Alternate Text

سیب سرخ فیزیولوژی

 

خب خب ! همونطوری که بار ها از روش های مطالعه متفاوت صحبت کردیم اینبار قراره کتاب سیب سرخ فیزیولوژی و روش مطالعه اش رو زیر ذره‌بین ببریم.

 

کتاب های سیب سرخ همگی بر اساس نوع مطالعه تشریحی تالیف شدن. شاید برات سوال باشه ما چند مدل مطالعه برای آزمون علوم پایه داریم.

 

درس فیزیولوژی از مفهومی‌ترین دروس دانشگاه و آزمون علوم پایه است. بنابراین آموزش پایه‌ای و کافی در این درس بسیار اهمیت دارد. برای حل سوالات فیزیولوژی تسلط کامل روی همه مباحث از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

انواع روش های مطالعه به همراه منابع مرتبط

 

در واقع هر دانشجو برای آمادگی آزمون علوم پایه اش میتونه از سه روش مطالعه و ترکیب اونا به اقتضای زمان و شرایطش استفاده کنه.

 

روش اول مطالعه کاملا تشریحی

 

ابزارهای این نوع مطالعه کتابهای سیب سرخ هستند.این کتاب ها کاملا تشریحی و به تفصیل به تمام جزئیات مباحث درسی پرداخته اند. حجم این کتاب ها بیشتر از سایر منابع مطالعه هستند و همچنین توسط اساتید مطرح تالیف شده اند.

 

چه زمانی از این روش مطالعه و با کتاب های سیب سرخ پیش برویم؟

 

اگر که اساتید دانشگاه شما این مباحث را خوب تدریس نکردن، یا از کلاس های درسی عقب افتادی، و یا حتی یک درس رو خوب یاد نگرفتی و نیاز داری به صورت ریشه ای و پایه ای درس برات جا بیوفته بهترین انتخاب این کتابه. در واقع این کتاب ها حتی جایگزین جزوات ناقص دانشگاهی نیز هستند.

 

روش دوم مطالعه مبتنی بر تست

 

این نوع مطالعه بیشترین طرفدار رو داره. ابزاری که برای این نوع مطالعه بهش احتیاج دارین کتاب‌های سیب‌سبز هستن. در نوع مطالعه شما مباحث را به صورت فراوری‌شده به همراه تست‌های مهم سال‌های اخیر مطالعه می کنید.

 

روش سوم جمع بندی با تست

 

در این نوع روش مطالعه شما با کتاب های سیب ترش آزمون های سال اخیر را یکجا با پاسخ تشریحی بررسی می کنید تا با شرایط آزمون، سوالات و مفاهیم تکراری آشنا شوید و همچنین آموخته های خود را برای آزمون تثبیت و مرور کنید.

 

بهترین زمان استفاده از این کتاب و روش مطالعه دو تا سه هفته آخر منتهی به آزمون است.

 

کتاب سیب سرخ فیزیولوژی

 

این کتاب تالیف خانم دکتر سارا آریان و دکتر مریم شمشیرگران است و در ۱۴۰ صفحه برای شما گردآوری شده است.

 

شما می‌توانید از این کتاب به عنوان منبعی برای آزمون های طول ترم خود استفاده کنید؛ همچنین به عنوان جایگزین برای جزوه اساتید خود مورد استفاده قرار دهید.

 

این جزوه در کنار ویدئو های تریتا می تواند منبعی مطمئن برای یادگیری پایه ای مباحث فیزیولوژی باشد.

 

چطور از کتاب سیب سرخ فیزیولوژی استفاده کنیم؟

 

شما میتوانید بعد از تدریس اساتید و کلاس مربوطه، مباحث را از روی سیب سرخ پیدا کنید و آموخته های خود را تکمیل کنید.

 

چه افرادی می توانند از سیب سرخ استفاده کنند؟

 

مخاطب های کتاب سیب سرخ رو میتوان به ۴ دسته تقسیم کرد:

 

مطالعه در طول ترم

 

همانطور که قبل تر اشاره کردم، شما میتواند از سیب سرخ برای تسلط بیشتر و به عنوان جایگزین برای جزوه های اساتید خود استفاده کنین.

 

 

 

استریت شدن در آزمون علوم پایه

 

برای استریت شدن در آزمون علوم پایه در کنار سیب سبز، به یک منبع تشریحی که مباحث مهم و ضروری رو پوشش دهد، نیاز دارید.

 

 

 

پاس کردن آزمون علوم پایه

 

یک سری افراد در ترم های پایین تر درس فیزیولوژی رو مطالعه نمی کنند و پایه ای در این درس مشکل دارند. برای این افراد، توصیه می کنم در کنار منابع تست-بیس، مباحث مهم تر رو با منبع تشریحی هم مطالعه کنند.

 

 

 

 

 

فصولی که در کتاب سیب سرخ فیزیولوژی بررسی شده اند:

 

فصل یک:سلول و فیزیولوژی عمومی

 

فصل دوم:غشا و عصب و عضله

 

فصل سوم:قلب

 

فصل چهارم:گردش خون

 

فصل پنج:مایعات بدن و کلیه

 

فصل شش:سلول های خونی،ایمنی و انعقاد خون

 

فصل هفت:تنفس

 

فصل هشت: اصول کلی سیستم عصبی و فیزیولوژی حسی

 

فصل نه:حواس خاص

 

فصل ده:فیزیولوژی حرکتی و انسجامی اعصاب

 

فصل یازده:گوارش

 

فصل دوازده:غدد شناسی و تولید مثل

 

تهیه سیب سرخ فیزیولوژی

 

شما میتوانین سیب سرخ فیزیولوژی هم به صورت نسخه چاپی و هم به صورت نسخه دیجیتال تهیه کنین. در ضمن، کتاب سیب سرخ در ایستگاه فیزیولوژی ۲۰ درصد تخفیف خورده. پس عجله کنین تا از تخفیف جا نمونین!

 

در انتهای مقاله بهت توصیه میکنم، اگر در درس فیزیولوژی مشکل اساسی داری حتما باید به صورت مفصل و تشریحی درس رو یاد بگیری تا بتونی تست هاشون رو بزنی و نمره خوبی در آزمون علوم پایه و در امتحاناتت هم بدست بیاری.

آخرین اخبار

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت