Alternate Text

تست تمرینی فیزیولوژی

 

حل تست یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یه دانشجو نیاز داره. علاوه بر مهارتش، شما نیاز دارین که تست تمرینی بزنین تا اولا با سبک سوالا آشنا بشید و ثانیا اینکه خودتون رو در یه چالش بسنجید. اینطوری متوجه میشید که اصلا مطلب رو یادگرفتید یا نه! توی این مقاله می خوام منابع مناسب تست‌ تمرینی فیزیولوژی، فوایدش، روش مطالعه همراه با تست و یسری نکات دیگه رو برات توضیح بدم.

 

حل تست چه فایده‌ای دارد؟

 

ببینید اولا اینکه آزمون علوم‌پایه تستیه. پس باید براش تستی هم کار کنید. اینجوری با سبک سوالات آشنا میشی و همینطور یسری مهارت‌ها رو به مرور زمان یاد میگیری. این مهارت ها تا خودت تست تمرینی نزنی به دست نمیان. نکته بعدی اینکه با شرکت در آزمون‌ها خودت رو می‌سنجی. یعنی می فهمی کجاها رو خوب یاد گرفتی، کجا رو نگرفتی چی شد و کجا هارو وقتی تستش رو دیدی با اطمینان کامل به جواب نرسیدی. به عبارتی تو همراه تست‌ زدن انگار یه دور مطالب رو به بهانه ای تو ذهنت مرور کردی. فایده بعدی اینه که؛ هر سال درصدی از سوالات آمون علوم پایه، با ایده تکراری طرح میشه. یعنی عینا تست تکراری نیست؛ اما سبک و محتوایی که ازش سوال اومده تکراری بوده. پس با تست زدن، تو میتونی با این مطالب پرتکرار هم آشنا بشی و اونا رو با توجه و جزئیات بیشتری مطالعه کنی!

 

چه زمانی تست بزنم خوبه؟

 

شما هر وقت یه مبحثی رو تموم کردی و آماده بودی برو تست بزن. اما اگه بتونی برنامت رو بجوری تنظیم کنی که بتونی از اکثر مباحث تست بزنی و مبحثی جا نمونه عالی میشه. هر چی هم بتونی جزیی تر تست بزنی مفید تره برات. البته توی زمان فرجه و نزدیک امتحان باید سعی کنی بیشتر تست جامع بزنی.

 

برنامه تست زنیم رو چطوری تنظیم کنم؟

 

ما یه برنامه داریم که در طول ترم برای رفقامون آزمون میذاریم و همراه هم تمامی مباحث رو یک یا دو دور ازش تست می زنیم. این برنامه رو اینجا میذارم تا اگه خواستی همراه ما باشی و با این برنامه پیش بری. این برنامه هم برای پزشکیاس و هم دندونپزشکیا. یکی از مزایای این آزمونا علاوه بر منظم بودن برنامش، اینه که نتیجه شما با دیگران مقایسه میشه خودت می فهمی که در چه سطحی هستی و در صورت نیاز برای پیشرفتت تلاش میکنی. این برنامه رو اینجا میذارم تا اگه خواستی ازش استفاده کنی.

 

برنامه تست تمرینی

 

اگه نمی خوای با یه برنامه ثابت پیش بری می تونی از اپ طبیبانه استفاده کنی و اون جا برای مثال تست های فیزیولوژی رو تهیه کنی و هر موقع خواستی تست بزنی. این بسته مدت محدود نداره و هر موقع تهیه کنی میتونی استفاده کنی. تستای مهم اپ طبیبانه علامت‌دار شدند و پاسخ تشریحی کوتاه هم دارن.

 

منابع تست‌ تمرینی فیزیولوژی

 

سایت آزمون:

 

توی سایت آزمون طبق برنامه‌های از قبل تعیین شده که اطلاع رسانی میشه، آزمون های جمعبندی، مروری و جامع رو براتون میذاریم. سوالات این آزمون ها منطقی و استاندارد هستن حاوی نکات منتخب و پرتکرار سال های اخیر هستن. نکته خیلی مهم اینه که این آزمون ها همشون پاسخ تشریحی خیلی خوبی دارن که خوندن همونا به تنهایی خیلی براتون مفیده و نکات کلیدی رو براتون به خوبی مرور میکنه. همچنین این آزمون‌ها رو ما تحلیل می کنیم و نکاتی که افراد زیادی غلط زدند و باهاش مشکل داشتند رو به شما ارجاع میدیم تا شما این نکات رو هم یادبگیرید. مزیت دیگه اینه که می‌تونی خودت رو توی این سایت نسبت به دانشجو های دیگه بسنجی و از وضعیت خودت آگاه بشی.

 

اپلیکیشن طبیبانه:

 

توی اپلیکیشن طبیبانه میتونی هزار‌تا چیز مثل کتاب تست تمرینی دروس مختلف ( واسه کل دوران پزشکی عمومیت)، فیلم های آموزشی و مشاوره‌ای، ویس‌های مرور سریع دروس مختلف و… رو پیدا کنی. اگه برنامه منظم و مشخصی برای درس خوندن نداری می تونی تست تمرینی فیزیولوژی رو از این اپ تهیه کنی و هر موقع وقت کردی تست بزنی. تستای این اپ خیلی زیاده و قطعا نمیرسی همش رو بزنی ولی تستای سایت آزمون، تستای منتخب تر و پر تکرارتری هستن.

 

سبک تست‌های فیزیولوژی در آزمون علوم‌پایه

 

مدل این تست‌ها داره به سمت مفهمومی شدن میره. یعنی شما صرفا با حفظ کردن برخی از نکات به راحتی موفق به پاسخگویی نمیشید. پس باید از ابتدا مفهومی مطالعه کنین. مطالعه به سبک مفهومی یکی از مزایایی که داره اینه که دیر تر از ذهن فراموش میشن، البته سخت تر هم توی ذهن شما جا میگیرن. در کنار این مطالعه مفهومی، باید تست هم بزنید چون هر سال از یسری مطالب تیپیک سوال میاد که اگه از قبل تستاش رو نزده باشید؛ سر جلسه کارتون دشوار میشه.

 

برای اینکه درس فیزیولوژی رو به صورت مفهومی یاد بگیرید؛ پیشنهاد میکنم که در کنار استفاده از کتاب سیب سبز فیزیولوژی، از دوره آموزشی تریتا فیزیولوژی هم استفاده کنید. این دوره به صورت فیلم آموزشی هست که شما می تونید اون رو برای خودتون توی روزای مختلف تقسیم بندی کنید و هر روز بخش کمی ازش رو ببینید تا مطالب رو به طور عمیق و مفهومی یاد بگیرید. اگه می خوای بیشتر راجع به دوره تریتا بدونی می تونی به مطلب دوره آموزشی تریتا فیزیولوژی مراجعه کنی!

 

برای همتون آرزوی موفقیت میکنم!

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت