از کی برای آزمون علوم پایه شهریور 1402 درس بخونیم؟

 

در این مقاله قراره به صورت کامل درباره مطالعه برای آزمون علوم پایه شهریور صحبت کنیم. قبل از خوندن این مقاله، پیشنهاد میکنم مقاله کلیات آزمون علوم پایه رو مطالعه کنی!

 

اینکه کی برای علوم پایه شروع به درس خوندن کنید تا حد زیادی به خودتون، بیس تحصیلیتون و هدفتون داره! مسلما زمان شروع مطالعه برای کسی که قصد استریتی داره با کسی که صرفا میخواد پاس کنه، متفاوته. در واقع بچه ها برای آزمون علوم پایه شهریور به دو گروه تقسیم میشن:

 

۱. افرادی که قصد استریت یا رتبه شدن دارند:

 

به این دسته از افراد توصیه می کنم هر چه زودتر مطالعه برای آزمون علوم پایه رو شروع کنید. آزمون علوم پایه سخت نیست و همتون شانس استریت و یا رتبه شدن رو دارید، به شرط اینکه درست و اصولی درس بخونید. دلیل اینکه تاکید میکنم هر چه زودتر شروع کنید برای اینه که استریت و یا رتبه شدن به تسلط بالایی نیاز داره و این تسلط بالا زمانی به دست میاد که شما مطالب رو چندین بار و با دقت مطالعه کنید.

 

روش مطالعه

 

اول با یک درس ماژور شروع به مطالعه کنین و در کنار این درس ماژور، یک درس نمره بیار یا مینور هم مطالعه کنین. سعی کنین یه ددلاین برای خودتون تعیین کنین و خودتون رو مجبور کنین در اون بازه زمانی، درس ماژور و نمره بیار مدنظرتون رو تموم کنین. در کنار مباحثی که مطالعه می‌کنین تست‌های مبحثی بزنین و در پایان در آزمونک جمع بندی مرتبط با اون درس شرکت کنین. سعی کنین همه دروس را تا قبل از فرجه امتحانات ترم خود حداقل یک بار تمام کنین تا بعدا فقط مرور کنین. در بازه مرور سعی کنین از منابع درست استفاده کنین و آزمون های علوم پایه کشوری را در برنامه خودتون قرار بدین.

 

 

 

منابع مناسب

 

  • کتاب های سیب سبز: منابع تشریحی برای ترم های پایین تر مناسبه و الان زمان مناسب برای تشریحی خوندن نیست. استریت و یا رتبه شدن تا حدی به بیس قبلی شما بستگی داره اما نمیتونیم بگیم هر کسی که بیس خیلی قوی نداره، قطعا استریت نمیشه! استریت شدن در هر زمانی ممکنه. آزمون علوم پایه یک سری نکات مهم و کلیدی داره و این نکات هر سال تکرار میشه. وقتی به این نکات تسلط پیدا کنین، استریت شدن دیگه کاری نداره. پس نیاز نیست رفرنس بخونین و وقتتون رو برای منابع تشریحی هدر بدین. چی بیشتر از همه منابع بهتون کمک میکنه؟! آفرین! کتاب های سیب سبز. کتاب سیب سبز منابع تست-بیس با تاکید بر نکات پر تکرار و اساسی علوم پایه هست. راستی اینم بگم که پیش فروش کتاب های سیب سبز ۱۴۰۲ شروع شده و ظرفیتش به زودی پر میشه. پس از دستش ندههه!
  • فیلم های تقلب: در بازه مرور دیگه فرصت کافی برای دوره کردن کتاب های سیب سبز نیست. به جاش از فیلم های تقلب👀 استفاده کنین. تقلب چیه؟ تقلب نکات پر تکرار آزمون علوم پایه و سوالات دو سال اخیر رو بررسی میکنه و در زمان کوتاه مطالب رو براتون مرور میکنه. اگه شهریور امتحان داری و قصد داری تقلب رو تهیه کنی، فعلا دست نگه دااار و بسته تقلب فعلی رو نخر. فعلا نمیگم چرا چون سورپرایزهههه!!
  • سامانه آزمون: تست زنی بیشتر از هر چیز دیگه ای به تسلط، یادگیری و تثبیت مطالب کمک میکنه. پس تا میتونین تست های مبحثی و آزمونک های جمع بندی رو توی برنامه‌تون قرار بدین.

 

۲. افرادی که قصد پاس شدن دارند:

 

برای پاس شدن نیاز نیست از همین الان شروع کنین ولی مسلما هر چی زودتر شروع کنین، کارتون راحت‌تره. سعی کنین حتما حداقل ۳۰ الی ۴۰ روز رو به مطالعه آزمون اختصاص بدین و در شروع تنبلی نکنین. درسته آزمون علوم پایه نسبتا راحته اما به این معنی نیست که با یه هفته درس خوندن همه چی جمع میشه! بهترین روش برای پاس کردن، سلکتیو درس خوندنه. به این صورت که بگردین دنبال مباحث و قسمت هایی که هم راحته هم تعداد سوالات زیادی در آزمون داره. شما برای پاس کردن به صورت کلی دو راه دارین:

 

  • مباحث مهم و خیلی مهم از کتاب سیب سبز رو مطالعه کنین و در کنار سیب سبز برای این قسمت ها از تست های مبحثی و آزمونک های جمع بندی استفاده کنین. از دروس ماژور و مهم تر شروع کنین و در بین دروس ماژور دروس مینور و نمره بیار هم مطالعه کنین. ۱۰ روز مانده به آزمون هم، با کمک فیلم های تقلب، درس های اصلی رو مرور کنین و آزمون های علوم پایه کشوری و آزمونک های جمع بندی رو در برنامه خودتون قرار بدین.
  • سراغ سیب سبز نرین و از همون اول با فیلم های تقلب پیش برین. دقت کنین که یک بار دیدن تقلب قرار نیست بهتون خیلی کمک کنه. حتما سعی کنین چند بار تقلب رو ببینین و نکات اصلیش رو یاد بگیرین. در کنارش برای هر درس، تست مبحثی بزنین و بعد از تموم کردن هر درس در آزمونک جمع بندی مرتبط با آن شرکت کنین.

 

ما برای هر دو گروه از شما، به زودی در باشگاه سیب سبز، برنامه درسی قرار میدیم. همراه با برنامه، میتونین در آزمونک های جمع بندی موجود در سامانه آزمون خودتون رو بسنجید و یادگیری بهتری داشته باشین.

 

امیدوارم موفق باشین!

 

لینک باشگاه سیب سبز

 

کانال تلگرام علوم پایه

 

اینستاگرام علوم پایه

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت