معرفی کتاب ضروریات پره انترنی مینور

 

با عرض سلام مجدد؛ در سری مقاله‌های مجموعه کتاب‌های ضروریات تا به حال با سه جلد از این مجموعه شامل کتاب ضروریات جراحی، ضروریات زنان و اطفال و ضروریات داخلی آشنا شدیم.
امروز هم قصد داریم چهارمین و آخرین کتاب این مجموعه یعنی کتاب ضروریات پره انترنی مینور رو معرفی کنیم.

 

کلیات درباره ضروریات مینور

 

همونطور که توی مقاله آزمون پره انترنی، غول دوم پزشکی کامل بهت درباره‌ی امتحان پیش کارورزی یا آزمون پره‌انترنی توضیح دادم، دروس مینور شامل ۱۳ تاست. در آزمون هم تعداد زیادی سوال رو به خودشون اختصاص دادن، به طوری که طی دوره‌های اخیر در هر امتحان ۸۷ سوال داشتن؛ پس برخلاف اسمشون خیلی هم مینور نیستن.
معمولاً این سوالات به این نحو بوده: پوست (۷)، رادیولوژی (۶)، ارتوپدی (۷)، روانپزشکی (۷)، عفونی (۹)، نورولوژی (۸)، پاتولوژی (۹)، اخلاق پزشکی (۳)، فارماکولوژی (۷)، اورولوژی (۶)، چشم پزشکی (۶)، گوش و حلق و بینی (۶)، آمار و اپیدمیولوژی (۶).
حالا در شرایطی که تعداد دروس بسیار زیاده و هر کدوم به طور جداگونه رفرنس حجیمی داره، خوندن رفرنس اصلاْ منطقی نیست مخصوصاْ با فرجه‌ی کم و محدود.

 

با توجه به این موارد و مطابق نیاز دانشجوهایی که امتحان پره انترنی دارن، کتابی تالیف کردیم با عنوان ضروریات پره انترنی مینور و ۹ عنوان از ۱۳ درس مینور رو برات به صورت تست محور آوردیم تا ضمن جمع و جور بودن، بتونی هرچه برای پاس شدن ضروری هست رو بخونی.

 

کتاب ضروریات مینور چی هست و محتواش چیه؟

 

کتاب ضروریات مینور، تست محور و به همراه پاسخ تشریحی کامله. در واقع سوالات آزمون‌های پره‌انترنی اخیر رو جمع کردیم و به نحوی به اون‌ها پاسخ دادیم که با مطالعه‌ی هر سوال، به کل اون مبحث در حد پاسی مسلط بشی و بتونی به سوالات مشابه هم پاسخ بدی.
از سری ویژگی‌های کتاب ضروریات مینور می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  1. حجم مناسب و محدودی داره.
  2. بر اساس سوالات مهم و پرتکرار آزمون‌های اخیره.
  3. پاسخ تشریحی در حد ضرورت یادگیری و مطابق آخرین رفرنسه.
  4. کارنامه‌ی خوبی داره و می‌تونه خیالت رو از پاسی راحت کنه چون امتحانشو پس داده.

 

جدا از همه‌ی این موارد یه مزیت کاربردی توی کتاب داریم به اسم سوالات مادر و دختر. سوالات مادر، اصل کاری ها هستن که پاسخ جامع و کامل دارن. سوالات دختر، بیشتر برای مرور و تمرینِ سوالات مادر آورده شدن و جنبه‌ی آموزشی کمتری دارن. پس توی این کتاب، همزمان با خوندن مباحث، تست میزنی و مرور هم میکنی؛ یه تیر و سه نشون!
در کل با کتاب ضروریات پره انترنی مینور و جلو رفتن بر اساس پلن پاس میتونی ۹ مبحث آزمون پره‌انترنی رو جمع کنی. دیگه چی بهتر از این :)

 

شناسنامه کتاب و ویژگی‌های ظاهری اون چیه؟

 

 

عنوان: کتاب ضروریات پره‌ انترنی مینور
رفرنس دروس (ارتوپدی، پوست، روانپزشکی، نورولوژی، پاتولوژی، اخلاق پزشکی، فارماکولوژی، اورولوژی و چشم پزشکی) در کتاب ضروریات بر اساس آخرین رفرنس هست که در سایت آموزش سنجش پزشکی اومده. (این دروس برای اسفند ۱۴۰۱ تغییری نداشتن)

 

کتاب ضروریات مینور جدید تغییراتی داره مثل: رفرنس مبحث عفونی آپدیت شده، کتاب هم بر اساس اون یعنی هاریسون 2022 بروز و دروس رادیولوژی و ENT از اون حذف شده. به این علت که کتاب‌های ضروریات بر اساس آزمون پره انترنی سال های گذشته‌س، با توجه به اینکه هیچ سوالی براساس رفرنس جدید وجود نداره، در نتیجه تا اولین آزمون پره انترنی ضروریاتی برای رادیولوژی و ent منتشر نخواهد شد.
کتاب ۲۰۶ صفحه داره (که ۴ صفحه اولش مقدمه و تشکیلاتشه)
برای دونستن قیمتش به صفحه فروشگاه مراجعه کن.
طراحی کتاب با جلد گلاسه و چاپ سیاه سفیده و اگر به صورت فیزیکی تهیه‌ش کنی، سیمی تحویل می‌گیری.
فایل کتاب‌ها به صورت رنگی موجوده و میتونی از این لینک تهیه کنی.
کتاب ضروریات مینور شامل ۵۱ سوال نورولوژی، ۳۴ سوال بیماری‌های چشم، ۴۲ سوال بیماری‌های پوست، ۳۵ سوال روانپزشکی، ۳۴ سوال بیماری‌های عفونی، ۴۴ سوال پاتولوژی، ۳۱ سوال اورولوژی، ۳۴ سوال ارتوپدی، ۳۲ سوال فارماکولوژی با پاسخ تشریحی کامل و جامع به همراه نکات مهمه.
سوالات به صورت کشوری و قطبی هستند. ( اینو بدون، از شهریور ۹۹ آزمون پره انترنی کشوری شده. در نتیجه تعداد سوالات قطبی کتاب خیلی کمه. برای همین سوالات قطبی رو فقط در مباحثی که سوال کم بود یا نیاز به تست بیشتر بود، در کنار سوالات کشوری آوردیم). تو آزمونت کشوریه، پس سوال قطبی چندان به کارت نمیاد.

 

مخاطب این کتاب چه افرادی هستن؟

 

این کتاب برای پاسی آزمون پره‌انترنی و دانشجویان مقطع استاجری مناسب هست.
یه سری از دانشجویان یه پیش زمینه‌ای از دروس در طول مقطع فیزیوپاتولوژی و استاژری بدست آوردن. یه سری هم میخوان از صفر شروع کنن و هدفشون صرفا پاس شدن این امتحانه. در هر صورت، در زمان نزدیک به امتحان هیچکدوم وقت کافی برای مطالعه‌ی رفرنس رو ندارن و میخوان در زمان‌های پایانی فرجه یک منبع خلاصه و در عین حال کامل رو بخونن که خیالشون از پاسی راحت بشه. پیشنهاد ما کتاب ضروریات پره انترنی هست.
(البته اگر وقتش رو داری، یا قصد بدست آوردن رتبه‌ی خوبی داری، ما برای رتبه شدن هم برنامه داریم. میتونی روی پلن رتبه کلیک کنی و توضیحات رو ببینی)

 

با ضروریات و کتاب پره آپ به چند سوال از ۸۷ سوال مینور میشه جواب داد؟

 

براساس کارنامه آزمون اسفند ۱۴۰۰، با مطالعه‌ی کتاب بر اساس پلن پاس میتونی به ۴۸ سوال از ۸۷ سوال مینور جواب بدی.
حدود نمره‌ای که در مجموع با سری کتاب‌های ضروریات میتونی بدست بیاری، ۱۰۰ تا ۱۲۰ است.

 

 

در کنار این کتاب به منبع دیگری نیاز هست؟

 

برای پاس شدن در آزمون پره‌انترنی در کنار ضروریات، به کتاب‌های پره آپ نیازه. ضروریات شامل سوالات از سال ۹۳ تا دی ۹۹ است. پس سوالات آزمون‌هایی که بعد از دی ۹۹ برگزار شدن رو با کتاب پره آپ می‌تونی کار کنی.
از دی ۹۹ تا به امروز هر امتحان پره انترنی که برگزار شده، کتاب پره آپش هم به صورت فیزیکی (اینجا) و هم فایل pdf (اینجا) موجوده.

 

دروس مینور رو با چه روشی باید مطالعه کنم؟

 

دروس مینور گستره‌ی وسیعی داره، از رادیولوژی و ارتوپدی تا فارماکولوژی و پاتولوژی. همچنین تعداد سوالاتش در آزمون زیاده، پس قابل حذف و کنار گذاشتن نیست.
برای مطالعه کتاب ضروریات پره انترنی مینور، بهتره یک دور بدون وسواس و عادی بخونی. سری‌های بعد به صورت مروری مطالعه کنی. حواست باشه مرور نصف زمان مطالعه رو نیاز داره و باید در دو مرحله انجام بشه. برای دور اول نکات و هایلایت‌ها رو مطالعه کن و برای دور دوم میتونی بری سراغ پره آپ و تست زدن به صورت آموزشی و آزمونی. بازم راجع به نحوه‌ی مطالعه سوال داشتی، روی کمک من حساب کن.

 

خوندنش چقدر طول می کشه؟

 

هر فرد شیوه و سرعت متفاوتی برای مطالعه داره. اما به طور میانگین اکثراً هر صفحه رو توی ۱۰ دقیقه می‌خونن. حالا اگر روزانه ۵ ساعت مطالعه داشته باشی، میتونی توی ۷ روز دروس مینور رو تموم کنی. حواست باشه مرور و خوندن تست‌های پره آپ بسیار مهمه، پس هرگز حذف نکن. (۲۰۲ صفحه میشه ۲۰۲۰ دقیقه یعنی حدود 34 ساعت)
بطور کلی، اگه با پلن پاس و کتاب‌های ضروریات و پره آپ پیش بری، اصلاً اجازه‌ی حذف نداری حتی در حد یه سوال!
چرا؟ چون این کتاب‌ها فشرده‌ترین و کم حجم‌ترین حالت ممکن رو بهت میدن و هر چیزی کمتر از این، باعث میشه دانشت برای پاسی کافی نباشه. برای مطالعه ضروریات با توجه به زمان کمی که داری، باید یه برنامه خوب و مطمئن تا آزمون داشته باشی.
اگر برای نوشتن برنامه‌ی اختصاصیت نیاز به کمک و راهنمایی داشتی می‌تونی روی کمک ما و مشاورین مجموعه حساب کنی. راستی ما یه برنامه‌ی آماده هم داریم به اسم پلن میکرو (پاس)، که یه نقشه راه خوب بهت میده. میتونی پلن پاس رو توی باشگاه ژلوفن پیدا کنی. (اطلاعات بیشتر و توضیحات برنامه‌های مطالعاتی رو اینجا بخون)

 

در نهایت اگر میخوای بیشتر با کتاب آشنا بشی، روی فایل نمونه کتاب ضروریات پره انترنی مینور کلیک کن.

آخرین اخبار

مقالات مرتبط

2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


2023/11/11 4:14 PM

راهنمای مصرف ژلوفن

چرا دوباره؟ يادت مياد علوم‌پايه داشتي و با سيب سبز كچل شدي؟ روز آخر كه قبول شدي و داشتي ‌مي‌رفتي بت گفتيم برو دوباره ميايم سراغت! الوعده وفا! اومديم تا سر امتحان پره‌انترني اون 4تا موي باقي‌مونده‌تو هم بريزيم و به عنوان يه Complete kachal بفرستيمت دوره‌ي اينترني 🙆


2023/11/11 4:07 PM

تغییرات آزمون پره انترنی اسفند 1401

آزمون پره انترنی دومین آزمون جامعی است که هر دانشجوی پزشکی باید در آن شرکت کند، امتحان پره انترنی در پایان دوره استاجری در دو نوبت شهریور و اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود که این امتحان از سال 99 به بعد به صورت کشوری برگزار شده است.


کامنت