تست تمرینی میکروب شناسی و انگل شناسی

 

تست زدن یکی از ملزومات قطعی برای آزمون علومپایس. یعنی واقعا اگه کسی فقط درس بخونه و تست نزنه، احتمال این که علومپایش رو پاس نشه خیلی زیاده! توی این مقاله می خوام در مورد تست تمرینی میکروب شناسی و انگل شناسی برات بگم و قضیه رو برات روشن کنم. پس با من همراه باش!

 

چرا حل تست نیازه؟

 

باید برات بگم که توی آزمون علومپایه هر سال، یسری سوال با ایده و سبک تکراری طرح میشه. پس باید تستای آزمونای سال‌های قبل رو زده باشی تا با این سبک ها آشناشی. از طرفی باید برای این آزمون که تستیه، مهارت تست زنی خوبی داشته باشی. از طرفی خود تست زنی، به نوعی درس خوندن حساب میشه. یعنی به بهانه‌ای وقتی داری تست می‌زنی، یک بار مطالب رو برای خودت مرور میکنی و خودت رو به چالش میکشی. به این دلایل، حل تست حتما نیاز هست!

 

سبک سوالات میکروب شناسی و انگل شناسی

 

ببین تست‌های دروس میکروب شناسی و انگل شناسی، خیلی حالت تیپیک دارن و پیچیده نیستن. البته هر سال چندتا تست هم از جزئیات طرح میشه که یکم کار رو سخت میکنه. از طرفی تقریبا به طور معمول از یسری از میکروب ها یا انگل ها هر سال سوال میاد. بهترین کار اینه که برای این درس، تست_بیس بخونی. با حل تستای سال های گذشته دستت میاد که کجاهای این دروس رو با دقت بیشتری مطالعه کنی و بهش مسلط بشی. البته کتب سیب سبز باکتری شناسی و سیب سبز انگل شناسی این مطالب رو برات معلوم کرده و گفته که از کجا ها بیشتر تست اومده.

 

چه قدر و چطور تست بزنم؟

 

انواع انگل‌ها و میکروب‌ها و نشانه‌ها و عوارض بیماری‌های اونا کم نیست. از طرفی جزئیاتشون هم زیاده. بنابراین هرچی بیشتر تست بزنی و با مدلای بیشتری آشنا بشی؛ به این دروس مسلط‌تر میشی. اما بهتره که تستای منتخب بزنی و با برنامه جلو بری. حتما هم وقتی تست میزنی، نکته اون تست رو قشنگ یاد بگیر و اگه پاسخ تشریحی داره، با دقت مطالعش کن. منابع تست تمرینی این دروس رو هم برات در ادامه توضیح دادم.

 

برنامه تست زنیم چطوری باشه؟

 

ما یه برنامه در طول ترم داریم که با اون جلو میریم و برای رفقامون آزمون میذاریم. این جوری با یه برنامه منظم، در طول ترم کل مطالب رو باهم خوندیم و تست زدیم. حالا اگه تو هم می خوای با این برنامه جلو بری، این جا برات میذارمش. آزمونهاشم توی سایت آزمون برگزار میشه. این آزمونا پاسخ تشریحی خوبی داره که با خوندن همونا انگار که نکات مهم اون مبحث رو یه بار مرور کردی! به هر حال اگه به هر دلیلی نرسیدی با این برنامه جلو بیای، نگران نباش. این آزمونا تا زمان آزمون علومپایه قابلیت فعالسازی دارن و هر موقع خواستی و اون مبحث رو خوندی؛ میتونی بیای تستشم بزنی.

 

اگر هم دوست نداری با یه برنامه ثابت جلو بری، می تونی از یه راه دیگه تست بزنی. می تونی بری توی اپلیکیشن طبیبانه و از اونجا بسته‌های تست این درس هارو تهیه کنی و هر موقع خواستی تست بزنی. البته در مورد تفاوتش بهت بگم که تستایی که توی آزمونهامون هست متفاوته و بر مبنای نکات پر تکرار سال های اخیر هست و از نظر پاسخ تشریحی، کیفیت بهتری دارن و این تست ها در اپلیکیشن طبیبانه نیست!

 

 

اگه وقتم کم بود، کدوم تستا اولویت دارن؟

 

اگه خیلی وقت نداری، یسری تست‌ها رو هر طور که هست باید بزنی. تست های آزمونای دوسال اخیر رو حتما بزن! دیگه اگه واقعا وقتت خیلی کمه، فقط تستای سال آخر رو یه کاری کن که حتما بزنی. درسته که کافی نیست ولی کاچی به از هیچی! اگه می خوای با یه تیر دوتا نشون بزنی. یعنی هم تست های دوسال اخیر رو بزنی هم نکات مربوط به این تست ها رو یاد بگیری و مرور کنی، می تونی از فیلم تقلب میکروب شناسی و فیلم تقلب انگل شناسی استفاده کنی.

 

منابع تست تمرینی میکروب شناسی و انگل شناسی

 

سایت آزمون:

 

توی سایت آزمون طبق برنامه‌های از قبل تعیین شده که اطلاع رسانی میشه، آزمون های جمعبندی، مروری و جامع رو براتون میذاریم. سوالات این آزمون ها منطقی و استاندارد هستن حاوی نکات منتخب و پرتکرار سال های اخیر هستن. نکته خیلی مهم اینه که این آزمون ها همشون پاسخ تشریحی خیلی خوبی دارن که خوندن همونا به تنهایی خیلی براتون مفیده و نکات کلیدی رو براتون به خوبی مرور میکنه. مزیت دیگه اینه که می‌تونی خودت رو توی این سایت نسبت به دانشجو های دیگه بسنجی و از وضعیتت مطلع بشی.

 

اپلیکیشن طبیبانه:

 

توی اپلیکیشن طبیبانه میتونی هزار‌تا چیز مثل کتاب تست تمرینی دروس مختلف ( واسه کل دوران پزشکی عمومیت)، فیلم های آموزشی و مشاوره‌ای، ویس‌های مرور سریع دروس مختلف و… رو پیدا کنی. اگه برنامه منظم و مشخصی برای درس خوندن نداری می تونی تست تمرینی فیزیولوژی رو از این اپ تهیه کنی و هر موقع وقت کردی تست بزنی. تستای این اپ خیلی زیاده و قطعا نمیرسی همش رو بزنی ولی تستای سایت آزمون، تستای منتخب تر و پر تکرارتری هستن.

 

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت