دوره آموزشی تریتا آناتومی

 

سلام به همگی!
به ایستگاه آناتومی خوش اومدین! توی این مقاله قراره با تریتا آناتومی، کاربرد و روش استفاده اش آشنا بشین.

 

اول از همه، تریتا چی هست؟

 

تریتا مجموعه فیلم های آموزشیه که در اون، بهترین اساتید دروس مختلف علوم پایه رو تدریس می کنن. در این دوره های آموزشی سعی شده دروس مختلف به همراه تمامی نکاتی که برای مسلط شدن در یک درس نیاز دارین، تدریس بشه. با این وجود، تریتا زمان زیادی از شما نمی گیره و حسابی در وقتتون صرفه جویی می کنه.

 

مدرس تریتا آناتومی

 

همانطور که اکثرتون هم میدونین، آناتومی یکی از سخت ترین درس های دوران علوم پایه محسوب میشه و علاوه بر جزئیات ریز و درشتی که داره، باید به صورت مفهومی مطالعه بشه. همه این موارد وجود یک استاد کار بلد رو ضروری میکنه تا به بهترین صورت و با زبان ساده مباحث رو تدریس کنه و تا جایی که میتونه از سختی این درس کم کنه. تریتا آناتومی خیالتون رو از این بابت راحت میکنه. مدرس تریتای آناتومی، دکتر ایرج کاشانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، هستن که یکی از بهترین اساتید آناتومی محسوب میشن!

 

توضیحات تریتا آناتومی

 

تریتای آناتومی در قالب 15 فیلم 1 ساعته موجوده و در مجموع 15 ساعت وقت میبره. در تریتا مباحث به ترتیب نورو آناتومی، سر و گردن، تنه و اندام تدریس میشه. نحوه تدریس نیز به این صورته که دکتر کاشانی ابتدا مباحث رو تدریس می کنن و در پایان تست های مرتبط با اون مبحث رو تحلیل و بررسی می کنن. علاوه بر این، کلاس ها به صورت تعاملی با دانشجو هاست و از این نظر پوینت مثبتی محسوب میشه.

 

 

 

تریتا آناتومی برای چه افرادی مناسبه؟

 

برای پاسخ به این سوال، بهتره مخاطب های تریتا رو به سه دسته تقسیم کنیم:

 


• مطالعه در طول ترم:

 

همانطور که قبلتر اشاره کردم، آناتومی اهمیت زیادی در رشته پزشکی و دندان پزشکی داره و لازمه دانشجو این درس رو به خوبی مطالعه کنه و به تسلط خوبی برسه. برای افرادی که با مطالعه زیاد بازم در فهم و یادگیری این درس مشکل دارن و یا افرادی که استاد خوبی برای این درس ندارن و با مشکل مواجه شدن، تریتا آناتومی کمک کننده س.

 


مطالعه برای استریت شدن در آزمون علوم پایه:

 

فیلم های آموزشی تریتا حجم قابل قبولی داره و در عین حال مطالب ضروری رو پوشش میده. بنابر این به افرادی که قصد استریتی در آزمون علوم پایه دارن، پیشنهاد می کنم در کنار سیب سبز آناتومی از این منبع هم استفاده کنن.

 


لیسانس به پزشکی ها:

 

بچه های لیسانس به پزشکی هم میتونن برای تسلط بیشتر در درس آناتومی از تریتا استفاده کنن.

 

 

 

چه زمانی از تریتا آناتومی استفاده کنیم؟

 

اول از همه باید این نکته رو بگم که اعتبار تریتا دائمیه. حالا این یعنی چی؟ یعنی شما هر وقت تریتا رو تهیه کنین، بازم میتونین از اون استفاده کنین. مسلما اگه تریتا رو در ترم های پایین تر تهیه کنین، براتون موثرتره.

 

اگه قصد دارین در طول ترم استفاده کنین، پیشنهاد می کنم همراه با مطالبی که اساتیدتون تدریس می کنن پیش برین. ترجیحا برای هر قسمت خلاصه کوتاه آماده کنین و بعد از یه بازه زمانی، این خلاصه رو مرور کنین.
اگه قصد دارین از تریتا برای استریتی و در فرجه علوم پایه استفاده کنین، پیشنهاد میکنم با یک برنامه ریزی درست، هر روز رو به یک مبحث اختصاص بدین و در کنارش از منابع تکمیلی مانند سیب سبز آناتومی و سیب سرخ آناتومی استفاده کنین.

 

نکته: از اونجایی که فیلم های آموزشی تریتا منبع متنی ندارند، در صورت نیاز میتونین از کتاب سیب سرخ آناتومی که تالیف دکتر کاشانی(مدرس تریتا آناتومی) هست، استفاده کنین. مطالب به میزان زیادی همپوشانی داره و کمک زیادی بهتون میکنه.

 

تفاوت تریتا و تقلب

 

از اونجایی که هر دو این منابع به صورت فیلم موجودن، ممکنه برای خیلیاتون سوال بشه که تریتا و تقلب چه تفاوتی دارن.

 

تقلب کاملا مختص امتحان علوم پایه س و برای جمع بندی در روز های پایانی تهیه شده. اما تریتا برای مطالعه در طول ترم شما هم مناسبه و خیلی کاملتر و دقیق تر، مطالب رو بررسی کرده. تریتا نسبت به تقلب زمان بیشتری داره و تست های کمتری رو بررسی میکنه. در مجموع اگه بخوام تو یه جمله تفاوت هاشونو بگم: تریتا تشریحی محوره اما تقلب تست محور!

 

 

 

نحوه تهیه و مشاهده تریتا آناتومی

 

تریتا آناتومی رو میتونین هم به صورت تکی و هم به صورت تریتای سه گانه به همراه بیوشیمی و فیزیولوژی با قیمتی بهتر تهیه کنین.

 

تریتا آناتومی رو میتونین در برنامه اسپات پلیر مشاهده کنین. بعد از خرید، لایسنس محصول بهتون تعلق می گیره و با وارد کردن لایسنس در برنامه اسپات پلیر میتونین محتوا هارو ببینین. دقت کنین از لایسنس فقط در یک دستگاه میتونین استفاده کنین.

 

نمونه تریتا آناتومی

 

 

امیدوارم مطالب این مقاله براتون مفید بوده باشه!

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت