تقلب در پره انترنی، این قسمت: روانپزشکی

 

در این مقاله می‌خواهیم در مورد یکی از دروس مینور آزمون پره انترنی، یعنی روانپزشکی با هم صحبت کنیم. از این درس در هر دوره امتحان پره انترنی 6 تا 7 سوال میاد. ما با بررسی تموم سناریوهای طراح پسند در سال های اخیر، سعی کردیم که یک دید عالی در مورد این درس بهت بدیم که خیلی کمکت می کنه و میتونی در کمترین زمان ممکن، روانپزشکی رو در حد پاسی جمع کنی.
حالا ما برای این درس که رفرنس پر طول و تفسیری هم داره، قراره بهت تقلب برسونیم، اما نه سر جلسه‌ی امتحان، بلکه قبل اون!

 

تقلب چی هست؟

 

تقلب یه سری ویدیو مختص آزمون پره انترنی هست که سوالات و سناریو‌های مهم آزمون پیش کارورزی از سال ۹۳ تا ۱۴۰۱ رو توی مدت زمان کوتاه بهت آموزش میده و تو رو برای پاسی آماده میکنه. توی این ویدیو‌ها همزمان با شنیدن صدا، تصویر مدرس و سوالات و نکات مهم رو هم میبینی که باعث میشه با ویدیو ارتباط بگیری و مطالب خوب توی ذهنت بشینه.

 

 اگر میخوای بیشتر با تقلب آشنا بشی، میتونی این مقاله رو بخونی، فقط زود برگرد تا باهم بریم سراغ تقلب روانپزشکی.

 

 

تقلب برای کیا هست؟

 

کسایی که برای امتحان پره انترنی یا پیش کارورزی مطالعه‌ی زیادی نداشتن و زمان کافی هم ندارن، مهم‌ترین مخاطبین تقلبن. آخرین امید و فرشته نجات این افراد میتونه تقلب باشه. چون میتونن توی تایم کوتاه خیلی از دروس رو جمع کنن و به مرور هم برسن. خودت میدونی هر منبع دیگه‌ای رو بخوای بخونی، با توجه به گستردگی مباحث، در کمترین حالت ۲ الی ۳ ماه زمان میبره. تازه اگر سرعت مطالعه‌ی خوبی داشته باشی و ساعت مطالعه روزانت هم بالا باشه.

 

دسته دوم افرادی هستن که با منابع دیگه خوندن اما حالا که دم دمای آزمون شده حس میکنن هیچی یادشون نمیاد. اگه یهو به خودت اومدی و دیدی جزو این دسته‌ای، بجای نگرانی، میتونی برای اون درس، تقلب کنی و خیلی سریع نکات مهم و طراح‌پسندش رو مرور کنی. پس دیگه هرگز روانپزشکی رو حذف نکن، یهو دیدی همه سوالاش رو آنقدر ساده دادن که تو بتونی به همشون جواب بدی.

 

راستی توی رشته‌ی پزشکی کم با این حس فراموشی مواجه نمیشیم‌! اصلاً برای همینه که کوریکولوم آموزش پزشکی بر پایه تکرار بنا شده و مباحث مشخصی رو در مقاطع مختلف فیزیوپات، استاجری و اینترنی میخونیم.

 

توی تقلب روانپزشکی قراره چی ببینم؟

 

توی این تقلب قراره سوالات پره انترنی و سناریو‌های مهم روانپزشکی رو از سال ۹۳ تا آذر ۱۴۰۱ با هم کار کنیم.
مدت زمانش هم 2 ساعت و 13 دقیقه هست. پس طی کمتر از 3 ساعت میتونی روانپزشکی رو در حد پاسی ببندی.

 

 

تقلب به همراه فایل سناریو میاد و برای هر تقلب بطور جداگانه، یه PDF داری که شامل نکات و تست‌های آزمون پره انترنی تا خرداد 1402 هست.

 

با تقلب چطور درس بخونم؟

 

اگر داری با تقلب درس می‌خونی، نیاز به هیچ منبع دیگه‌ای نداری. با دیدن ویدیو‌های تقلب به خوبی نکات مهم رو یاد میگیری. ضمن اینکه میتونی همزمان با فیلم، سناریو رو بزاری جلوت و نکات لازم رو بهش اضافه کنی. این کار باعث میشه درس خوندنت سریع تر هم پیش بره. اعداد، کلیدواژه‌ها و یا رمزهای جذابی که اساتید میگن رو یه جا یادداشت کن و بعداً اون رو مرور کن. تقلب اومده برای پاسی در مدت کوتاه. اما مثل هر منبع دیگه‌ای، حتماً حتماً نیاز به مرور داره تا بتونه نتیجه‌بخش باشه.

 

چطور مرور کنم؟

 

بهترین روش مرور، دیدن دوباره‌ی خود تقلب هست. ضمن اینکه ویدیوهای تقلب قابلیت افزایش سرعت تا ۴ برابر رو داره. راستی اینجا هم فایل سناریو و اون نکاتی که نوشتی، برای مرور به کارت میاد. پس مرورت اینطوری میشه که نکات سناریو رو میخونی و تست ها رو میزنی. اینجای کار دستت میاد که کدوم مباحث رو کمتر خوندی و نیاز به مرور بیشتر داره. حالا میتونی بری اون قسمت ها رو از روی فیلم مرور کنی. پس مرور سلکتیو (selective) یا انتخابی داریم و راحت پاسی رو میزاری توی جیبت.

 

نکته‌ی آخر: برای مرور شبانه میتونی آخر هر شب یکم تست بزنی تا مطالب جمع بندی بشه. برای مثال 5 تای اول هر مبحث رو بزن و بعد برو راحت بخواب.

 

من بدون جزوه نمیتونم یاد بگیرم، چیکار کنم؟

 

ویدیو‌های تقلب، در کنارشون یک فایل سناریو هم دارن که نکات مهم تقلب و تست‌ها رو به صورت کامل داخلش داری. میتونی هنگام مطالعه اون سناریو‌ها رو پرینت بگیری و بزاری کنار دستت و حتی خودت نکات مهم رو بهش اضافه کنی. اینطوری برای مرور هم میتونی ازشون استفاده کنی.
بخوام تقلب رو به زبون ساده برات توضیح بدم اینطور میشه: شرایطی رو تصور کن که قبل از امتحان، دوستت نکات مهم اون درس رو سریع بهت یاد میده و نکات پر تکرار از نمونه سوال‌ها رو هم برات میگه و توی کاغذ مینویسه تا بعدا بتونی با اون مرور کنی و حتی تست‌ها رو با پاسخ بخونی. (خدا قست کنه از این دوست‌ها!) تقلب هم دقیقاً همینطوره. در واقع مدرسین تقلب در تایم کوتاه، نکات مهم و پر تکرار آزمون‌های اخیر پره‌انترنی رو با تدریس و رمز‌های جذاب بهت یاد میدن و همزمان تست میزنن تا خوب برات جا بیافته. در نهایت، نکات مهم هم توی سناریو اومده تا دیگه نیازمند منبع جداگانه‌ای برای پاسی نداشته نباشی.

 

سناریو چیه و از کجا میتونم پیدا کنم؟

 

سناریوها رو از قسمت "پیوست" تقلب توی کتابخونه دیجیتال میتونی پیدا کنی. هر سناریو دو قسمت داره:

 

  1. نکات: شامل نکات و خلاصه‌ای از سناریویی هست که مدرس برات تدریس کرده. بچه‌ها بهش میگن "جزوه‌ی تقلب"!
  2. تست ها: وقتی داری با تقلب درس میخونی، همزمان یه عالمه تست میزنی و تکنیک تست زنی برای هر درس توی آزمون پره انترنی رو با مدرس یاد میگیری. حالا برای مرور و همینطور دستیابی به تسلط کافی در مباحث، همون تست ها رو برات تو فایل سناریو آوردیم. پس تست ها شامل هموناییه که تو تقلب میبینی موارد تکمیلی تا خرداد 1402 گاهی هم اگه لازم بوده، تست قطبی اضافه کردیم که مطمئن بشیم یاد گرفتی.

 

چطور برای دیدن تقلب برنامه‌ریزی کنم؟

 

ما هر ترم برای افرادی که به دنبال پاسی هستن، یک برنامه‌ی مطالعاتی به اسم پلن میکرو (پاس)، داخل باشگاه ژلوفن مختص اون آزمون منتشر میکنیم که شامل بسته تقلب و پره‌آپ هست. پس حتی اگه خودت دست بکار نشی برای برنامه‌ ریزی، ما اینکار رو برات انجام میدیم. البته اگر خواستی زودتر شروع کنی و پلن شخصی داشته باشی، میتونی خودت یک برنامه‌‌‌ی مطالعاتی بنویسی. برای به دست آوردن بهترین برنامه، بهت توصیه میکنم اول این مقاله رو بخونی. راستی اگر به کمک نیاز داشتی، مشاورین مجموعه آماده‌ هستن‌.

 

میتونم از تقلب در پلن ماکرو (رتبه) هم استفاده کنم؟

 

بله حتی اگر با بقیه‌ی پلن‌ها خوندی و منبع مطالعاتیت کتاب ژلوفن بوده، بازم میتونی از تقلب استفاده کنی. پیشنهاد من برات این دو جا توی برنامه‌اس:

 

⦁ برای مرور، در انتهای پلن رتبه: اینجا میتونی با استفاده از تقلب توی مدت کوتاه مطالب رو مرور کنی.

 

⦁ قبل از شروع هر درس: برای اینکه ذهنت آماده باشه، میتونی اول تقلب اون درس رو ببینی تا یه دور نکات و سناریو‌های مهم رو سریع مرور کنی. بعدش بری سراغ منبع انتخابیت و کامل‌تر بخونی. مثل همون حالتی که میرفتی سر کلاس و بعدش مطالعه میکردی.

 

راجع به مورد دوم، جالبه بدونی که ما کلی فیدبک مثبت از بچه‌هایی گرفتیم که با پلن ماکرو پیش رفتن. در واقع با این روش، سرعت مطالعه و یادگیری نسبت به مطالعه ژلوفن به تنهایی، بسیار بالاتره.

 

از کجا میتونم تقلب روانپزشکی رو تهیه کنم؟

 

تقلب روانپزشکی رو هم به صورت تکی و هم داخل بسته مینور تقلب پره انترنی میتونی از اینجا تهیه کنی.
بازم یادآوری کنم که وقتی میگم با تقلب پاس میشی، منظورم با بسته‌ی تقلب به طور کامله. چون ما قراره از کل ۲۰۰ سوال آزمون پره انترنی، یه نمره‌ای در حد پاسی بیاریم. پس لازمه برنامه‌ریزیمون روی همه‌ دروس باشه تا اگه یهو از یه درسی سوال سخت اومد، بتونیم با خیال راحت از دروس دیگه جبرانش کنیم. پس اگر دنبال پاسی با تقلبی، کل بسته رو بخون و مرور کن تا خیالت از پره‌انترنی راحت بشه.

 

تقلب رو خریدم، چطوری میتونم فعالش کنم؟

 

بعد از خرید این محصول در کتابخانه‌ی دیجیتال در قسمت کتابهای خودم، یه لایسنس (کد) در اختیارت قرار می‌گیره. باید این لایسنس رو توی برنامه‌ی اسپات‌پلیر وارد کنی و فیلم رو ببینی.
برنامه‌ی اسپات‌پلیر به سه شکل موجوده. از لینک های پایین می‌تونی برنامه‌ی مناسب خودت رو دریافت کنی:
اندروید
ویندوز

مکینتاش

 

نکات مهم در رابطه با استفاده از تقلب پره انترنی

 

کد (لایسنس) نرم‌افزار اسپات‌پلیر یک‌بارمصرفه یعنی فقط روی یک دستگاه (موبایل، تبلت یا کامپیوتر) قابل اجراست. بنابراین قبل از فعال‌سازی، مطمئن شو که میخوای همه‌ی فیلم‌هات رو روی همون دستگاه داشته باشی و ببینی.
هر محصول با شماره خریدار واترمارک میشه و قابل کپی یا فیلم‌برداری مجدد نیست. بنابراین از محصول خریداری شده مراقبت کنین و فریب کلاهبرداران را نخورین.

 

این بود کلیات تقلب روانپزشکی، اگر بازم سوال داشتی، همینجا کامنت بزار تا زود بهت جواب بدم.

مقالات مرتبط

2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


2023/11/11 4:14 PM

راهنمای مصرف ژلوفن

چرا دوباره؟ يادت مياد علوم‌پايه داشتي و با سيب سبز كچل شدي؟ روز آخر كه قبول شدي و داشتي ‌مي‌رفتي بت گفتيم برو دوباره ميايم سراغت! الوعده وفا! اومديم تا سر امتحان پره‌انترني اون 4تا موي باقي‌مونده‌تو هم بريزيم و به عنوان يه Complete kachal بفرستيمت دوره‌ي اينترني 🙆


2023/11/11 4:07 PM

تغییرات آزمون پره انترنی اسفند 1401

آزمون پره انترنی دومین آزمون جامعی است که هر دانشجوی پزشکی باید در آن شرکت کند، امتحان پره انترنی در پایان دوره استاجری در دو نوبت شهریور و اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود که این امتحان از سال 99 به بعد به صورت کشوری برگزار شده است.


کامنت