Alternate Text

سیب سبز آناتومی

 

سلام! امروز میخوایم با هم راجب سیب سبز آناتومی صحبت کنیم. اول از همه درباره ی کتب سیب سبز توضیح مختصر میدم. همونطور که میدونی آزمون علوم پایه، یک آزمون به منظور دوره ی مباحث دوساله ی دوره ی علوم پایه هست. منبعی که از طرف وزارت بهداشت برای این آزمون نوشته شده شامل تعداد زیادی رفرنس و کتب مرجع پزشکی و دندانپزشکی هست. از طرفی امتحان لیسانس به پزشکی و دیگر آزمون هایی که از طرف وزارت بهداشت برگزار می شوند، هم این ویژگی رو دارند.

 

خوندن تعداد زیادی رفرنس در زمان کوتاه فرجه ی این آزمون ها کار راحتی نیست و احتیاج به زمان و تلاش زیادی داره.این مشکل با دو روش قابل حل هست: اول اینکه یک منبع خلاصه رفرنس از رفرنس اصلی، تمام نکات و مطالب کتب منبع رو کوتاه و به زبان ساده تر توضیح بده. دوم اینکه یک منبع با تکیه بر آزمون های اخیر، مباحث متداول تر در آزمون و نکات پرتکرار، به توضیح مباحث بپردازه. کتب سیب سبز از روش دوم برای تدریس و توضیح مفاهیم علوم پایه استفاده کرده. تمام مباحث در کتب سیب سبز با نگاه دقیق به سوالات سال های اخیر، انتخاب و اولویت بندی شده. تو میتونی در کنار تدریس هر مبحث، میزان اهمیت و تعداد دقیق سوالاتی که سالهای اخیر از این مبحث طرح شده رو بدونی و با اشراف کامل به اهمیت اون مبحث میزان تست، روش خوندن ات رو برنامه ریزی کنی.

 

شیوه ی تدریس سیب سبز:

 

سیب سبز برای هر مبحث با ارائه ی چندین سوال پرنکته و پرتکرار، شیوه ی طرح سوال در آزمون رو نشون میده. بعد با یه توضیح کامل برای این سوال، سوالات مشابهی که امکان مطرح شدن در آزمون داره رو پوشش میده. با این روش، سیب سبز چند مزیت برات داره، اول اینکه بر سوالات آزمون اخیر تسلط خیلی بالایی پیدا میکنی. دوم اینکه سوالات مشابه رو هم میتونی پوشش بدی. سوم اینکه محتوای پرسش-پاسخی کتاب تمرکز تو رو موقع مطالعه بالا نگه میداره.

 

سیب سبز آناتومی رو میشناسی؟

 

سیب سبز آناتومی شامل سه جلد کتابه و هر کتاب شامل فصول زیر هست:

 

جلد اول: آناتومی سر و گردن و نوروآناتومی

 

این کتاب ۱۵۱ صفحه هست. درس نوروآناتومی در ۱۱ مبحث توضیح داده شده. درس سروگردن در ۱۸ مبحث تدریس شده.

 

فصل نوروآناتومی در ۶۶ صفحه و شامل مباحث زیر هست:

 

نخاع، راه های حسی و حرکتی، ساقه مغز، مخچه، دیانسفال، تالاموس، هسته های قاعده ای، لیمبیک ، قشرمخ، و خونرسانی مغز و اعصاب مننژ

 

فصل سروگردن در ۸۶ صفحه و شامل مباحث زیر هست:

 

استخوان شناسی، سینوس ها، حفره ی اربیت و اینفراتمپورال و پتریگوپالاتین، گوش، چشم، بینی، زبان و دهان و غدد بزاقی، اعصاب و عروق سروگردن و حلق، تیروئید و حنجره

 

جلد دوم: آناتومی توراکس، شکم و لگن

 

کتاب آناتومی ۲ شامل ۱۱۸ صفحه و سه فصل هست.

 

فصل توراکس شامل مباحثی مثل ستون مهره و خصوصیات کلی قفسه سینه، دیافراگم و جنب، محتویات مدیاستینوم، مری، ریه و قلب هست.

 

فصل شکم ۴۵ صفحه و شامل مباحث زیر هست:

 

نواحی ابدومن، جدار ابدومن، عروق ابدومن، اعصاب ابدومن، معده، دئودنوم، ژژنوم و ایلئوم ،کبد، پانکراس، طحال و کلیه هاست.

 

فصل لگن در ۳۸ صفحه نوشته شده و شامل مباحث زیر هست :

 

استخوان بندی، عضلات، عروق و اعصاب لگن، پرینه، دستگاه های تناسلی و ادراری، رکتوم و کانال مقعدی هست.

 

جلد سوم: آناتومی اندام های فوقانی و تحتانی

 

فصل اندام فوقانی در ۴۴ صفحه نوشته شده و شامل مباحث زیر هست :

 

کمربند شانه ای،استخوان و عضلات بازو، استخوان و عضلات ساعد، استخوان و عضلات دست، ناحیه های اندام فوقانی، عروق اندام فوقانی و اعصاب اندام فوقانی

 

فصل اندام تحتانی شامل ۴۶ صفحه و شامل مباحث زیر هست :

 

استخوان و عضلات ناحیه ی گلوتئال، استخوان و عضلات ران، استخوان و عضلات ساق، استخوان و عضلات پا، مفاصل اندام تحتانی، نواحی اندام تحتانی، عروق اندام تحتانی، اعصاب اندام تحتانی

 

روش خوندن سیب سبز آناتومی

 

سیب سبز آناتومی با توضیح کافی و مختصر و یا با استفاده از جداول و تصاویر درس آناتومی رو تدریس کرده. این مطالب برای کسب نمره ی معقول و پاسی برای امتحان علوم پایه کفایت میکنه. از طرفی برای تسلط بیشتر روی آناتومی میتونین از کتاب سیب سرخ آناتومی که توضیحات بیشتری برای این درس داره استفاده کنید.

 

از اونجایی که برای درس آناتومی تجسم فضایی و درک سه بعدی با استفاده از عکس یا فیلم اهمیت بالایی داره، میتونید از تریتای آناتومی که یک تدریس جامع آناتومی رو در قالب فیلم هست، استفاده کنید. اطلس های آناتومی هم میتونن منبع کمکی مناسبی باشن و دیدن عکس در آناتومی به تسلط روی مباحث خیلی کمک کننده ست.

 

برای زدن تست های تمرینی بیشتر هم میتونی به سامانه ی آزمون مراجعه کنی.

 

اگر مایل هستی که توضیحات بیشتری درباره ی مطالعه ی آناتومی بخونی، به معرفی درس آناتومی سر بزن.

 

سیب سبز آناتومی برای چه کسی مناسبه؟

 

کسی که برای استریتی علوم پایه تلاش میکنه:

 

سیب سبز میتونه یه منبع مناسب برای خوندن فرجه ی آزمون علوم پایه باشه. اما به دلیل رقابت شدید برای کسب رتبه های برتر، احتیاج به منابع کامل تر و تشریحی مثل سیب سرخ هست.

 

کسی که برای پاس شدن در آزمون علوم پایه درس میخونه:

 

سیب سبز به تنهایی برای پاس شدن در آزمون کافی هست. ولی اگر کمبود یک فیلم یا عکس رو احساس می کنی، میتونی از تریتای آناتومی و اطلس ها استفاده کنی.

 

کسی که میخواد در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنه:

 

رفرنس آناتومی در آزمون علوم پایه و امتحان لیسانس به پزشکی مشترک هستن و کتاب سیب سبز تدریس کامل و مطلوبی برای کسی که در این آزمون شرکت میکنه،داره.

 

کسی که درطول ترم به منبعی برای خوندن آناتومی احتیاج دارد:

 

سیب سبز آناتومی یک منبع کمکی در کنار تدریس استاد هست و به تقویت بیس آناتومی ات کمک میکنه.

 

سیب سبز آناتومی رو چطور میتونم تهیه کنم؟

 

هر سه جلد سیب سبز رو میتونی از وبسایت ما تهیه کنی.

 

همچنین کتب سیب سبز رو میتونی به صورت پک سیب سبز مدیکا یا مدیکاپلاس برای رشته ی پزشکی، پک سیب سبز دنتا یا دنتاپلاس برای رشته ی دندانپزشکی سفارش بدی.

 

بسته ی تسلط آناتومی هم با 50 درصد تخفیف شامل محصولات زیر هست :

 

  • سیب سبز آناتومی 1
  • سیب سبز آناتومی 2
  • سیب سبز آناتومی 3
  • پی دی اف سیب سرخ آناتومی
  • تقلب نسل دوم آناتومی
  • فیلم آموزشی 16 ساعته تریتا با تدریس استاد کاشانی
  • بانک تست آناتومی

 

 

 

 

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت