معرفی نامه ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی

 

تو این مقاله می‌خواهیم درباره یکی دیگر از دروس داخلی، یعنی بیماری های خون و انکولوژی صحبت کنیم.

 

خون و انکولوژی (هماتولوژی) جزو دروس ماژور در مقطع بالینیه که هر دفعه در آزمون پره انترنی حدود 6 یا 7 سوال رو به خودش اختصاص میده. دیدی جدیدا چقدر بحث سرطان زیاد شده؟! پس اهمیت بیماری های خون و انکولوژی رو دریاب. مطالب خون زیادن و پراکندگی‌شون طوریه که اگر با دسته بندی درست و رمزگذاری نخونی، خیلی برات سخت میشه و یکی از عذاب آورترین درس ها برات خواهد بود (این رو خود بچه‌ها بهمون گفتن).

 

حالا من میخوام یه کپسول جادویی رو بهت معرفی کنم که هماتولوژی رو "هلو برو تو گلو" برات جمع کنه و اون چیزی نیست، جز ژلوفن!  

 

کتاب ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی، طوری نوشته شده که با خوندنش از درس های پزشکی خسته نمیشی، مطالب سخت و پراکنده خون، مثل انواع آنمی، برات در قالب جداول و سوالات مقایسه ای جمع بندی میشه و توی ذهنت جا می گیرن.

 

این کتاب برای استفاده چه افرادی مناسبه؟

 

هرکسی تو مقطع بالینی، میتونه از ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی سود ببره. چطوری؟ میدونی که ژلوفن یه درسنامه تست بیس محسوب میشه پس بیشترین استفاده رو داوطلبای آزمون پره انترنی یا پیش کارورزی دارن؛ مخصوصاً اونایی که میخوان برای رتبه و نمره بالا و حتی استریت شدن درس بخونن. این دانشجو ها میتونن با استفاده از کتاب ژلوفن به راحتی آزمون پره انترنی رو پشت سر بزارن. (اگه جزو کسایی هستی که فرجه کمی دارن و فقط دنبال پاس شدن هستن، مجموعه مقالات ضروریات برای خودته).

 

مخاطبین بعدی ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی، دانشجوهای فیزیوپات، استاجر (کارآموز) و اینترن (کارورز) هستن. راستی، با توجه به اینکه سوالات آزمون دستیاری هم به کتاب اضافه کردیم، خوندن این کتاب به داوطلبان آزمون رزیدنتی هم در جمع بندی و مرور مطالب کمک زیادی می‌کنه. پس فارغ از اینکه کجای راهی، سر راند، وسط شیفت و حتی تو کتابخونه، ژلوفن برات اندیکاسیون تجویز داره، و متناسب با مقطعی که هستی باید از دوز کافی اون استفاده کنی.

 

با خوندن این کتاب، می‌تونم سوالای آزمون پره انترنی رو پاسخ بدم؟

 

بله. همونطور که بالاتر هم اشاره کردم، در آزمون پره انترنی شهریور 1401، از مبحث بیماری های خون و انکولوژی 7 تا سوال مطرح شده بود که با خوندن ژلوفن، 5 تا سوال به راحتی قابل پاسخ بودن. دلیلی محکم‌تر از کارنامه و عملکرد قبلیش میخوای؟!

 

راجع به خود کتاب بیشتر بدونیم ...

 

ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی در 12 فصل و 60 صفحه قرار گرفته که برای خوندنش، 10 ساعت زمان نیاز داری. پس اگر روزی 5 ساعت بخونی، حداکثر در 2 روز تموم میشه، و 5 تا 7 سوال پره انترنی رو برای خودت ذخیره کردی.

 

کارنامه ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی: 5 از 7 در آزمون پیش کارورزی شهریور 1401.

 

این کتاب بر اساس رفرنس جدید هاریسون 2022 و سیسیل 2021 نوشته شده.

 

تعداد کل تست های کتاب ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی 137 سواله. یعنی همراه درس خوندن، به اندازه حدود 20 دوره آزمون اخیر تست میزنی.

 

شاید برات سوال بشه که این همه تست رو چطوری در این تعداد صفحه جا دادیم؟! ببین دوست من، ماهیت ژلوفن تست بیسه و منبع تست هاش آزمون های پره انترنی اخیر هستن. پس سوالات بر اساس تکرار و میزان اهمیتشون انتخاب شدن به طوری که باعث یادگیری هرچه بهتر تو بشن.

 

کتاب ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی 1 جلدی هست که سرفصل هاش به صورت زیر اومده:

 

  • فصل اول: برخورد با آنمی و فقر آهن
  • فصل دوم: آنمی مگالوبلاستیک
  • فصل سوم: آنمی همولیتیک                                            
  • فصل چهارم: نارسایی مغز استخوان
  • فصل پنجم: هموگلوبینوپاتی ها
  • فصل ششم: انتقال خون و فراورده های خونی                               
  • فصل هفتم: هموستاز و اختلالات خونریزی دهنده و انعقادی
  • فصل هشتم: بیماری های میلوپرولیفراتیو
  • فصل نهم:لوسمی
  • فصل دهم:لنفوم
  • فصل یازدهم: لنفادنوپاتی
  • فصل دوازدهم: پیشگیری از سرطان و عوارض آن

 

 

ویژگی های ژلوفن نسل جدید نسبت به چاپ قبلی چیه؟

 

در ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی نسل جدید، هشت ویژگی جذاب داریم:

 

اضافه شدن سناریو های شایع بالینی

 

آموزش اپروچ به کیس های بالینی

 

اضافه شدن حل تمرین آخر فصل

 

پوشش سوالات آزمون های پره انترنی اخیر تا پیش کارورزی اسفند 1400

 

پوشش نکات آزمون تا پره انترنی شهریور 1401

 

اضافه شدن سوالات سه دوره اخیر دستیاری

 

یه تغییر باحال تر هم که باعث میشه کتاب ها رو با انگیزه‌ی بیشتری بخونین، اینه که کتاب های ژلوفن نسل جدید رنگی شدن و خیلی ظاهر جذابی پیدا کردن.

 

سوالات پرتکرار

 

چه زمانی ژلوفن رو تهیه کنم؟ اگه از فیزیوپات یا استاژری بگیرم، قدیمی نمیشه؟

 

بستگی به این داره که چه زمانی می‌خوای اون درس رو بخونی. زمانی که میخوای شروع به خوندن یه درس کنی، بهترین تایم تهیه کتاب هست. نگران آپدیت های بعدی هم نباش. داستان اینه که به هر حال تو باید در طول ترم هم درس بخونی و از طرفی، با آپدیت شدن رفرنس ها، کل محتوای اون علم یه تغییراتی داره و به عنوان یه پزشک خوب، ناگزیر به آپدیت شدن همراه علمی! پس فقط ژلوفن‌ها نیست که به روز میشه.

 

مولف این کتاب چه شخصی هستن؟ دکتر محمدمعین رضایی

 

قیمت کتاب چقدره و چطوری می تونم تهیه اش کنم؟ برای دیدن هزینه و نمونه صفحات کتاب و خرید ژلوفن بیماری های خون و انکولوژی، تو رو به صفحه فروشگاه راهنمایی میکنم. راستی، نسخه‌ی پی دی اف (PDF) کتاب رو هم میتونی از کتابخانه دیجیتال طبیبانه تهیه کنی.

 

بازم هر سوالی داشتی، برام کامنت بزار.

 

    

آخرین اخبار

مقالات مرتبط

2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


2023/11/11 4:14 PM

راهنمای مصرف ژلوفن

چرا دوباره؟ يادت مياد علوم‌پايه داشتي و با سيب سبز كچل شدي؟ روز آخر كه قبول شدي و داشتي ‌مي‌رفتي بت گفتيم برو دوباره ميايم سراغت! الوعده وفا! اومديم تا سر امتحان پره‌انترني اون 4تا موي باقي‌مونده‌تو هم بريزيم و به عنوان يه Complete kachal بفرستيمت دوره‌ي اينترني 🙆


2023/11/11 4:07 PM

تغییرات آزمون پره انترنی اسفند 1401

آزمون پره انترنی دومین آزمون جامعی است که هر دانشجوی پزشکی باید در آن شرکت کند، امتحان پره انترنی در پایان دوره استاجری در دو نوبت شهریور و اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود که این امتحان از سال 99 به بعد به صورت کشوری برگزار شده است.


کامنت