Alternate Text

سیب سبز ژنتیک

 

سلام دوستان! همونطور که میدونید، یکی از محبوب‌ترین کتب ما که با زبون ساده درس هارو یادتون میده و شمارو برای آزمون های مختلف آماده می کنه؛ مجموعه کتب سیب سبزه! بین رفقای پزشکی یا دندونت، از هرکی بپرسی میدونه سیب سبز چیه و چقد برای آزمون هات به کارت میاد! توی این مقاله میخوایم راجع به سیب سبز درس ژنتیک توضیح بدیم و درباره ساختار، طرز استفاده کتاب، ویژگی خاص این کتاب و اینکه برای چه افرادی و با چه اهدافی مناسب تره صحبت کنیم. پس در ادامه با من همراه باش.

 

چرا سیب سبز؟ ویژگی‌هاش چیه؟

 

با توجه به حجم زیاد درسا، و اینکه خیلی از منابع بیان سختی دارن و دانشجوها باهاشون ارتباط خوبی نمیگیرن، باید یه منبعی پیدا کنین برای درس خوندن که هم از نظر حجم خوب و مناسب باشه و هم بیانش طوری باشه که ذهنتون رو خسته نکنه. تازه شما درس های پرحجم تر مثل آناتومی و فیزیولوژی رو هم دارید که اهمیتشون از ژنتیک بیشتره. پس باید یه جوری با صرف وقت کمتر، درس ژنتیک رو برای خوتون ببندید!

 

این جاست که پای مجموعه کتب سیب سبز میاد وسط و براتون کارو در میاره! این مجموعه با توجه به سبک و سیاق تست های سال های اخیر آزمون علوم پایه تالیف شده. هر سال هم ادیتش می کنیم تا با تغییراتی که در آزمون ایجاد میشه و یا تغییرات رفرنس ها مطابقت داشته باشه. پس در اصل ما توی این کتاب داریم به شما مطالب مهمی که در سال های اخیر طراحا بهش علاقه داشتند رو میگیم تا بخونی و همینطور نکات مهم از بخش های مهم رفرنس ها رو براتون حاضر کردیم. اینجوری دیگه از نظر حجم مطالب مشکلی نخواهین داشت!

 

از طرف دیگه با آوردن نمودار‌های درختی جامع و مناسب، با تاکید بر نکات مهم؛ طبقه بندی مطالب در ذهن شما ایجاد میشه. بنابراین هم یادگیری براتون وقت کمتری میگیره هم برای جمع بندی کارتون خیلی راحت تر میشه.

 

سیب سبز ژنتیک

 

مولف و ساختار سیب سبز ژنتیک

 

مولف

 

این کتاب در قالب حدود ۷۰ صفحه نوشته شده. مولف کتاب خانم فائزه علی‌میری هستن و مدیریت تدوین کتاب رو دکتر صادق شفائی و آقای حسین فرجی بر عهده دارن.

 

ساختار

 

در ابتدای هر مبحث برات گفتیم که از این مبحث در دوسال گذشته چند سوال اومده و چقدر برات باید اهمیت داشته باشه. توی این کتاب برای هر مبحث درسنامه‌ای مختصر و جامع اومده. طرز بیان این درسنامه خیلی روونه و سعی شده مطالب رو به بهترین شکل بهتون منتقل کنه.

 

سیب سبز با یک سری تست های سلکتیو از علوم پایه سال ۹۳ تا ۹۸ و تست های آزمون های دو سال اخیر، مبحث رو ادامه میده. این تست ها بهتون کمک میکنه مطالبی که در درسنامه خوندین رو در قالب تست ببینین. علاوه بر این، با دید طراح آشنا میشین و ماندگاری مطالب هم در ذهنتون بیشتر میشه. به این میگن تست بیس! یعنی بخش اعظمی از یادگیری شما با زدن این تستا صورت میگیره!

 

در انتهای هر مبحث، یسری نکات پرتکرار رو در حد یک یا دو صفحه آوردیم که میتونه مبحثی که مطالعه کردین رو حسابی براتون جمع بندی کنه و بهتون تاکید کنه که هر چی رو قراره فراموش کنی بکن؛ ولی این نکات پرتکرار رو باید هر طوری شده فراموش نکنی!

 

آخرین آپدیت کتاب

 

درباره ادیت این کتابم باید بگم که آخرین ویرایشش برای ۱۴۰۱ هست که مبتنی بر آخرین تغییرات رفرنس هاست. همچنین مولفامون حواسشون به تغییرات سبک سوالات بوده. همینطور مطالبی که طراحان آزمون در سالهای اخیر بیشتر علاقه داشتند رو ما هم بهش بیشتر پرداختیم تا آمادگی شما رو در این زمینه‌ها افزایش بدیم.

 

سیب سبز ژنتیک برای چه افرادی مناسبه؟

 

1.برای استریت شدن در آزمون علومپایه (دندانپزشکی)

 

رفقای دندونپزشکی که این درس رو در امتحان علومپایشون دارن؛ استفاده از این کتاب بهشون توصیه میشه! افرادی که هدف استریت شدن رو دنبال می کنن باید علاوه بر سیب سبز حواسشون باشه تست بیشتری بزنن. شرکت در آزمون های تمرینی در سایت آزمون و استفاده از اپلیکیشن طبیبانه به شدت براشون نیازه! اینجوری با تسلط پیدا کردن روی این منابع مخصوصا با تسلط به سیب سبز و با کمی پشتکار میتونن برای استریت شدن پیش برن!

 

2.صرفا پاس شدن در آزمون علوم‌پایه (دندانپزشکی)

 

اگه فقط دنبال اینی که آزمونت رو پاس شی و برات نمرش مهم نیست؛ باید بگم که سیب سبز بهترین کمک رو میتونه بهت بکنه. اگه هیچی هم قبلش بلد نباشی و صفر صفر باشی؛ با خوندن این کتاب و تسلط بهش می تونی آزمونت رو پاس شی.

 

3.با هدف پاس کردن امتحانات دانشگاه (پزشکی و دندانپزشکی)

 

اگه حس می کنی درسا‌ی دانشگاهت سخته و از پسش بر نمیای، سیب سبز به کمکت میاد! برای این هدف، پیشنهاد من اینه که سیب سبز رو خوب بخونی و در انتها هم یه نگاه کلی به جزوه دانشگاهت بندازی تا اگه نکته ای رو استادت روش تاکید کرده، از قلم نندازی. چون برخی استادا یه وقتایی بر نکاتی تاکید میکنن که خیلی مرسوم نیست! پس حواست باشه که ترکیب جزوه خودت با سیب سبز یه ترکیب همیشه برنده‌ هست!

 

تفاوت سیب سبز و و فیلم تقلب ژنتیک

 

ببین، سیب سبز در قالب کتاب هست و تقلب در قالب فیلمه. سیب سبز از نظر حجم خیلی بیشتر از تقلبه اما تقلب خیلی سلکتیو تره. کار تقلب اینه که سوالات دوسال اخیر ازمون علومپایه رو برات بررسی میکنه و به همین بهانه با روش مناسب و با صرف کمترین زمان، این مباحث که مورد علاقه طراحا بوده رو بهت یاد میده و برات مرور میکنه. سیب سبز تست محور هست و بر مبنای تست ها درسنامه هم داره اما تقلب تماما تست محوره! ترکیب این دو محصول در کنار هم بسیار مفیده و نتایج خیلی خوبی داشته. تو هم امتحانش کن!

 

این کتاب رو چجوری تهیه کنم؟

 

دانشجویای دندونپزشکی میتونن این محصول رو به صورت بسته دنتا(دانش جویان دندان پزشکی) ۱۴۰۱ تهیه کنن که یکی از جلد هاش سیب سبز ژنتیکه. بسته‌ی سیب سبز ۱۴۰۱ در مجموع به صرفه‌تر هست؛ چون با قیمت بهتر علاوه بر سیب سبز ژنتیک، سایر دروس رو هم میتونین تهیه کنید! البته هم دانشجویای پزشکی و هم دندونپزشکی می تونن این کتاب رو به صورت تکی هم تهیه کنند.

 

نمونه کتاب رو هم برات اینجا گذاشتم تا با سیب سبز ژنتیک بیشتر آشنا بشی!

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/06 4:14 PM

دوره آموزشی تریتا بیوشیمی علوم پایه

دوره آموزشی تریتا، مجموعه فیلم‌های آموزشی است که با بهره‌گیری از بهترین اساتید از معتبر‌ترین دانشگاه‌های کشور تهیه شده است. هدف از تولید این مجموعه، دسترسی تمام دانشجویان علوم‌پزشکی و دندانپزشکی به بهترین سبک تدریس دروس و بهره‌مند شدن آنان از برترین اساتید کشور که غالبا خود، طراح سوالات آزمون‌های جامع کشوری در مقاطع مختلف نیز می باشند.


2023/11/06 4:05 PM

سیب سرخ بیوشیمی

سیب سرخ یکی از منابع تشریحی مناسب برای طول ترم و آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی هست. این منبع در دسته خلاصه رفرنس ها قرار میگیره اما با این تفاوت که، مباحثش برای امتحان علوم پایه اختصاصی شده.


کامنت