Alternate Text

سیب سبز زبان انگلیسی

 

خب سلام دوباره. امیدوارم هم حالت خوب باشه و هم وضعیت درسیت!

 

همانطور که از عنوان مقاله مشخصه قراره راجع به زبان انگلیسی و همچنین سیب سبز زبان صحبت کنیم. توی این مقاله از نحوه مطالعه تا سوالات آزمون علوم پایه رو با هم میخونیم.

 

اطلاعات عمومی

 

درس زبان در دانشگاه معمولا به صورت زبان عمومی و زبان تخصصی ارائه میشود. این روزها با افزایش دانش پایه‌ای دانشجویان در درس زبان معمولا دانشجویان مشکلی برای پاس‌کردن این دروس ندارند.

 

اگر در درس زبان ضعیف هستید یا تا به حال به فکر مطالعه زبان نیافتاده‌اید، بهترین زمان برای شروع کلاس و یا تقویت مهارت همین حالاست!

 

نحوه مطالعه

 

مهمترین نکته‌ای که از درس زبان باید به خاطر بسپارید:

 

درس زبان برای دانشجویان پزشکی ضروری ترین و دائمی‌ترین درسی است که با آن سرو کار دارند. هرچه از مقاطع علوم‌پایه بالاتر میروید، ارتباط زبان‌انگلیسی و رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی تنگاتنگ‌تر خواهد شد و لزوم تسلط در درس زبان را انکار‌ناپذیر خواهد‌ کرد.

 

بنابراین یک دانشجوی پزشکی به زبان انگلیسی نه فقط به عنوان یک درس بلکه به عنوان یک مهارت ضروری برای ادامه تحصیلش فکر می کند.

 

اهمیت این موضوع به این معناست که، چه زبان شما به عنوان یک دانشجو نقطه قوت شماست و یا در این درس ضعف دارید،مطالعه آنرا باید از روز اول شروع کنید.

 

به تعویق انداختن مطالعه درس زبان به روزهای پایانی برای آزمون علوم پایه نتیجه ای جز شکست نیز برای شما به ارمغان نخواهد آورد. پس هرچه سریعتر مطالعه زبان را شروع کنید.

 

تست‌زدن در درس زبان از اولویت‌های ما نیست؛ هرچند که تست‌زدن در همه دروس از ضروریات موفقیت است اما در درس زبان زیاده‌روی نکنید و سعی کنید به جای حجم زیادی از تست‌ها به صورت مداوم تست بزنید.

 

زبان در آزمون علوم پایه

 

در آزمون علوم‌پایه دندان‌پزشکی، درسی به عنوان زبان انگلیسی وجود ندارد و این درس مختص به آزمون علوم پایه پزشکی است.

 

این درس یکی از آخرین دروس آزمون علوم‌پایه است که بیست سوال از دویست سوال آزمون را به خودش اختصاص میدهد.

 

این بیست سوال را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:

 

دسته اول سوالات

 

سوالات زبان تخصصی یا ترمینولوژی

 

این سوالات ساده‌ترین و تیپیک‌ترین سوالات آزمون زبان انگلیسی هستند. کلمات زبان تخصصی از ترکیب چند کلمه بوجود می‌آیند و معمولا دارای ریشه(Root) و یک پیشوند(Prefix) یا پسوند(Suffix) هستند.

 

یادگیری ریشه و پسوندها و پیشوندهای زبان تخصصی از ضروریات حل سوالات در آزمون علوم‌پایه است. همچنین فراموش نکنید این ها ساده‌ترین سوالات آزمون زبان هستند پس نباید به‌هیچ‌وجه آنهارا از دست بدهید؛ حتی اگر در زبان انگلیسی ضعیف هستید مطمئنا از پس این سوالات برخواهید آمد.

 

راستی مقاله ترمینولوژی تحصیل پزشکی از علوم پایه تا فارغ التحصیلی رو خوندی؟

 

دسته دوم سوالات

 

این سوالات مربوط به دانش زبانی شما هستند و حدودا ۵ سوال را به خود اختصاص میدهند. سوالات این بخش غیرمعمول ترین سوالات زبان هستند و راهکار به خصوصی برای آنها وجود ندارد.

 

سوالات این بخش بسیار به عواملی مثل سلیقه طراح، دانش شخصی و یا توانایی رد گزینه شما بستگی دارد. حتی نمیتوان اطمینان داد که با حل تعداد زیادی سوال حتما میتوانید به همه آنها پاسخ دهید. این موضوع به معنای بیش از حد سخت بودن این سوالات نیست بلکه به معنای متفاوت بودن و غیرتیپیک بودن این سوالات است.

 

اما به عنوان توصیه حتما کلمات مشابه به‌هم را یاد بگیرید و همچنین سوالات سه سال اخیر زبان را حل کنید.

 

دسته سوم سوالات

 

این سوالات مربوط به متن زبان انگلیسی است و حدودا ۱۰ سوال را به خودش اختصاص میدهد.

 

برای حل این سوالات که شاید سخت هم نباشند کافیست مثل زمان کنکور متن را به درستی بخوانید و با سوالات تحلیل کنید. خواندن سوالات قبل از مطالعه متن هم از نکات کلیدی برای حل این گونه سوالات است.

 

فراموش نکنید متون آزمون علوم‌پایه اکثرا تحلیلی، یا مقایسه دو بیماری با یکدیگر و یا یک مقاله علمی هستند. پس از کلمات عجیب و غریب نترسید و تمرکز خود را از دست ندهید.

 

سیب سبز زبان انگلیسی

 

کتاب سیب سبز حدودا در صد و چهل صفحه و پانزده فصل برای شما تالیف شده است.

 

فصل اول کتاب با عنوان اصول مدیکال ترمینولوژی شروع میشود که برای حل سوالات زبان تخصصی بسیار ضروری است. فصل دوم کتاب شامل متون زبان مرتبط با یک ارگان و یا سیستم از اعضای بدن است که کلمات پیچیده را نیز برای شما معنی کرده‌است.

 

مهمترین بخش این کتاب جداول ترمینولوژی هر فصل است که مرتبط با موضوع و ارگان همان فصل تمام پیشوند و پسوندها را برای شما توضیح داده‌است. پس تسلط روی تمام جداول از مهمترین ابزار‌های موفقیت در زبان برای آزمون علوم‌پایه است.

 

شما باید متون هر فصل را بخوانید به سوالات آن پاسخ دهید. حل این سوالات به توانایی شما در حل سوالات زبان عمومی کمک خواهد کرد. همچنین توانایی پاسخگویی به سوالات متن شما نیز به مرور بهبود میابد.

 

جمع بندی

 

در انتها یادآوری میکنم که به زبان به عنوان یک ضرورت نگاه کنید تا هم در مطالعه آن پیشرفت کنید، هم در آزمون علوم‌پایه موفق باشید و همچنین در جایگاه یک پزشک به‌روز و آپدیت ایفای نقش بفرمایید.

 

با آرزوی موفقیت!

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت