اندیشه و انقلاب اسلامی آزمون علوم پایه

 

مقاله امروز اختصاصا مربوط به یکی ساده ترین و نمره بیار ترین دروس آزمون علوم‌پایه است: درس اندیشه و انقلاب اسلامی.

 

در مورد درس اندیشه و انقلاب اسلامی در این مقاله خواهید خواند:

 

 

مقدمه

 

خب درس اندیشه و انقلاب اسلامی از مجموعه دروس عمومی دوران علوم پایه است و در کنار سایر درس های گروه معارف و انقلاب مثل انسان در اسلام و ... در ترم‌های ابتدایی به شما ارائه میشود.

 

اندیشه اسلامی

 

خب اندیشه اسلامی شبیه‌ترین درس به معارف در دوران کنکوره. عنواین این درس در کتاب سیب سبز عبارتند از: چیستی انسان، ایمان، برهان فطرت بر وجود خدا، برهان علّی، برهان نظم، امکان شناخت صفات خدا، راه‌های شناخت صفات خدا، انواع صفات خدا، مساله شر، توحید و شرک، معاد و جاودانگی انسان، امامت و مرجعیت و ولایت در عصر غیبت.

 

با توجه به رفرنس جدید و تجربه ما مهمترین عناوینی که باید مطالعه کنید عبارتند از:

 

ایمان

 

خداباوری و خداشناسی

 

معاد شناسی

 

انقلاب اسلامی

 

درس انقلاب اسلامی تاریخ و وقایع سیاسی جامعه ایران از قبل از قاجار رو بررسی میکنه و سوالاتش هم مثل همون سوالای تاریخه که فلان فرد مهم چه بود و چه کرد! در رفرنس جدید انقلاب معاصر و تاریخ سیاسی معاصر رو بررسی میکنه. پس خیلی تغییرات داشتیم!

 

اما با توجه به تغییرات زیاد رفرنس، مهمترین عناوینی که باید مطالعه کنید:

 

نحوه شکل گیری داخلی و خارجی انقلاب

 

دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب

 

نحوه دستیابی به آینده مطلوب و تمدن نوین اسلامی

 

تغییر رفرنس

 

رفرنس وزارت بهداشت برای درس اندیشه و انقلاب اسلامی مدتها کتابهای "اندیشه اسلامی ۱ نوشته جعفر سبحانی و محمد رضایی ویراست ۲" و "انقلاب اسلامی ایران ویراست ۴" بودند.

 

اما با توجه به اعلام وزارت بهداشت این رفرنس ها برای اسفند ۱۴۰۱ و شهریور ۱۴۰۲ تغییر کردند.

 

رفرنس های جدید وزارت:

 

مبانی اندیشه اسلامی ۱ نوشته کیاشمشکی، اکبری و صادق نیا

 

انقلاب اسلامی نوشته مصطفی ملکوتیان و کیامرث جهانگیر

 

درس انقلاب:

 

در رفرنس قدیمی بازه زمانی گسترده‌تری رو پوشش میداد؛ یعنی از زمان قاجاریه و قبل تر. ولی در مورد رفرنس جدید فقط زمان معاصر و انقلاب معاصر رو بررسی میکنه، پس چون خیلی همپوشانی ندارند بهتره از رفرنس جدید مطالعه کنید.

 

درس معارف یا همون اندیشه اسلامی:

 

با بررسی مباحث حدودا نیمی از عناوین مشترک هستند اما با بررسی جزئی محتوای آنها حدودا ۳۰ درصد مطالب همپوشانی دارند و اگر قرار به استفاده از منابع قبلیه، بهترین گزینه نکات پرتکراره. پس ضروریه که از منبع جدید هم استفاده کنید.

 

منابع مطالعاتی

 

با توجه به تغییر رفرنس آیا نمیتونیم از سیب سبز 1401 استفاده کنیم؟

 

ببینید بچه ها ما با توجه تغییر رفرنس یک درسنامه جدید تالیف کردیم و سعی کردیم تمام و کمال بتونه نکات مهم رو پوشش بده که تقریبا بهترین منبع برای اندیشه و انقلابه

 

لینک تهیه فایل درسنامه اندیشه و انقلاب اسلامی

 

در کنار این فایل میتونید مباحث مهمی که بالاتر اشاره کردم رو از کتاب سیب سبز ۱۴۰۱ مطالعه کنید.

 

روش مطالعه و تست

 

همونطور که بالاتر گفتم این درس از ساده‌ترین مباحث آزمون علوم پایه است. کافیه به جای یکبار دقیق خوندن چند بار این درس رو بخونید و به سوالات و وقایع تاریخی مهم دقت کنید. میتونید قبل از فرجه ها این درس رو یکی دوبار بخونید و تست های سال های اخیر رو بزنید. برای اتفاقات تاریخی حتما رمز و کلید واژه بنویسید و مثل داستان حفظش کنید.

 

برای مباحث اندیشه هم مطمئنا تعداد زیادی از شما معارف کنکور براتون سخت نبوده و با سطح علمی نرمال میتونید از پس این سوالات هم بربیاین.

 

فقط فراموش نشه حتما دو سه روز قبل از آزمون یکبار این درس رو مرور کنید چون فرار و بسیار حفظیه و لازمه که در حافظه کوتاه مدت شما جای خودش رو داشته باشه.

 

اندیشه و انقلاب در آزمون عوم پایه

 

این دو درس در قالب عنوان انقلاب و اندیشه اسلامی هم در آزمون پزشکی و هم در آزمون علوم پایه پزشکی وجود دارند.

 

این درس مجموعا ده سوال را از دویست سوال آزمون علوم‌پایه به خودش اختصاص میده که معمولا پنج سوال مربوط به مباحث اندیشه اسلامی و پنج سوال مربوط به انقلاب اسلامی است.

 

راجع به سختی مباحث تا قبل از تغییر رفرنس میتونم بهت بگم این درس از ساده‌ترین دروس آزمونه و خیلی از بچه ها روی نمره این سوالات حساب ویژه‌ای باز میکنن. البته احتمالا بعد از تغییر رفرنس هم، سوالات خیلی عجیب و غریبی برای آزمون نبینیم.

 

جمع بندی و سخن آخر

 

همونطور که در کل مقاله تاکید کردم حتما روی سوالات این درس حساب باز کنید. مرور و تست های سال های اخیر رو فراموش نکنید. مباحث مهم رو که در سرفصل هر درس نوشتم جدی بگیرین و میتونین از کتاب ۱۴۰۱ فقط روخوانی کنید اما فایل تغییر رفرنس رو باید حتما مسلط باشید.

 

برای این درس بیش از ۱۰ ساعت زمان لازم نیست و به راحتی میتونید ۸ سوال از ۱۰ سوال رو پاسخ بدین.

 

موفق باشید.

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت