Alternate Text

سیب سبز باکتری شناسی

 

سلام دوستان!

 

در این مقاله قراره درباره سیب سبز باکتری شناسی، زمان استفاده، نحوه تهیه و ... صحبت کنیم.

 

سیب سبز چجور کتابیه؟

 

کتاب های سیب سبز مجموعه کتاب های تست-بیس برای آمادگی در آزمون علوم پایه و مطالعه در طول ترم برای دانشجویان پزشکی و دندان پزشکیه. در این کتاب ها، مباحث با یک درسنامه کوتاه شروع میشه. این درسنامه با زبانی ساده و مختصر بیان شده و حسابی به خوندن راحتتر مباحث کمک میکنه. در ادامه با یک سری از تست های سلکتیو سال های ۹۳ تا ۹۸ و تست های آزمون های دوسال اخیر مواجه میشین. این تست ها بهتون کمک میکنه از مطالبی که پیش تر در درسنامه خوندین رو در قالب تست استفاده کنین و به عبارتی راحتتر یاد بگیرین. در آخر، هر مبحث با نکته های پر تکرار به اتمام می رسد.

 

در کتاب های سیب سبز، مباحث طبقه بندی شده و در ابتدای هر مبحث، اهمیت و تعداد سوالاتش در آزمون علوم پایه بررسی شده است.

 

 

 

سیب سبز باکتری شناسی

 

باکتری شناسی یکی از درسایی هست که بچه های پزشکی و دندان پزشکی باهاش مشکل دارن و تا حد امکان از خوندنش طفره میرن. همین عامل باعث میشه خیلی ها این درس رو برای آزمون علوم پایه حذف کنن. برای این جور شرایط شما به منبعی نیاز دارین که مختصر باشه و مطالب اساسی رو پوشش بده. سیب سبز باکتری شناسی دقیقا این کار رو انجام میده.

 

 

 

ترتیب مباحث در کتاب سیب سبز باکتری شناسی

 

در سیب سبز، ابتدا کلیات باکتری شناسی و مباحثی از قبیل پروتوبلاست، اسفروبلاست، اشکال L، اسپور، طبقه بندی باکتری ها، منحنی رشد، بایوسید، کشت میکروارگانیسم و ... ارائه می شود و در ادامه انواع باکتری، ویژگی ها، تشخیص و درمان بررسی می شود.

 

مطالب تا حد امکان خلاصه و روان بیان شده و از سختی این درس حسابی کم شده! پس با خیالت راحت برو سراغش و به سیب سبز اعتماد کن!

 

 

 

مخاطب های سیب سبز باکتری شناسی

 

به صورت کلی ۴ دسته از افراد میتونن از این کتاب استفاده کنن:

 

مطالعه در طول ترم

 

شاید بگین سیب سبز مگه برای آزمون علوم پایه نبود، چجوری تو طول ترم ازش استفاده کنیم. درسته که سیب سبز حجم کمی داره ولی نکات اصلی و مهم هر درس رو پوشش داده و بعد از یک منبع تشریحی مناسب، میتونه به مرور و جمع بندی مطالب برای امتحان های ترم کمک کنه.

 

 

 

استریت و پاس شدن در آزمون علوم پایه

 

چه هدفتون استریتی باشه چه پاسی، شما نیاز به یه منبع جمع و جور دارین که امتحانش رو پس داده باشه. بسته به زمانی که برای خوندن اختصاص میدین و تلاشی که می کنین، میتونین از سیب سبز نتیجه های متفاوتی بگیرین.

 

 

 

شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

 

سیب سبز برای افرادی که قصد دارن در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنن هم مناسبه.

 

 

 

نحوه مطالعه سیب سبز باکتری شناسی

 

استفاده از سیب سبز خیلی راحته! فقط کافیه شروع کنین به خوندن. سعی کنین با همین ترتیبی که کتاب داره پیش برین و بعد از تموم کردن هر مبحث، در اپلیکیشن طبیبانه تست های تکمیلی رو کار کنین. در ضمن اگه دیدین قسمتی هست که بازم مشکل دارین و نمیتونین تستاشو خوب بزنین، میتونین از منابع تکمیلی که در ادامه اشاره میکنم، استفاده کنین.

 

 

 

منابع تکمیلی سیب سبز باکتری شناسی

 

تشریحی

 

 

مرور و جمع بندی

 

  • فیلم های تقلب
  • تست های تمرینی اپلیکیشن طبیبانه
  • آزمون های مروری و جمع بندی سامانه آزمون

 

تفاوت سیب سبز باکتری شناسی و سیب سرخ میکروب شناسی

 

  1. احتمالا تا اینجا میدونی که سیب سرخ یک منبع تشریحیه و برای مطالعه در طول ترم مناسبه؛ در حالی که سیب سبز یک منبع تست-بیس و با هدف آمادگی در آزمون علوم پایه است.
  2. سیب سرخ میکروب شناسی هم مطالب باکتری شناسی و هم مطالب ویروس شناسی رو پوشش میده در حالیکه سیب سبز این دو درس از هم جداست.
  3. در کتاب سیب سبز، با تست های سلکتیو سال های ۹۳ تا۹۸ و تست های آزمون های دو سال اخیر آشنا میشین و با کمک تست زنی، یادگیری بهتری در این مبحث خواهید داشت. اما در کتاب های سیب سرخ به اون صورت تست پیدا نمیکنین و مطالب به صورت درسنامه نسبتا خلاصه موجوده.
  4. سیب سرخ نسخه دیجیتال داره در حالی که این قابلیت برای سیب سبز فعال نیست.

 

نحوه تهیه سیب سبز باکتری شناسی

 

میتونین این محصول رو به صورت جداگانه و یا در بسته سیب سبز مدیکا(دانش جویان پزشکی) و دنتا(دانش جویان دندان پزشکی) ۱۴۰۱ تهیه کنین. بسته سیب سبز ۱۴۰۱ در مجموع به صرفه تره؛ چون با قیمت بهتر علاوه بر سیب سبز باکتری شناسی، سایر دروس رو هم میتونین تهیه کنین. در ضمن این محصول در ایستگاه ۲۰ درصد تخفیف خورده. پس زودتر عجله کن تا فرصت رو از دست ندادی!

 

نمونه کتاب

 

اینجا برات نمونه کتاب رو قرار میدم تا راحتتر بررسیش کنین.

 

لینک نمونه

 

کانال تلگرام

 

پیج اینستاگرام

 

 

 

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت