می خوایم توی این مقاله در مورد مجموعه کتاب‌های  ژلوفن و تمامی سوالاتی که از آزمون پره انترنی توی ذهنته  مفصل برات توضیح بدهیم. بریم باهم یه دور نگاری از مسیری که قراره برامون اتفاق بیفته ببینیم ( داریم در زمان سفر می‌کنیم.) در مقطع استاژری که به عنوان یک پزشک صفر کیلومتر وارد بیمارستان و بخش می‌شوی، بخش ها خوب به دو دسته ماژور و مینور تقسیم می‌شوند، کشیک ها به نسبت طولانی و سطح تدریس دانشگاه ها روهم که برات نگم... مطالب به صورت تئوری تدریس می‌شوند و شاید خیلی از بیماری ها رو که می‌خونی به صورت عملی بر بالین بیمار نتونی ببینی و تمرین کنی یا شاید به‌خاطر کم بودن مریض و.....باشه و بیشتر مطالب رو به صورت تئوری می‌خونی، و فعلا استاژری رو رد می کنی. اما این پایان مسیر نیست، برا اینترن شدن باید آزمون پره انترنی رو بگذرونی.

داخل آزمون پره انترنی چه سوالاتی در انتظارمه؟

می‌‌دونی چرا اکثرا از آزمون پره انترنی یا همون پیش کارورزی می ترسند یا حتی نتیجه مطلوبشون رو نمی‌گیرند؟ چون اکثرا مطالب رو به صورت حفطی و تئوری خوندن حالا یا از روی رفرنس یا جزوه اساتید یا....(ماشالا تا دلتم بخواد ما برا درسای مختلف جزوه و کتاب داریم.) اما وقتی می‌رسیم به آزمون پره انترنی داخل سوالاش به صورت کیس محور مریض رو معرفی می کنند یعنی مثلا : مریضی با این علائم و آزمایشات اومده و شکایت از فلان موضوع داره، اقدام بعدی چیه؟ به نظرت با خوندن مطالب به صورت تئوری می‌شه به این سوالات جواب داد؟ قطعا نه بذار یه مثال برات بزنم تا کامل برات جا بیفته"یک نفر اگه کتاب آئین نامه راهنمایی و رانندگی رو بلد باشه و تا حالا پشت فرمون ننشسته باشه، آیا می‌تونه توی جاده بارونی با سرعت 120 کیلومتر رانندگی کنه؟ قطعا جوابش خیره و این دقیقا مثل تئوری یادگرفتن درسا و کیس محور سوال پرسیدن در آزمون پره انترنی یا همون پیش کارورزی هستش. حالا تازه بذار یه چیز دیگه هم بهت بگم، فرض کن اصلا با خوندن رفرنس بتونی به سوالات کیس محور هم جواب بدی، به نظرت با توجه به زمان کمی که برا آزمون پره انترنی داری می‌تونی همه موارد رو برسونی؟ بازهم نه. " آقا باشه حرف شما رو کامل قبول دارم، به من راهکار بده لطفا " بله حتما، با کمال میل، حالا که خودتم قبول کردی با سند و مدرک که با خوندن یکسری کتابای حجیم نمی‌شه در پره انترنی موفق شد، بیا تا برات در مورد مجموعه کتاب‌های وزین و زیبای ژلوفن توضیح بدم. نحوه کار ژلوفن چطوریه؟ ژلوفن یک کتابه تست و کیس محوره ( دقیقا همون چیزی که پره انترنی یا پیش کارورزی ازمون می‌خواد) همه مطالب رو پوشش صد در صدی می‌ده؟ نه، مطالب مهم و تست محور رو که هر ساله بالای90  درصد سوالای پره انترنتی رو شامل میشن رو پوشش کامل می‌ده. ( ژلوفن تطابق بالای 180 سوال در آزمون 200سواله پره انترنی داره) شعارتون توی ژلوفن چیه؟  به جای پوشش 100 درصدی و بازدهی کم و حجم زیاد، ما پوشش 90درصدی و بازدهی 100درصدی می‌دهیم با حجمی به شدت کمتر. حجم کتابای ژلوفن زیاده؟ قطعا نه، ما مطالب مهم رو کامل براتون توی جدول هایی طبقه بندی می‌‍‌کنیم تا کامل توی ذهنتون جا بگیره، اگر قرار بود حجم ژلوفن هم زیاد باشه، همون رفرنس رو می‌خوندی دیگه... تست محور بودن یعنی چی؟  ما توی ژلوفن می‌آییم و یک مریض (کیس) رو مثال می‌زنیم و بعدش تمامی نکات مرتبط به اون رو در جلوی سوالش کامل توضیح می‌دهیم. سوالای ژلوفن از کجاست؟  تمامی سوالات 10 دوره اخیر پره انترنی به همراه سوالات تالیفی خود مولف هامون که بتونه مطالب رو پوشش کامل بده. رفرنس مباحث برای آزمون های پره انترنی تغییر کرده، ژلوفن خودشو با اون تطبیق داده؟ بله قطعا، کتاب های ما با آخرین تغییرات رفرنسی آپدیت شدند، مثلا رفرنس ent  و رادیولوژی کلا تغییر کرده و ما هم کتابا رو با آخرین تغییرات آنها منطبق کردیم، مابقی مطالب که کوچکترین تغییری هم کرده باشند رو ما در ویرایش های جدیدمون اضافه می کنیم. میشه از نمونه های ژلوفن و کتاب هاش ببینم؟  بله، روی ژلوفن بزن، تا به صفحه محصولات کامل ژلوفن منتقل بشی. این هم از معرفی کامل ژلوفن برای معرفی ضروریات و پره آپ منتظرمون باش.

آخرین اخبار

مقالات مرتبط

2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


2023/11/11 4:14 PM

راهنمای مصرف ژلوفن

چرا دوباره؟ يادت مياد علوم‌پايه داشتي و با سيب سبز كچل شدي؟ روز آخر كه قبول شدي و داشتي ‌مي‌رفتي بت گفتيم برو دوباره ميايم سراغت! الوعده وفا! اومديم تا سر امتحان پره‌انترني اون 4تا موي باقي‌مونده‌تو هم بريزيم و به عنوان يه Complete kachal بفرستيمت دوره‌ي اينترني 🙆


2023/11/11 4:07 PM

تغییرات آزمون پره انترنی اسفند 1401

آزمون پره انترنی دومین آزمون جامعی است که هر دانشجوی پزشکی باید در آن شرکت کند، امتحان پره انترنی در پایان دوره استاجری در دو نوبت شهریور و اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود که این امتحان از سال 99 به بعد به صورت کشوری برگزار شده است.


کامنت