Alternate Text

فیلم تقلب ایمونولوژی
مقدمه

 

آزمون علوم پایه هر ساله دوبار در شهریور و اسفند ماه برگزار میشود. این آزمون در واقع اولین آزمون جامع دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی است. روش های مطالعه، ابزار و منابع مطالعاتی، جایگاه دروس و مدیریت و برنامه ریزی برای این آزمون از دغدغه های دانشجویان هر دو رشته برای این آزمون است.
اهداف دانشجویان در این آزمون از رتبه شدن و استریتی تا فقط پاس شدن بسیار گسترده است.
در این مقاله قرار است تا با بررسی یکی از این دروس که فقط در آزمون علوم پایه دندانپزشکی دارای سوال است صحبت کنیم.

 


در این مقاله از ایمونولوژی خواهید خواند:
درس ایمنی شناسی

 

منابع مطالعاتی

 

تقلب ایمونولوژی

 

روش مطالعه و تست زنی

 

ایمونولوژی در آزمون علوم پایه

 

جمع بندی و سخن آخر

 

درس ایمنی شناسی

 

درس ایمنی‌شناسی قبل از سیستم نوین پزشکی کشور در آزمون علوم‌پایه پزشکی سوالاتی به خودش اختصاص داده بود. اما در حال حاضر جزء دروس شناور محسوب میشود و سوالات آن قرار است در آزمون پره انترنی طرح بشود.

 


منابع مطالعاتی

 

ابزار مطالعاتی که برای درس ایمنی شناسی در اختیار شماست عبارتند از:
منبع اول اصلی ترین منبع، رفرنس است که برای درس ایمنی شناسی رفرنس های زیر توسط وزارت معرفی شده‌اند:
1)کتاب ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابولعباس،تالیف اندوراچ. لیچمن،ابول عباس شیو پیلای
2)ایمونولوژی رویت، مولف جاناتان بروستوف، ایوان موریس رویت، دیوید میل، ترجمه بهرام قاضی جهانی، حمید عاقلی، عباس مهدیان، انتشارات قاضی جهانی
3)ایمونولوژی، تالیف دکتر محمد وجگانی، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران
منبع دوم
کتاب سیب سبز ایمونولوژی که در یک مقاله دیگر به صورت مفصل بررسی شده‌است.
منبع سوم
سیب سرخ ایمونولوژی که در یک مقاله دیگر بررسی شده است.
منبع چهارم ویدئو های آموزشی

 

این ویدئو ها شامل تقلب ایمنی شناسی و تریتای ایمنی شناسی است. تریتای ایمنی شناسی در مقاله‌ای جداگانه کاملا بررسی شده‌است.

 

لینک مقاله تریتای ایمونولوژی

 

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید تفاوت تقلب و تریتا است.این دو دسته فیلم در شرایط متفاوت و با توجه به نیاز های دانشجویان قبل استفاده است.

 

در مجموعه فیلم های تریتا همه مباحث و سرفصل ها به صورت مفصل توسط اساتید تدریس میشوند. بنابراین اگر دانشجوی ترم های پایین تر هستید،یا نتوانسته‌اید با استاد خود ارتباط بگیرید میتوانید از فیلم های تریتا استفاده کنید.

 

همچنین اگر میخواهید با خیال راحت برای امتحانات و همچنین نمره بالا در آزمون علوم پایه خود هدف گذاری کنید تریتا بهترین گزینه برای شماست.

 

برای بررسی تقلب آماده‌ای؟

 

 

 

تقلب از نوع ایمونولوژی

 

اما تقلب برای چه کسانی مناسب است؟

 

مجموعه فیلم های تقلب توسط دانشجویان تدریس شده‌است و با تمرکز بر مهمترین و پر تکرار‌ترین مباحث سالهای اخیر بدون از دست دادن جامعیت، توانسته‌است تا تمامی مباحث آزمون علوم‌پایه را با زبان متفاوت به دانشجویان آموزش دهد.

 

در فیلم های تقلب تست های دو تا سه سال اخیر نیز بررسی میشوند و نیاز شما به تست زنی نیز برطرف خواهد شد.

 

بنابراین اگر فرصت زیادی برای خواندن رفرنس یا جزوات ندارید و یا برای جمع‌بندی و تکمیل ایمنی شناسی نیاز به منبع دیگری دارید تقلب برای شماست!

 


تقلب درس ایمنی شناسی یکی از بهترین منابع برای جمع بندی و حتی مطالعه است. این ویدئو توسط جناب آقای علی فائق تالیف شده‌است. تقلب ایمونولوژی در مجموع ۳ ساعت زمان می برد.
پیشتر صحبت کردیم که تست های ایمنی شناسی از درجه سختی زیادی برخوردار نیستند. بنابراین اگر با منابع اصلی مطالعه کرده‌اید برای جمع بندی نهایی میتوانید از تقلب استفاده کنید تا خیال خود را برای آزمون علوم‌پایه راحت کنید.
اگر اصلا فرصتی برای مطالعه ایمونولوژی برای آزمون علوم‌پایه نداشته اید و یا حتی فکر حذف کردن این درس را در ذهنتان دارید باید به شما توصیه کنم حتما فیلم تقلب این درس رو ببینید.

 

با مشاهده فیلم تقلب به راحتی در کمترین زمان هم تست های سه سال اخیر را بررسی میکنید و هم به جای حذف یک درس از پس تعداد زیادی از سوالات در آزمون علوم‌پایه برخواهید آمد.

 

نمونه تقلب ایمونولوژی
لینک تهیه تقلب ایمنی شناسی

 


روش مطالعه و تست زنی

 

در درس ایمونولوژی موفقیت نخواهید بود مگر اینکه اهمیت تست را جدی بگیرید.
درس ایمونولوژی از دروس حفظی آزمون علوم پایه محسوب میشود. این درس نکات ریز و جزئی زیادی دارد که برای تسلط بهترین ابزار، تست زنی است. بررسی تست‌های دو سال اخیر برای این درس کافی خواهد بود.

 

فراموش نکنید که تمامی سوالات دو سال اخیر در فیلم تقلب ایمونولوژی به صورت مفصل بررسی شده‌اند.
از اهمیت خلاصه نویسی درختی غافل نشوید و حتما آزمون های سال های اخیر رو بررسی کنید.

 


ایمونولوژی در آزمون علوم‌پایه

 

درس ایمنی شناسی در آزمون علوم پایه از دروس نمره بیار برای دانشجویان دندانپزشکی محسوب میشود.این درس دارای ۱۵ سوال است که تعدادی زیادی از آنها را میتوان با کمی دقت پاسخ داد.
از مهمترین مباحث ایمنی شناسی میتوان موارد زیر را ذکر کرد:
واکنش های ازدیاد حساسیت و خود ایمنی
آنتی ژن و آنتی بادی
سلول ها و بافت های ایمنی
سایتوکاین ها و بلوغ لنفویسیتی
نقایص ایمنی، ایمنی سلولی و واکسیناسیون در رده های بعدی هستند.

 


جمع بندی و سخن آخر

 

ایمونولوژی برای پزشکی یکی از دروس شناور در علوم‌پایه محسوب میشود. ولی این درس برای آزمون علوم پایه دندانپزشکی دارای پانزده سوال است.
سوالات این درس از سوالات ساده آزمون هستند که با مطاله و تست کافی حتما میتوانید به بسیاری از آنها پاسخ درست بدهید.
از تقلب میتوانید به عنوان منبع جمع بندی و یا حتی اگر فرصت مطالعه کافی ندارید به عنوان منبع اصلی برای نمره کافی در آزمون علوم پایه استفاده کنید.

 

به عنوان یادآوری شما میتوانید بسته دو کاربره تقلب را نیز از همین لینک تهیه کنید.

 

موفق باشید

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت