Alternate Text

سیب سبز انگل شناسی

 

سیب سبز چیه؟

 

قبل از اینکه اختصاصا راجع به سیب سبز انگل صحبت کنیم خلاصه بخوام برات بگم مجموعه کتابهای آموزش بر پایه تست یا همون Test-based رو بهش میگیم سیب سبز. حالا این ینی چی؟

 

ببین یکی از روش های مطالعاتی که خیلی در جامعه امروزی پر کابرده و از یکنواختی و تکراری بودن جلوگیری میکنه روش مطالعه بر پایه تست هستش. در این روش مطالعه، شما آموزش مباحث رو با تست شروع میکنید، با تست تکمیل میکنید و همچنین با تست هم جمع بندی میکنید.

 

ویژگی های روش مطالعه Test-based

 

یادگیری فعال در ذهن شما رو قلقلک میده و باعث میشه یکنواخت و Passive درس نخونید.

 

در کنار مطالعه مباحث میفهمید کدم بخش از درس ها مهم تر و سوال خیز تره و نقاط خالی پازل مطالعه‌تون رو با تست ها تکمیل و تثبیت میکنید.

 

راستی من داخل این مقاله روش های مطالعه رو هم به صورت مفصل برات گفتم. خب حالا که فهمیدی سیب سبز چیه وچیکار میکنه بریم ببینیم جامعه مخاطب سیب سبز چه کسانی هستن.

 

سیب سبز به درد کیا میخوره؟

 

از اون جایی که باور عمومی اکثر بچه ها اینه که مجموعه کتاب های سیب سبز فقط به درد آزمون علوم پایه میخوره و کافیه همون یه ماه آخر استفاده بشه، من در همین مقاله سعی میکنم برات توضیح بدم چرا این یک تصور اشتباه و به ضرر دانشجویانه.

 

ببین آزمون علوم‌پایه روز‌به‌روز داره متفاوت‌تر میشه،من نمیگم سخت‌تر،دارم میگم متفاوت‌تر. دیدگاه طراح ها به سوالات، بالینی‌تر و مفهومی‌تر شده بنابراین مطالعه آزمون در یک یا دو ماه پایانی اصلا برنامه ریزی درستی نیست و قاعدتا نتیجه خوبی هم نداره! همچنین شما در کنار برنامه‌ریزی باید نحوه و روش مطالعه‌تون هم تغییر‌ بدین.

 

پس این کتاب هم برای بچه هایی که آزمون علوم پایه دارن کاربردیه و هم در طول ترم برای پاس کردن امتحانات دانشگاهتون.

 

جایگاه سیب سبز انگل در برنامه مطالعاتی و تغییرات نسبت به گذشته

 

1)همگام با تغییرات شما و آزمون ها، مجموعه ما هم با همراهی مولفین سعی کردیم با هر دوره دیدگاه متفاوتی به مباحث علمی داشته باشیم تا بتونیم بیشترین بازدهی و پوشش سوالات هم براتون به ارمغان بیاریم.

 

پس در ویرایش های جدیدتر ما سعی کردیم این نیاز‌ها رو پاسخ بدیم و این یکی از تغییرات سیب سبز نسبت به محصولات چاپ قدیم یا سایر محصولات بازاره.

 

2)نکته دومی که باید به توجه کنید اینه که مطالعه برای آزمون علوم پایه منحصر به ترم آخر قبل از آزمون نیست.

 

بنابراین شما باید از ترم های قبل متناسب با واحد های انتخابی هدف گذاری برای آزمون علوم پایه رو شروع کنید. بنابراین کتابهای سیب منحصر به ازمون علوم پایه نیست و در طول ترم هم جایگاه خودش رو داره.

 

3)کاربرد سوم کتابهای سیب سبز برای امتحاناته! از اونجایی که خیلیاتون کلاس هارو می‌پیچونید، یا استاد خوبی ندارین، یا حتی جزوه تون خیلی مفید نیست، اینجا کتاب‌های سیب سبز به دادتون میرسن و به عنوان یک منبع مطمئن،جامع و به همراه تست کمکتون میکنن تا امتحاناتتون رو هم پاس کنید.

 

سیب سبز انگل شناسی

 

خب خب!کتاب سیب سبز انگل متشکل از سه درس انگل شناسی، قارچ‌شناسی و حشره‌شناسیه.

 

این کتاب مجموعا حدود صد صفحه داره که مباحث انگل‌شناسی در فصول کلیات، ترماتودها، سستودها، نماتود‌ها، تک یاخته‌ها برای شما طبقه‌بندی شده. همچنین حشره شناسی و قارچ‌شناسی هم طی دو فصل جداگانه در این کتاب آماده شدن.

 

مباحث مهم و تست زنی برای درس انگل،حشره و قارچ

 

بچه ها نکته بسیار مهمی که اصلا نباید فراموش کنید اینه که تست های تک مبحثی در این درس خیلی فایده ای نداره و بهتره هرچه سریعتر بعد از پایان هر بخش تست های جامع بزنید.

 

اهمیت این موضوع در این نوع درس ها به شباهت های چرخه ای این عوامل و بیماری هاست و تا مقایسه نکنید و نتونید این هارو افتراق بدین در این درس اصلا به مرحله شاخ بودن نمیرسید و حتی ممکنه نتونید ساده ترین تست ها هم حل کنید.

 

از مباحث بسیار مهم در درس انگل شناسی میشه به ژیاردیا،توکسوپلاسما،مالاریا و لیشمانیا اشاره کرد.

 

برای حشره ها پشه ها خیلی مهمن و در قارچ ها لطفا آسپرژیلوس،قارچ های جلدی و کاندیدا فراموش نشه.

 

سهم این درس ها در آزمون علوم پایه چقدره؟

 

مجموعه سوالات دروس انگل‌شناسی، قارچ شناسی و حشره شناسی در آزمون علوم پایه پزشکی هفده سوال داره. سهم انگل ده سوال، حشره دو سوال و قارچ هم معمولا پنج سوال می باشد.

 

در آزمون دندان‌پزشکی مجموع این سه درس فقط شش سوال رو به خودشون اختصاص دادن.

 

سیب سبز انگل شناسی رو چجوری تهیه کنم؟

 

شما میتونید سیب سبز انگل رو چند راه خریداری کنید.

 

پیشنهاد اول خرید سیب سبز انگل به همراه تقلب این درسه!

 

در مجموع خرید پک های جامع خدمات بیشتر و قیمت به صرفه تری داره. و خب توصیه من به شما هم همینه.

 

بنابریان شما میتونید این کتاب رو در تمامی پک های All in one پزشکی و یا All in one دندان‌پزشکی و یا پک های مدیکا و مدیکا پلاس پزشکی و یا دنتا و دنتا پلاس دندان پزشکی در کنار خدمات و قیمت بهتر هم خریداری کنید.

 

موفق باشی.

 

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت