Alternate Text

سیب سبز ایمونولوژی

 

سلام به همگی!

 

امروز قراره درباره یکی از محصولات خوبمون صحبت کنیم. حتما تا آخر مقاله با من همراه باش!

 

سیب سبز رو میشناسین؟ تا حالا از کتاب های سیب سبز استفاده کردین؟

 

 

 

سیب سبز چجور کتابیه؟

 

نمیدونم تا اینجای کار با کتاب سیب سبز آشنا شدین یا نه. بنابر این لازمه اول یه توضیحی درباره این کتاب دوست داشتنی بهتون بدم.

 

کتاب های سیب سبز با هدف آمادگی برای آزمون علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی و جمع بندی مباحث در فرجه امتحانات ترم طراحی شده. طراحی کلی این کتاب ها به این صورته که فصول مختلف به چند مبحث ریز تر طبقه بندی میشن. قبل از شروع هر مبحث، اهمیت و تعداد سوالات آن قسمت در آزمون های ۲ سال اخیر بررسی میشه. در ادامه برای هر مبحث با درسنامه ای کاربردی و مختصر روبه رو میشین. خوبی این درسنامه اینه که مطالب رو تا حد امکان خلاصه کرده و با این وجود بخش اعظم سوالات آزمون علوم پایه رو پوشش میده. در انتهای هر مبحث، نکات پر تکرار آزمون علوم پایه موجوده و بهتون کمک میکنه مطالبی که مطالعه کردین رو مجدد مرور کنین.

 

کتاب های سیب سبز به صورت تست-بیس هستن. به این صورت که بر خلاف منابع تشریحی، بخش اعظم یادگیری شما با کمک تست صورت می گیره. در کتاب سیب سبز با تست های سلکتیو آزمون های علوم پایه قطبی و سوالات آزمون های ۲ سال اخیر مواجه میشین و پاسخ این تست ها به همراه درسنامه اول هر مبحث به مسلط شدن شما حسابی کمک میکنه.

 

سیب سبز ایمونولوژی چه ویژگی هایی داره؟

 

همانطور که میدونین، ایمونولوژی یکی از درس های آزمون علوم پایه دندان پزشکی محسوب میشه و در آزمون علوم پایه پزشکی سوالی نداره. با این وجود، یادگیری و تسلط بر روی این درس هم برای دانشجویان پزشکی و هم برای دانشجویان دندان پزشکی ضروریه. پس خوندن ایمونولوژی رو جدی بگیرین و سعی کنین با علاقه این درس رو بخونین.

 

کتاب سیب سبز ایمونولوژی ۸۷ صفحه داره. سر فصل های ارائه شده در کتاب سیب سبز عبارت است از:

 

  • ایمنی ذاتی و اکتسابی
  • آنتی ژن و آنتی بادی
  • سایتوکاین ها
  • سیستم کمپلمان
  • تکامل سلول های ایمنی
  • کمپلکس سازگاری نسجی و مکانیسم تحریک سیستم ایمنی
  • بیماری های دستگاه ایمنی
  • واکنش های ازدیاد حساسیت
  • ایمنی شناسی بیماری های عفونی
  • انتقال خون و گروه های خونی
  • ایمنی شناسی پیوند و رد پیوند
  • ایمنی شناسی سرطان
  • واکسیناسیون- تست های آزمایشگاهی

 

سیب سبز ایمونولوژی برای چه افرادی مناسبه؟

 

مطالعه در طول ترم

 

مسلما شما هم در فرجه امتحانات ترمتون بعد از مطالعه منابع تشریحی و رفرنس به یک منبع خلاصه برای مرور و جمع بندی مطالب نیاز دارین. سیب سبز بهتون کمک میکنه فراموشی ناشی از زیاد بودن مطالب رفرنس و منابع تشریحی رو جبران کنین و بر نکات مهم مسلط بشین.

 

 

 

مطالعه برای آزمون علوم پایه

 

چه هدفتون استریتی باشه چه پاسی، سیب سبز در رسیدن به هدفتون بهتون کمک میکنه. سیب سبز ایمونولوژی اکثر مطالب مهم آزمون علوم پایه رو پوشش میده و بسته به تایمی که برای مطالعه مباحث اختصاص میدین، نتیجه های متفاوتی می گیرین.

 

 

 

مطالعه برای آزمون لیسانس به پزشکی

 

سیب سبز علاوه بر اینکه مطالب ضروری و لازم برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی رو پوشش میده، حجم قابل قبولی داره. حجم نسبتا کم سیب سبز بهتون کمک میکنه با وجود زیاد بودن تعداد دروس، برای هر درس زمان کافی بذارین و به تسلط نسبی برسین.

 

 

 

منابع تکمیلی سیب سبز ایمونولوژی

 

منبع تست زنی

 

همانطور که قبل تر اشاره کردم، سیب سبز تست -بیسه و بخش اعظم یادگیری با تست اتفاق میوفته اما سیب سبز برای تعداد تست های هر مبحث محدودیت داره و اگه بخواد همه تست های یک مبحث رو شامل بشه، حجم کتاب خیلی زیاد می شه. ممکنه در حین مطالعه متوجه بشین یک موضوع رو خوب متوجه نشدین و نیاز دارین برای اون قسمت تست بیشتری بزنین؛ در این صورت میتونین از منابع تست زنی تکمیلیمون استفاده کنین:

 

سامانه آزمون آنلاین

 

در سامانه آزمون، با آزمون های علوم پایه کشوری، قطبی و آزمونک های تالیفی و ... مواجه میشین. آزمونک های مروری با توجه به برنامه ای که باهاش مطالعه میکنین چیده شده و این قابلیت رو بهتون میده همزمان با مطالعه یک درس، در آزمون مرتبط با اون شرکت کنین. در این صورت، هم مطالبی که خوندین رو مرور و جمع بندی می کنین، هم خودتون رو ارزیابی می کنین.

 

اپلیکیشن طبیبانه

 

در اپلیکیشن طبیبانه، میتونین به سوالات آزمون های قطبی و کشوری، نکات پر تکرار، ویس های مرور سریع، فیلم های آموزشی و ... دسترسی پیدا کنین.

 

 

 

منبع جمع بندی

 

فیلم های تقلب

 

نمیدونم تا اینجای کار با تقلب آشنا شدین یا نه! فیلم های تقلب در روز های پایانی نزدیک به آزمون علوم پایه به مرور و جمع بندی تون کمک میکنه. تقلب سوالات آزمون های دو سال اخیر و نکات پر تکرار آزمون علوم پایه رو شامل میشه و حسابی در روز های آخر بهتون کمک میکنه.

 

 

 

تفاوت سیب سبز و سیب سرخ

 

سیب سبز کتابی تست- بیسه و با هدف مطالعه برای آزمون علوم پایه طراحی شده است اما سیب سرخ یک منبع تشریحی با هدف مطالعه در طول ترم می باشد. سیب سرخ بهتون کمک میکنه یک مطلب رو به صورت عمقی و ریشه ای یاد بگیرین در حالی که سیب سبز بیشتر روی مطالب مهم تر تاکید داره و در مواقعی که زمان برای مطالعه محدود است به شدت کمک کننده است. با این وجود هر دو را می توان هم در طول ترم، هم در فرجه آزمون علوم پایه استفاده کرد.

 

تهیه کتاب سیب سبز ایمونولوژی

 

کتاب سیب سبز ایمونولوژی رو میتونین هم به صورت جداگانه هم همراه به صورت بسته سیب سبز ۱۴۰۱ دنتا پلاس و یا دندان پزشکی all in one تهیه کنین.

 

 

 

نمونه سیب سبز ایمونولوژی

 

امیدوارم موفق باشین!

 

لینک کانال تلگرام

 

لینک پیج اینستاگرام

 

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت