزشکی برآورده کردیم.

 

نتیجه چی بود؟

 

اینطوری خیالمون راحت بود که دانشجو تست میزنه، یاد می‌گیره و با توجه به تایم کوتاه ویدیوها، بارها میتونه مرور کنه! (مخصوصا برای درسی مثل آناتومی که حجم سیب سبزش زیاده و به تنهایی عملا مرور جمع بندی درستی روش انجام نمیشه!)

 

تقلب آناتومی و مدرسش

 

آناتومی از اون درس هایی هست که نه اونقدر راحته که بگیم میخونیمش میره نه اونقدر بی اهمیت که حذفش کنیم. یه جورایی دانشجوها باهاش رو در وایسی دارن!

 

مخصوصا تو بعضی مباحث مثل نوروآناتومی و سروگردن، اکثرا دانشجو ها مشکل دارند و هیچ راه فراری ازش نبود. تا اینکه تقلب ناجی این درس شد.

 

درس آناتومی رو بخاطر حجم زیادش به 4 تقلب جداگانه تقسیم کردیم.

 

همه بخش های آناتومی توسط خانم دکتر حدیث رمضانی (معروف به حدیث آناتومیست) تدریس میشن. ایشون استاد دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهرانه و خفن طور تدریس میکنه هااااا.

 

  • ۱) آناتومی ۱ (سروگردن): تقريبا 3 ساعت و نيم

 

  • ۲) آناتومی ۲ (نوروآناتومی): تقريبا 2 ساعت و نيم
  • 3) آناتومي 3 (توراكس، شكم، لگن): تقريبا 4 ساعت
  • 4) آناتومي 4 (اندام): ه8تات

 

 

 

از تقلب فقط تو بازه مرور آزمون علوم پایه میشه استفاده کرد؟

 

آقای شروین مصور علی (دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران و مدرس تقلب بیوشیمی) مدرس آخرین قسمت آناتومی هست. زمان این فیلم ۲ ساعته و توش تقریبا ۱۰۰ تا تست بررسی شده!

 

ما چندین روش برای درس خوندن داریم. یکی از مهم ترین این روش ها، Test-based هست. که از منابع مهمش فیلم تقلب آناتومی هستش.

 

مخاطبین تقلب چند دسته مختلف میشن:

 

  • دانشجوهایی که با هدف نمره بالا (استریتی و رتبه) برای علوم پایه درس میخونن

 

شاید فکر کنید بچه درس خون ها تقلب لازم ندارند، اما یه بخش بزرگی از مخاطبین فیلم تقلب آناتومی، این عزیزان هستند! حجم مطالب توی آناتومی اونقدر زیاد هست که تو بازه مرور و جمع بندی، نشه اونقدر روش مانور داد. (سه جلد سیب سبز رو هرچقدر هم زرنگ باشی نمیتونی با کیفیت عالی جمع بندی کنی!) بنابراین باید یه خلاصه تروتمیز از سیب سبز داشته باشیم که هم توش تست داشته باشه، هم نکات مهم رو مرور کنه. تهیه همچین خلاصه ای هم بسیار زمانبره!

 

پس تقلب آناتومی راه نجات این گروه برای این درس ماژور هست.

 

  • دانشجوهایی که آزمون علوم پایه دارند و صرفا میخوان پاس بشن

 

این دسته همونایین که تو طول ترم و فرجه بخاطر ترس از درس آناتومی، خوندنش رو به تعویق میندازن. اما شب امتحان که میشه میفهمن ای دل غافل چه اشتباهی کردن! چون آناتومی جنین نیست که بگیم سوالاش کمه و حذف بشه.

 

جمع و جور ترین چیزی که باهاش میشه بیشترین تعداد سوالو تو آناتومی جواب داد، همین فیلم تقلب آناتومی هستش.

 

  • دانشجوهای که در طول ترم بیوشیمی رو میخونن

 

تقلب فقط برای مخاطب های آزمون علوم پایه تهیه نشده! دانشجویی که در طول ترم برای امتحانش یا با هدف یادگیری آناتومی رو میخونه هم، میتونه از فیلم تقلب آناتومی استفاده کنه.

 

فکر کن شب قبل امتحانته و با یه جزوه چند صد صفحه ای نشستی و انبوهی از مطالب مرور نشده. قطعا یه فیلم جمع و جور میتونه ورق رو برگردونه! اینجوری با یه تیر دو تا نشون زدی، هم برای امتحانت خوب مرور کردی و نتیجه خوبی گرفتی. هم یه قدم برای علوم پایه برداشتی.

 

  • داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی و آزمون ارزیابی دانشجویان خارج از کشور

 

از اونجایی که سبک سوالات آزمون علوم پایه و این آزمون ها بسیار شبیه به هم هست، فیلم تقلب بیوشیمی میتونه منبع بسیار خوبی برای این عزیزان هم باشه!

 

تقلب جزوه داره ؟

 

بله جزوه هم داره. همزمان با تدریس استاد حتما حتما شما باید جزوه تقلب جلوتون باشه و همزمان باهم پیش برید.

 

بستر فعالسازی و مشاهده فیلم های تقلب

 

ویدیوهای تقلب توی بستر نرم افزار اسپات پلیر (spotplayer) بارگذاری میشن. دانشجوها با کد لایسنسی که از ما می‌گیرن میتونن وارد این اپ بشن و ویدیوها رو ببینن. یه ویژِگی‌ای که اسپات پلیر داره اینه که میتونی سرعت ویدیو رو بیشتر کنی. پس اینطوری حتی میتونی با زیاد کردن سرعت ویدیو تعداد دفعات مرورت رو هم بیشتر کنی!

 

راستی یادت باشه که هر لایسنس فقط روی یه دستگاه قابل اجراست و واترمارک داره. پس حتما حواستو جمع کن که روی اون دستگاهی که راحت‌تری (اندروید یا ویندوز یا مک) فعالش کنی.

 

مدت اعتبار لایسنس ها و آپدیت های تقلب

 

فیلم ها تاریخ انقضا ندارند اما حواست باشه بسته فعلی تقلب ها بر اساس آزمون های ۹۹ و ۱۴۰۰ تهیه شده. پس سوالات سال ۱۴۰۱ داخلش بررسی نشده. اما برای مخاطبین آزمون علوم پایه اسفند ۱۴۰۱، فایل حل سوالات آزمون شهریور ۱۴۰۱ به بسته تقلب اضافه میشه. تا سال بعد هم چی پیش بیاد رو خدا میدونه :))

 

تفاوت تقلب و تریتای آناتومی چیه؟

 

تریتا یه مجموعه ویدیو تدریس صفر تا صد برای درس‌هاست، اما تقلب یه مجموعه جمع و جوره که برای مرور و جمع بندی هست. هدف دوره‌های تقلب اینه که تو دوران جمع بندی، مروری بر درس‌ها بشه و تست بزنیم. اما مطالب در دوره تریتا خیلی جزیی‌تر و کامل‌تر تدریس شده و بیشتر بر مبنای آموزش و مطالعه تشریحیه.

 

به طور خلاصه دوره تریتا تشریحی محوره اما دوره تقلب بسیار تست محور هست!

 

راستی این رو هم فراموش نکنیم که مدرس‌های تقلب دانشجوهای پزشکی هستن و هر چقدرم خوب باشن بازم مثل مدرس های تریتا استاد نیستن.

 

پس اگه اشتباه لُپی یا ایرادی ازشون دیدی خوشحال میشیم که بهمون اطلاع بدی.

 

 

 

 

 

امیدوارم که این مطلب برات مفید بوده باشه این پایین هر لینکی که به نظرم میاد به کارت میاد رو برات مینویسم :)

 

 

 

 

کانال تلگراممون

 

اینستاگراممون

 

مقاله معرفی درس آناتومی

 

مقاله معرفی تریتای آناتومی

 

فروشگاه برای تهیه محصول تقلب در کتابخانه دیجیتال طبیبانه

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت