Alternate Text

سیب سبز فیزیولوژی

 

سلام رفقا! همونطور که میدونید، یکی از محبوب‌ترین کتب ما که شما رو برای آزمون علومپایه آماده می کنه؛ مجموعه کتب سیب سبزه! بین رفقای پزشکی یا دندونت، مخصوصا سال بالاییا، از هرکی بپرسی میدونه سیب سبز چیه و چقد برای آزمون هات به کارت میاد! توی این مقاله میخوایم راجع به سیب سبز درس فیزیولوژی توضیح بدیم و درباره ساختار، طرز استفاده و برخورد صحیح با کتاب، ویژگی خاص این کتاب و اینکه برای چه افرادی و با چه اهدافی مناسب تره صحبت کنیم. پس در ادامه با من همراه باش.

 

اگر در مورد درس فیزیولوژی و نحوه مطالعه، منابع و همیتشون اطلاعی نداری، یه سر به مطلب فیزیولوژی که برات رو سایت گذاشتم بزن تا همه سوالاتت در این زمینه حل بشه!

 

چرا اصن سیب سبز نیازه؟

 

ببین بیا باهم بی تعارف صحبت کنیم. خدایی تا حالا منابع اعلامی آزمون از طرف وزارت‌خونه رو برای آزمون علومپایه دیدی؟ دیدی چقد زیاده!؟ همین یه درس فیزیولوژیش انقد زیاده که با همین یکی میتونی به خدا برسی! تازه حالا اینو بذار کنار چنتا درس دیگه مث آناتومی، بافت شناسی و... حس نمیکنی واقعا زیادن؟ پس ما نیاز به یه منبع خلاصه تر داریم که هم خیلی خلاصه نباشه که کمبود مطلب داشته باشه و نه اونقد زیاد باشه که نرسی درست و حسابی بخونیش.

 

یکی از بهترین منابعی که من بهت معرفی میکنم؛ مجموعه کتب سیب سبزه. این مجموعه با توجه به سبک و سیاق تست های سال های اخیر آزمون علوم پایه تالیف شده. هر سال هم ادیتش می کنیم تا با تغییراتی که در آزمون ایجاد میشه و یا تغییرات رفرنس ها مطابقت داشته باشه. پس در اصل ما توی این کتاب داریم به شما مطالب مهمی که در سال های اخیر طراحا یهش علاقه داشتند رو بهت میگیم بخونی و همینطور نکات مهم از بخش های مهم رفرنس ها رو برات حاضر کردیم. اینجوری دیگه از نظر حجم مطالب مشکلی نخواهی داشت!

 

 
 

 

ساختار و ویژگی

 

ساختار سیب سبز فیزیولوژی

 

این کتاب سه جلده که جلد اول و دوم، حدودا 100 صفحه و جلد سومش 150 صفحه هست. قبل از شروع هر مبحث یک باکس آورده شده و گفته برات اهمیتش چقده و در دو سال اخیر چقد ازش سوال اومده.

 

برای هر مبحث در ابتدا سیب سبز درسنامه ای مختصر و جامع آورده. طرز بیان این هم درسنامه خیلی روونه و سعی شده مطالب رو به بهترین شکل بهتون منتقل کنه. برای هر مبحث با ارائه‌ی چندین سوال پرنکته و پرتکرار، شیوه‌ی طرح سوال در آزمون رو نشون میده. بعد با یه توضیح کامل برای این سوال، سوالات مشابهی که امکان مطرح شدن در آزمون داره رو پوشش میده.

 

سیب سبز با یک سری تست های سلکتیو از علوم پایه سال ۹۳ تا ۹۸ و تست های آزمون های دو سال اخیر، مبحث رو ادامه میده. این تست ها بهتون کمک میکنه مطالبی که در درسنامه خوندین رو در قالب تست ببینین. علاوه بر این، با دید طراح آشنا میشین و ماندگاری مطالب هم در ذهنتون بیشتر میشه. به این میگن تست بیس! یعنی بخش اعظمی از یادگیری شما با زدن این تستا صورت میگیره!

 

در انتهای هر مبحث، نکات پرتکرار رو در حد یک یا دو صفحه آوردیم که میتونه مبحثی که مطالعه کردین رو حسابی براتون جمع بندی کنه!

 

ویژگی سیب سبز فیزیولوژی

 

نکات پرتکرار رو در انتهای هر مبحث آوردیم که این یکی از مهمترین ویژگی‌های این کتابه که در ادیت‌های اخیر بهش اضافه کردیم. شما فقط با صرف چند دقیقه، راحت می تونید برای خودتون هر مبحث رو مرور کنید و اگه حس کردین چیزی رو یادتون رفته بلافاصله چند صفحه به عقب برگردید و اون قسمت رو دوباره یه نگاهی بهش بندازین.

 

آوردن جداول بسیار خوب و جامع ویژگی متمایز‌کننده این کتابه که به طبقه بندی مطالب توی ذهنتون کمک شایانی میکنه و همچنین برای مرور سریع هم به کارتون میاد!

 

درباره ادیت این کتابم باید بگم که آخرین ویرایشش برای 1401 هست که مبتنی بر آخرین تغییرات رفرنس هاست. همچنین مولفامون حواسشون به تغییرات سبک سوالات فیزیولوژی و مفهومی تر شدن سوالات بوده. همینطور مطالبی که طراحان آزمون در سالهای اخیر بیشتر علاقه داشتند رو ما هم بهش بیشتر پرداختیم تا آمادگی شما رو در این زمینه‌ها افزایش بدیم.

 

سیب سبز فیزیولوژی برای چه افرادی مناسبه؟

 

1. برای هدف استریتی:

 

افرادی که این هدف رو دنبال می کنن باید علاوه بر منابع خلاصه مثل سیب سبز، از منابع تشریحی تر و عمیق تر مثل دوره تریتا و کتب سیب سرخ هم استفاده کنن. حواستون باشه شرکت در آزمون های تمرینی در سایت آزمون و استفاده از اپلیکیشن طبیبانه به شدت توصیه میشه! اینجوری با تسلط پیدا کردن روی این منابع مخصوصا با تسلط به سیب سبز و با کمی پشتکار میتونن برای استریت شدن پیش برن!

 

2. صرفا کسب نمره قبولی در آزمون علوم پایه:

 

اگه فقط دنبال اینی که آزمونت رو پاس شی و برات نمرش مهم نیست؛ باید بگم که سیب سبز بهترین کمک رو میتونه بهت بکنه.اگه هیچی هم قبلش بلد نباشی و صفر صفر باشی؛ با خوندن این کتاب و تسلط بهش می تونی آزمونت رو پاس شی. البته اگه خیلی احساس ضعف میکنی توی هر درسی می تونی بری سراغ دوره تریتا و یا کتب سیب سرخ. حتما بهت تاکید می کنم که برای مرور از دوره تقلب استفاده کنی چون کمک باور نکردنی ای بهت میکنه! در کنارش برای برخی دروس نیاز به شرکت در آزمونک های مروری در سایت آزمون یا استفاده از اپ طبیبانه هم داری.

 

3: برای کسب نمره‌ خوب در آزمون علومپایه:

 

شاید خیلی وقت و حوصله نداری که برای استریتی بخونی؛ اما می خوای حداقل یه نمره خوب از این آزمون بگیری. باید بهت بگم که سیب سبز رو بخون و در کنارش از دوره تریتا برای برخی درسات که ضعف حس می کنی استفاده کن. دوره تقلب هم خیلی برای جمعبندی مطالب مخصوصا نزدیک به امتحانت مفیده، از دستش نده! در کنار اینا شرکت در آزمونک های مروری در سایت آزمون می تونه بهت کمک زیادی بکنه.

 

4. با هدف پاس کردن امتحانات دانشگاه:

 

اگه حس می کنی درسا دانشگاهت سخته و از پسش بر نمیای، سیب سبز به کمکت میاد! برای این هدف باید اول جزوه‌ استادت رو بخونی و بعدش برای یادگیری نکات کلیدی که از قلمت افتاده و همینطور برای مرور از سیب سبز استفاده کنی. مطمئنم جواب میده اینجوری!

 

5. برای آزمون لیسانس به پزشکی:

 

رفرنس آناتومی در آزمون علوم پایه و امتحان لیسانس به پزشکی مشترک هستن و کتاب سیب سبز تدریس کامل و مطلوبی برای کسی که در این آزمون شرکت میکنه، داره.

 

منابع تکمیلی سیب سبز فیزیولوژی

 

یسری منابع کمکی رو در بالا بهت گفتم که در کنار سیب سبز باید با توجه به هدفی که داری؛ استفاده کنی. این ها به سه دسته مروری، منبع تشریحی و همینطور آزمونک و تست تقسیم بندی میشن.

 

منبع تشریحی فیزیولوژی:

 

در زمینه مطالعه تشریحی می تونین از دوره آموزشی ترتیای فیزیولوژی استفاده کنین. این دوره رو برای خودتون توی روزای مختلف تقسیم بندی کنین و کم‌کم ببینید تا نتیجه خوبی ازش بگیرید! همچنین می تونین از کتاب سیب سرخ فیزیولوژی هم استفاده کنید.

 

منبع مروری فیزیولوژی:

 

یکی از منابعی که در هفته های پایانی مانده به علوم پایه، در مرور سریع سیب سبز کمک کنندس، تقلب فیزیولوژی. تقلب تنها در دو ساعت نکات پرتکرار سیب سبز و سوالات آزمون های دوسال اخیر رو بررسی میکنه و به عنوان منبع تکمیلی علوم پایه، در پاس کردن و استریت شدن بهتون کمک میکنه. شما میتونین هر دوی این محصولات رو با قیمت بهتر در سایت تهیه کنین.

 

منبع تست‌زنی فیزیولوژی:

 

با وجود تست های سلکتیو و سوالات دو سال اخیر علوم پایه در سیب سبز، برای یک سری از مباحث لازمه تست های بیشتری بزنین. آزمونک های جمع بندی و مروری استاندارد که خودمون در سایت آزمون قرار دادیم کمک زیادی در این زمینه به شما میکنه. این سوالات در سایت آزمون پاسخ تشریحی بسیار خوبی هم داره که باخوندن همین پاسخ تشریحی ها کلی کارتون جلو میفته! همچنین اپلیکیشن طبیبانه به عنوان منبع تست زنی، سوالات آزمون های قطبی و کشوری رو پوشش میده و هردو اینها در کنار سیب سبز قابل استفاده هست.

 

تفاوت سیب سبز و سیب سرخ فیزیولوژی

 

اگه خیلی خلاصه بخوام بگم بهت؛ سیب سبز برای مطالعه و مرور مباحث در دوره کوتاه به ویژه فرجه‌ی آزمون علوم‌پایه هست اما سیب سرخ منبع تشریحیه. از طرفی سیب سبز تست-بیسه اما سیب سرخ سوال نداره! در مجموع هر دوی این کتاب ها باتوجه به هدفتون در طول ترم مفید است.

 

این کتاب رو چجوری تهیه کنیم؟

 

میتونین این محصول رو همراه با بسته تقلب فیزیولوژی و یا در بسته‌ی سیب سبز مدیکا(دانش جویان پزشکی) و دنتا(دانش جویان دندان پزشکی) ۱۴۰۱ تهیه کنین. بسته‌ی سیب سبز ۱۴۰۱ در مجموع به صرفه‌تر هست؛ چون با قیمت بهتر علاوه بر سیب سبز فیزیولوژی، سایر دروس رو هم میتونین تهیه کنید!

 

نمونه کتاب

 

اینجا برات نمونه کتاب رو هم قرار میدم تا باهاش آشناشی.

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت