Alternate Text

سیب سرخ فیزیک پزشکی

 

مقدمه

 

سلام به همگی مخصوصا بچه های دندون که فیزیک پزشکی رو در آزمون علوم پایه دارن. حالتون چطوره؟

 

شنیدم دنبال یه منبعی میگردین تا به جای رفرنس و جزوه های طولانی اساتید، استفاده کنین و در طول ترم و فرجه آزمون علوم پایه مطالعه کنین. اومدم تا بهتون سیب سرخ فیزیک پزشکی رو معرفی کنم.

 

 

 

درباره کتاب های سیب سرخ چی میدونین؟

 

کتاب های سیب سرخ یک منبع تشریحی ان و با هدف مطالعه در طول ترم طراحی شدن. وقتی در طول ترم با حجم زیاد درس ها و سختی مطالب مواجه میشین، ناخودآگاه دنبال یه منبعی میگردین که حجم کمتری نسبت به رفرنس داشته باشه و علاوه بر این، مطالب اساسی و ضروری هر درس رو به خوبی پوشش بده. کتاب های سیب سرخ دقیق این کار رو انجام میده.

 

سیب سرخ فیزیک پزشکی

 

درس فیزیک پزشکی در هر دو رشته پزشکی و دندان پزشکی ارائه میشه ولی با این تفاوت که در رشته پزشکی جزو درس های شناور محسوب میشه و در آزمون علوم پایه سوالی رو به خودش اختصاص نمیده در حالی که در آزمون علوم پایه دندان پزشکی ۵ سوال داره. اغلب بچه ها با این درس حال نمیکنن و از خوندنش فرارین. اما میتونین به جای فرار کردن از این درس از سیب سرخ استفاده کنین و هم در آزمون علوم پایه به سوالات این درس جواب بدین، هم در امتحانات ترم دانشگاه نمره خوبی از این درس بگیرین.

 

سیب سرخ فیزیک پزشکی توسط آقای محمد علی کرمی ملائی و آقای رضا خدائی تالیف شده و در مجموع ۶۱ صفحه داره. مباحث زیر در کتاب بررسی میشه:

 

  • مبانی فیزیک نور و دیدگانی و کاربرد های آن در پزشکی
  • لیزر
  • مبانی فیزیک صوت و کاربرد های آن در پزشکی
  • کاربرد امواج پر فرکانس در درمان
  • اشعه ایکس و کاربرد های آن در پزشکی
  • پزشکی هسته ای، زیست شناسی پرتو و حفاظت

 

چه زمانی از سیب سرخ فیزیک پزشکی استفاده کنیم؟

 

مطالعه در طول ترم

 

کتاب های سیب سرخ برای طول ترم طراحی شدن. پس مخاطب اصلی این منبع افرادی هستن که میخوان در طول ترم برای این درس بخونن و به عبارتی امتحان ترم این درس رو پاس کنن.

 

مطالعه در فرجه آزمون علوم پایه با هدف استریتی و یا رتبه شدن

 

اکثر بچه ها در فرجه آزمون علوم پایه سراغ کتاب های سیب سبز میرن و با مطالعه سیب سبز و دیدن فیلم های تقلب امتحان رو پاس میکنن که البته روش درستی هم هست اما سیب سرخ برای مطالعه در فرجه آزمون علوم پایه هم مناسبه. درسته حجم بیشتری نسبت به کتاب سیب سبز داره، اما اگه قصد دارین استریت بشین بهتون کمک زیادی میکنه.

 

مطالعه برای آزمون لیسانس به پزشکی

 

فیزیک پزشکی در آزمون لیسانس به پزشکی هم سوال داره. کتاب سیب سرخ میتونه به داوطلبین این آزمون کمک کنه در زمان کوتاه این درس رو بخونن و به تسلط خوبی برسن. نوشتار این کتاب خیلی روانه و سعی شده مباحث تا حد امکان ساده مطرح بشه.

 

تقاوت سیب سرخ و سیب سبز

 

ممکنه برای خیلیاتون سوال شده باشه که این دوتا کتاب چه تفاوت هایی باهم دارن. در این قسمت قراره این تفاوت ها رو بررسی کنیم:

 

  • سیب سبز تست-بیسه. یعنی یادگیری اصلی با کمک تست و مطالعه نکات اصلی تست ها و مباحث سلکتیو صورت می گیره. درحالی که سیب سرخ تشریحیه و در کتاب به ندرت با تست برخورد می کنین.
  • سیب سبز حجم کمتری داره و به صورت اختصاصی برای آزمون علوم پایه طراحی شده. در حالی که سیب سرخ بیشتر برای مطالعه در طول ترم و یا رتبه و استریت شدن در آزمون علوم پایه به درد میخوره.
  • با وجود تفاوت های این دو کتاب، شما میتونین هر دو منبع رو هم در طول ترم، هم در فرجه آزمون علوم پایه استفاده کنین.

 

منابع تکمیلی سیب سرخ فیزیک پزشکی

 

۱)منبع تشریحی تکمیلی: رفرنس، جزوه اساتید

 

۲) منبع مرور و جمع بندی: تقلب، سیب سبز، تست های اپلیکیشن طبیبانه و سامانه آزمون

 

 

 

تهیه سیب سرخ فیزیک پزشکی

 

بچه های پزشکی و دندون پزشکی میتونین این کتاب رو به صورت چاپی و یا به صورت دیجیتال در کتابخانه دیجیتال با هزینه کمتر تهیه کنین.

 

لینک تهیه سیب سرخ فیزیک به صورت چاپی

 

لینک تهیه سیب سرخ فیزیک پزشکی به صورت دیجیتال

 

 

 

نمونه کتاب

 

اینجا براتون نمونه کتاب رو قرار میدم تا بیشتر باهاش آشنا بشین.

 

 

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت