دوره آموزشی تریتا ایمونولوژی

 


سلام رفیق چطوری؟ امیدوارم حالت خوب باشه. توی این مقاله میخوام برات راجع دوره آموزشی تریتا ایمنی‌شناسی(ایمونولوژی) توضیح بدم. ولی اول از همه بذار تریتا رو بهت معرفی کنم.

 

تریتا چیست؟

 

شکی وجود نداره که هر دانشجویی دوست داره بهترین و غنی ترین منبع رو برای مطالعش انتخاب کنه؛ چون همونطور که در جریانی حجم رفرنس‌های پزشکی سنگینه و همه مطالبش ارزش یکسانی نداره و قطعا فقط بخشیش هست که خیلی مهمه و بعدا خیلی به کارت میاد. از طرفی ترجمه‌های فارسی کتاب‌ها هم تعریفی نداره. در واقع با خوندنش بیشتر گیج میشی تا بفهمی نکته مطلب چیه.
پس راه حل چیه؟
باید منبعی رو انتخاب کنی که از هر نظر درجه یک باشه یعنی :

 

  • شخصی که اون منبع رو خلق کرده یه شخص حاذق و متبحر باشه. (به معنی واقعی کلمه استاد باشه)
  • مطالب رو به خوبی و با بیانی روان تدریس کرده باشه.
  • حجم تدریس هم معقول باشه. یعنی نه اونقدر زیاد باشه که کلاً کلاس برات کسل‌کننده و بی‌بازده شه و نه اونقدر کم باشه که مطالب خوب پوشش داده نشن.

 

پس اگه تو هم دغدغه تهیه یه منبع کمک‌آموزشی با همچنین ویژگی‌هایی رو داری؛ بهترین گزینه پیش روت تریتا است. تریتا مجموعه فیلم‌های آموزشیه که در اون بهترین اساتید از برترین دانشگاه‌های کشور، دروس مختلف رو به زبانی شیوا و ساده تدریس می کنن.

 

یادگیری درس ایمونولوژی (ایمنی شناسی) چه اهمیتی داره؟

 

ایمنی‌شناسی یکی از دروس مهم و کاربردی در پزشکی است که جزو دروس شناور مقطع علوم پایه و فیزیوپاتولوژی هست که رد پای اون رو توی اکثر بیماریها(خصوصا بیماری های خود ایمن و…) میشه دید و توی بخش عفونی هم میشه گفت تقریبا همه کارس. پس یادگیری صحیح شما از این درس میتونه تو درک بهتر مکانیسم ایجاد بیماریها، تشخیص و نهایتا درمان موثرشون حسابی به کارت بیاد.
رفرنس این درس بر اساس اعلام وزارت خانه کتاب ایمونولوژی ابولعباس و همکاران است که واقعا سنگینه وحجم مطالب زیادی داره. به همین خاطر حتی برای امتحانات درون دانشگاهی هم مطالعه ش دشواره؛ در نتیجه تدریس استاد برای یادگیری این درس اهمیت فوق‌العاده‌ای داره.

 


مدرس تریتا ایمونولوژی

 

تدریس این دوره به عهده جناب دکتر فرشید نوربخش هست. ایشون دکترای تخصصی(Ph.D) ایمنی شناسی دارن و استاد یار دانشگاه تهران هستن . ایشون از اساتید به نام و چیره دست در این درس به شمار میان؛ که با بیانی فصیح و بلیغ (همون روون خودمون) این درس رو مختصر و مفید براتون توی ۳ پارت و چیزی حدود ۶ ساعت و ۱۵دقیقه تدریس کردن.
از ویژگی‌های این دوره آموزشی اینه که استاد در کنار تدریسشون از شکل‌ها و تصاویر باکیفیت و گویای مطلب، جداول مهم و سوال خیز و… استفاده میکنن. همچنین در حین تدریس سوالات پرتکرار و مهم علوم پایه رو تحلیل میکنن و سعی میکنن مطالب رو با یه دسته بندی و مقایسه درجه یک، به خوبی هر چه تمام تر به مخاطبشون انتقال بدن.

 

چه مباحثی در این دوره تدریس میشه؟

 

استاد نوربخش بر اساس اهمیت مباحث در علوم پایه و امتحانات اومدن و در۴ پارت مباحثی که میخواستن و تدریس کردن:

 

1-در بخش اول به سلولها و اعضای سیستم ایمنی، آنتی بادیها، واکنشهای آنتی‌‌ژن-آنتی‌بادی و بیولوژی و عملکرد لنفوسیتها میپردازن.

 

2-در بخش دوم راجع ایمنولوژی بیماریهای عفونی، ایمونولوژی تومور و ازدیاد حساسیتها صحبت میکنن.

 

3-در پارت سوم تولرانس و خود ایمنی، نقایص ایمنی اولیه، HIV&AIDS و ایمونولوژی پیوند رو میگن.

 

4-و نهایتا در بخش آخر تدریسشون به تشریح التهاب حاد و مزمن، ایمونوهماتولوژی، واکسنها و ایمونوفارماکولوژی میپردازن.

 

 

مخاطبین دوره آموزشی تریتا ایمونولوژی چه کسانی هستن؟

 

۱.علاقه‌مندان به یادگیری عمیق‌ و کامل مفاهیم در طول ترم:

 

اگه استاد دانشگاهتون این درسو خوب تدریس نمیکنه یا دوست داری مطالب رفرنس رو یه استاد برجسته، به صورت مختصر و مفید برات تدریس کنه و تمرکزش موقع تدریس رو مطالب مفیدتر باشه این دوره برات قطعاً مفید خواهد بود.

 


۲. رتبه یا استریت شدن در آزمون علومپایه:

 

اگه تو آزمون علوم پایه قصد رتبه یا استریت شدن داری؛ با توجه به حجم بالای رفرنس، فیلم‌های تریتا میتونه جایگزین مناسبی باشه. البته سؤالات این درس در آزمون علوم پایه نسبتاً کلی، ساده و تیپیک هست و با دیدن دوره آموزشی تریتا به‌راحتی میتونی از پس سؤالات این درس در آزمون علوم پایه بربیای و همشونو تار و مار کنی. همچنین مشاهده تریتا با بیس علمی خوبی که بهتون میده باعث میشه بعداً سیب سبز و یا تقلب رو که برای جمع‌بندی مطالب تو فرجه ازشون استفاده می‌کنی خیلی راحت‌تر و سریعتر مطالعه کنی.

 


۳. داوطلبین لیسانس به پزشکی:

 

استفاده از فیلم‌های تریتا برای دانشجویان لیسانس به پزشکی هم مفیده. چون مطالعه منابع تشریحی مثل تریتا نسبت به منابع تستی برای شما عزیزان اولویت بالاتری داره.

 

فرق تقلب و تریتا چیه؟

 

به‌طورکلی تقلب و تریتا تفاوت‌هایی خیلی زیادی دارن که مهم‌ترین هاش این چنتا چیز هستن:
1-تریتا یه منبع تشریحیه و پوشش کامل‌تر و جامع‌تری از مطالب میده. ولی تقلب یه منبع تست بیسه و بیشتر برا دوره و مرورکردن نکات مهم و پر تکرار مناسبه.
2-تایم تدریس تریتا طولانی تره و معمولاً نمیشه چند بار دیدش و دورش کرد. بر عکس، تقلب کوتاهتره و میتونی هر چند بار که دلت خواست ببینیش.
3-فیلم‌های تریتا توسط اساتید دانشگاه‌ها با هدف فهم حداکثری مطالب تدریس میشه؛ در حالیکه تقلب توسط دانشجوهای برتری که علوم پایه رو دادن و میدوتن کجا مهمتره، باهدف پوشش حداکثری سؤالات در کمترین زمان تدریس میشه.
4-تریتا منبعیه که برای طول ترمت مناسبه و به‌عنوان جایگزین رفرنس یا تدریس استاد دانشگاه طراحیش کردیم. در حالیکه تقلب برای فرجه علوم پایه س (به‌خصوص روزای آخر) تا مطالب مهم رو برات تو کمترین زمان جمع کنه. پس دو هفته مونده به امتحان وقت دیدن تریتا نیست. تریتا رو باید کم‌کم و در طول ترم و چند ماه مونده به آزمون ببینیشون و توی فرجه با منابع دیگه مثل تقلب ، تست تمرینی و آزمونک‌های جمع بندی دروس رو مرور کنی.

 


آیا تریتا یک منبع وابسته هست؟

 

خوب ببین تریتا تقریباً یه منبع مستقله و نیاز به جزوه و… نداره؛ ولی شیوه تدریس اساتید به شکلیه که میتونی خیلی راحت مطالب رو دسته‌بندی و خلاصه کنی تا برای دفعات بعد بتونی راحت مرورشون کنی.

 

مدت اعتبار و بستر فعال‌سازی تریتا

 

مدت اعتبار تریتا دائمیه. یعنی وقتی شما این محصول رو میخری تا هر‌زمان که دلت بخواد میتونی ازش استفاده کنی. اگه قصد داری در فرجه آزمون علوم پایه تهیش کنی، پیشنهاد میکنم اینکارو نکنی و به جاش در ترم‌های پایین‌تر تهیه کنیش. اینجوری فرصت بیشتری برای مطالعه و مسلط‌شدن رو مطالب داری. تریتا در برنامه اسپات پلیر قابل مشاهده است. وقتی شما این محصول رو خریداری میکنین؛ لایسنسی به شما میدیم که با وارد کردنش در برنامه اسپات پلیر میتونین به محتوای تریتا دسترسی داشته باشین.

 

روش تهیه

 

اگه قصد خرید تریتای ایمنولوژی رو داری میتونی با کلیک روی این لینک، دوره رو با تخفیف تهیه کنی.

 

امیدوارم این مقاله برات مفید بوده باشه اگه سوالی بود حتماً برام کامنت کن؛ در سرعترین زمان ممکن جوابتو میدم.

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت