شرایط انتقالی برای دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی

 

سلام دکتر. شاید برات سوال باشه که برای انتقالی و میهمانی بین دانشگاه ها چه شرایطی لازمه داشته باشی در صورتی که این شرایط رو داشتی برای ثبت درخواست میتونی بری به سایت transmission.behdasht.gov.ir و درخواستت رو ثبت کنی. به طور کلی برای انتقال باید حداقل دو نیمسال توی دانشگاه خودت گذرونده باشی و معدلت حداقل 12 باشه.

 

انتقال معنیش میشه تغییر محل تحصیل دانشجو از یک دانشگاه به دانشگاه دیگه تو همون رشته و مقطع تحصیلی.در ضمن نمره آزمون ورودیت تو سال ورود به تحصیل از نمره آخرین فرد پذیرفته شده همون سال در رشته و سهمیه مربوط تو دانشگاه مقصد نباید کمتر باشه.

 

برای انتقالی گرفتن به محل یا نزدیکترین محل سکونت دائم خانواده هم باید یکی از شرایط زیر رو داشته باشی:

 

  1. شهادت،فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو،به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.
  2. بیماری صعب العلاج یا معلولیت موثر دانشجو به نحوی که به تشخیص شورای پزشکی دانشکده قادر به ادامه زندگی به طور مستقل نباشد و ضرورت انتقال وی محرز شود.
  3. ازدواج رسمی و دائمی دانشجوی دختر که محل تحصیل یا اشتغال شوهر به تایید مراجع ذیربط،در شهر دیگری باشد.

 

به جز این موارد انتقال دانشجو به دانشگاه های تهران مجاز نیست. در ضمن انتقال از دانشگاه غیر دولتی به دولتی هم غیر مجازه ولی برعکسش بلامانعه. برای انتقال هم باید در خواست خودت رو حداقل 6 هفته قبل از شروع نیمسال تحصیلی به اداره آموزش دانشگاه مبدا بدی.

 

و بعد از انتقال هم واحد هایی که حداقل با 12 پاسشون کرده باشی پذیرفته میشن و واحد هایی که نمرشون بین 10 و 12 داره قبول کردنش بستگی به دانشگاه مقصد داره.
و اینکه انتقال دانشجو در طول مدت تحصیل فقط برای یکبار مجازه.

 

 

 

شرایط میهمانی برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی

 

میهمانی یعنی به طور موقت محل تحصیل خودت رو تغییر بدی که شرایط کلیش رو این زیر برات آوردم.

 

میهمانی از دانشگاههای دولتی به غیر دولتی و برعکس ممنوعه.
مگر در مواردی که برای جلوگیری از افزایش سنوات تحصیل دانشجو با تایید آموزش دانشگاه دانشجوی بخش دولتی میتونه تعدادی از واحد هاش رو تو بخش شهریه پرداز همون دانشگاه یا دانشگاه های دیگه بگذرونه.

 

راستی قبلا میهمانی در بدو ورود به دانشگاه ممنوع بود و باید حداقل دو نیم سال تحصیلی از رشته پزشکی رو گذرونده باشی مثل شرایطی که برای انتقالی هست اما این محدودیت برای میهمانی برداشته شده.

 

تغییرات شرایط میهمانی دانشجویان پزشکی دندانپزشکی داروسازی

 

البته همچنان باید حداقل 12 واحد تو دانشگاه مبدا برداشته باشی و تعداد واحد های انتخابیت تو دانشگاه مقصد بین 10 تا 20 واحد باشه برای اون نیمسال.
در ضمن حداکثر 40 درصد واحد هات رو میتونی تو دانشگاه های دیگه میهمان بشی. و اون واحد ها رو حداقل باید با نمره 12 پاس کرده باشی. البته اگه معدلت تو واحدهایی که پاس کردی حداقل 15 باشه بهت اجاز میدن حتی بیشتر از 40 درصد واحد هات رو تو دانشگاه مقصد میهمان بشی و تا وقتی که معدلت تو هر نیمسال بالای 15 بمونه میتونی میهمانیت رو ادامه بدی.اما در نهایت بازم مدرکت فارغ التحصیلیت توسط دانشگاه مبدا صادر میشه نه دانشگاه مقصد.

 

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت