معرفی کتاب ضروریات پره انترنی اطفال

 

سلام سلام، من اومدم با آخرین قسمت مجموعه ضروریات، کتاب ضروریات پره انترنی اطفال.
تا به حال با بقیه جلدهای این مجموعه آشنا شدیم. ( مباحث جراحی، زنان و مامایی، داخلی، مینور)

 

اطفال یکی از ۴ درس ماژور هست و توی مقطع استاجری، بخش طولانی و سنگینی داره و همونطور که توی مقاله آزمون پره انترنی بهت گفتم در امتحان ۲۰ سوال رو به خودش اختصاص داده. 
سختی مباحث اطفال در کنار تعداد زیاد سوال‌هاش، فرجه‌ی کم آزمون، فشردگی بخش‌ها و امتحانات از سری دلایلیه که اکثر دانشجوها به سمت رفرنس نمیرن و به دنبال منبع جمع و جور هستند تا بتونن مباحث رو در حد پاس بخونن و به سوالات پاسخ بدن.
مطابق نیاز دانشجو و با توجه به شرایط، کتابی تالیف کردیم با عنوان کتاب ضروریات پره انترنی. یعنی تمام اون چیزی که ضروری هست بدونی رو داخلش آوردیم.

 

کتاب ضروریات اطفال چی هست و محتواش چیه؟

 

کتاب ضروریات، تست محور و به همراه پاسخ تشریحی کامل هست. در واقع سوالات آزمون‌های پره انترنی اخیر رو جمع کردیم و به نحوی به اون‌ها پاسخ دادیم که با مطالعه‌ی هر سوال، به کل اون مبحث در حد پاسی مسلط بشی و بتونی به سوالات مشابه هم پاسخ بدی.
از سری ویژگی‌های کتاب ضروریات اطفال می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  1. حجم مناسب و محدودی داره.
  2. بر اساس سوالات مهم و پرتکرار آزمون‌های اخیر نوشته شده.
  3. پاسخ تشریحی در حد ضرورت یادگیری و مطابق آخرین رفرنس داره.
  4. کارنامه‌ی خوبی داره و می‌تونه خیالت رو از پاسی راحت کنه. بنابراین، امتحانش رو پس داده.

 

راستی یه مزیت کاربردی توی کتاب داریم: سوالات مادر و دختر.

 

سوالات مادر، اصل کاری ها هستن که پاسخ جامع و کامل دارن. سوالات دختر، بیشتر برای مرور و تمرین سوالات مادر تالیف شدن و جنبه‌ی آموزشی کمتری دارن. پس توی این کتاب، همزمان با خوندن مباحث، تست میزنی و مرور هم میکنی؛ یه تیر و سه نشون!
در کل کتاب ضروریات اطفال برای اینه که بتونی توی مدت کوتاه، مبحث سخت و پر سوال اطفال رو با حجم خیلی کم جمع کنی.

 

شناسنامه کتاب و ویژگی‌های ظاهری اون چیه؟

 

 

عنوان: کتاب ضروریات پره‌ انترنی اطفال
رفرنس کتاب بر اساس نلسون اسنشیال ۲۰۲۲ هست.
۹۸ صفحه داره (که ۳ صفحه اولش مقدمه و تشکیلاتشه)
برای دونستن قیمت کتاب به صفحه فروشگاه مراجعه کن.
طراحی کتاب با جلد گلاسه و چاپ سیاه سفیده و اگر به صورت فیزیکی تهیه‌ش کنی، سیمی تحویل می‌گیری.
فایل کتاب‌ها هم موجوده و میتونی از این لینک تهیه کنی.
کتاب ضروریات اطفال شامل ۱۹۱ تسته که ۱۰۶ سوال اون مادر و ۸۵ سوال دختر با پاسخ تشریحی کامل و جامع به همراه نکات مهمه.
سوالات به صورت کشوری و قطبی هستند. ( این رو بدون، از شهریور ۹۹ آزمون پره انترنی کشوری شد. در نتیجه تعداد سوالات قطبی کتاب خیلی کمه. سوالات قطبی رو فقط در مباحث کم سوال یا اونایی که نیاز به تست بیشتر داشت، در کنار سوالات کشوری آوردیم). تو آزمونت کشوریه، پس سوال قطبی چندان به کارت نمیاد.

 

مخاطب این کتاب چه افرادی هستن؟

 

این کتاب برای پاسی آزمون پره‌انترنی و دانشجویان مقطع استاجری مناسب هست.
بعضی از دانشجویان یه پیش زمینه‌ای از دروس در طول مقطع استاجری بدست آوردن. یه سری هم میخوان از صفر شروع کنن و هدفشون صرفا پاس شدن این امتحانه. در هر صورت، در زمان نزدیک به امتحان هیچکدوم وقت کافی برای مطالعه‌ی رفرنس رو ندارن و میخوان در زمان‌های پایانی فرجه، یک منبع خلاصه و در عین حال کامل رو بخونن که خیالشون از پاسی راحت بشه. اینجاست که کتاب ضروریات پره انترنی وارد عرصه میشه.
(البته اگر وقت کافی و قصد بدست آوردن رتبه‌ی خوبی داری، ما برای رتبه شدن هم برنامه داریم. میتونی روی پلن رتبه کلیک کنی و توضیحات رو ببینی).

 

با ضروریات و کتاب پره آپ به چند سوال از ۲۰ تای اطفال میشه جواب داد؟

 

با توجه به اینکه تا به حال آزمون پیش کارورزی ۲۴ سوال از اطفال داشته و بر اساس کارنامه آزمون اسفند ۱۴۰۰، با مطالعه کتاب به روش پلن پاس، میتونی به ۱۷ از ۲۴ سوال اون جواب بدی.
حدود نمره‌ای که در مجموع با مجموعه‌ی ضروریات و پره‌آپ (پلن پاس) میتونی بدست بیاری، ۱۰۰ تا ۱۲۰ است.

 

در کنار این کتاب به منبع دیگری نیاز هست؟

 

برای پاس شدن در آزمون پره‌انترنی در کنار ضروریات، به کتاب‌های پره آپ نیازه.
ضروریات شامل سوالات از سال ۹۳ تا دی ۹۹ است. پس سوالات آزمون‌هایی که بعد از دی ۹۹ برگزار شدن رو با پره آپ می‌تونی کار کنی.
از دی ۹۹ تا به امروز، هر امتحان پره انترنی که برگزار شده، کتاب پره آپش هم به صورت فیزیکی (اینجا) و هم به صورت فایل (اینجا) موجوده.

 

اطفال رو با چه روشی باید مطالعه کنم؟

 

اطفال، درس ماژور و سنگینی هست و جزئیات زیادی داره. همچنین تعداد سوالاتش در آزمون زیاده، پس به حذف و کنار گذاشتن اون فکر نکن.
برای مطالعه کتاب ضروریات پره انترنی اطفال، بهتره یک دور بدون وسواس و عادی بخونی. سری‌های بعد به صورت مروری مطالعه کنی. مرور باید در دو مرحله انجام بشه: برای دور اول، نکات و هایلایت‌ها رو مطالعه کن. برای دور دوم، میتونی بری سراغ پره آپ و تست زدن به صورت آموزشی و آزمونی. بازم راجع به نحوه‌ی مطالعه سوال داشتی، رو کمک من حساب کن.

 

خوندنش چقدر طول می کشه؟

 

هر فرد شیوه و سرعت متفاوتی برای مطالعه داره. اما به طور میانگین اکثر دانشجوها هر صفحه رو در عرض حداکثر ۱۰ دقیقه می‌خونن. حالا اگر روزانه ۵ ساعت مطالعه داشته باشی، میتونی توی ۳ روز اطفال رو تموم کنی. حواست باشه مرور و خوندن تست‌های پره آپ بسیار مهمه، پس هرگز حذف نکن. (۹۵ صفحه میشه ۹۵۰ دقیقه یعنی حدود ۱۶ ساعت)
بطور کلی، اگه با پلن پاس یا میکرو و کتاب‌های ضروریات و پره آپ پیش بری، اصلاً اجازه‌ی حذف نداری حتی در حد یه سوال!
چرا؟ چون این کتاب‌ها فشرده‌ترین و کم حجم‌ترین حالت ممکن رو بهت میدن و هر چیزی کمتر از این، باعث میشه دانشت برای پاسی کافی نباشه. برای مطالعه ضروریات با توجه به زمان کمی که داری، باید یه برنامه خوب و مطمئن تا آزمون داشته باشی.
اگر برای نوشتن برنامه‌ی اختصاصیت نیاز به کمک و راهنمایی داشتی می‌تونی روی کمک ما و مشاورین مجموعه حساب کنی.
 راستی ما یه برنامه‌ی آماده هم داریم به اسم پلن میکرو، که یه نقشه راه خوب بهت میده. میتونی پلن پاس رو توی باشگاه ژلوفن پیدا کنی.

 

اگر میخوای بیشتر با کتاب آشنا بشی، روی فایل نمونه کتاب ضروریات پره انترنی اطفال کلیک کن.

آخرین اخبار

مقالات مرتبط

2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


2023/11/11 4:14 PM

راهنمای مصرف ژلوفن

چرا دوباره؟ يادت مياد علوم‌پايه داشتي و با سيب سبز كچل شدي؟ روز آخر كه قبول شدي و داشتي ‌مي‌رفتي بت گفتيم برو دوباره ميايم سراغت! الوعده وفا! اومديم تا سر امتحان پره‌انترني اون 4تا موي باقي‌مونده‌تو هم بريزيم و به عنوان يه Complete kachal بفرستيمت دوره‌ي اينترني 🙆


2023/11/11 4:07 PM

تغییرات آزمون پره انترنی اسفند 1401

آزمون پره انترنی دومین آزمون جامعی است که هر دانشجوی پزشکی باید در آن شرکت کند، امتحان پره انترنی در پایان دوره استاجری در دو نوبت شهریور و اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود که این امتحان از سال 99 به بعد به صورت کشوری برگزار شده است.


کامنت