معرفی کتاب ضروریات پره انترنی زنان و مامایی

 

با سلامی دوباره؛ امروز میخوایم درباره یک جلد دیگه از مجموعه ضروریات پره‌انترنی صحبت کنیم. توی این مقاله قراره کتاب ضروریات پره انترنی زنان و اطفال رو معرفی کنم.
اگر مقاله قبلی رو خونده باشی یه مقدمه‌ای از آزمون پیش کارورزی برات گفتم و با کتاب ضروریات پره انترنی جراحی آشنا شدیم. همونطور که میدونی این آزمون برای عبور از مقطع استاجری و ورود به مقطع اینترنی گرفته میشه. امتحان پره‌انترنی شامل ۲۰۰سواله که از مباحث زنان 16 سوال در آزمون میاد.
نداشتن وقت کافی برای مطالعه مشکل اکثر دانشجوهاست. خودت با حجم درس‌ها، فشردگی امتحانات و بخش‌ها آشنا هستی و اگر دیر هم شروع کنی، میدونی که فرجه و زمان کافی برای مطالعه نداری. توی این شرایط همه به دنبال منبعی با حجم کم، به خصوص برای دروس زنان هستند که باهاش مباحث رو در حد پاس جمع کنند و به سوالات پاسخ بدن.
مطابق نیاز دانشجو و با توجه به شرایط، کتابی تالیف شد با عنوان کتاب ضروریات پره انترنی. یعنی تمام اون چیزی که ضروری هست بدونی رو داخلش آوردیم.

 

کتاب ضروریات زنان و مامایی چی هست و محتواش چیه؟

 

کتاب ضروریات، تست محور و به همراه پاسخ تشریحی کامله. در واقع سوالات آزمون‌های پره‌انترنی اخیر رو جمع کردیم و به نحوی به اون‌ها پاسخ دادیم که با مطالعه‌ی هر سوال، به کل اون مبحث در حد پاسی مسلط بشی و بتونی به سوالات مشابه پاسخ بدی.
زنان درس ماژور و سنگینی هست و اگه بخوای رفرنس بخونی، نیاز به زمان نسبتاً زیادی داری. حتی اگه کامل هم بخونیش، به مرور و تست نمیرسی. تازه سختی سوالات زنان با اون همه جزییات هم هست.
پس در شرایطی که تایم کمی تا آزمون داری، باید منبعی انتخاب کنی که شرایط زیر رو داشته باشه:

 

  1. حجم مناسب و محدود با توجه به برنامه مطالعاتی پاس
  2. بر اساس سوالات مهم و پرتکرار آزمون‌های اخیر باشه
  3. پاسخ تشریحی در حد ضرورت یادگیری و مطابق رفرنس باشه

 

در کل کتاب ضروریات زنان و مامایی برای اینه که بتونی توی مدت کوتاه، مبحث سخت و پر سوال زنان رو با حجم خیلی کم جمع کنی.

 

شناسنامه کتاب و ویژگی‌های ظاهری اون چیه؟

 

 

عنوان: کتاب ضروریات پره‌ انترنی زنان و مامایی
تالیف کتاب بر اساس رفرنس بیماری‌های زنان و زایمان بکمن (Beckmann and Ling’s Obstetrics and Gynecology) برای زنان هست.
۸۲ صفحه داره (که ۴ صفحه اولش مقدمه و تشکیلاتشه)
برای دونستن قیمت کتاب به صفحه فروشگاه مراجعه کن.
طراحی کتاب با جلد گلاسه و چاپ سیاه سفیده و اگر به صورت فیزیکی تهیه‌ش کنی، سیمی تحویل می‌گیری.
فایل کتاب‌ها هم موجوده و میتونی از این لینک تهیه کنی.
درس زنان شامل ۱۴۶ سوال با پاسخ تشریحی کامل و جامع به همراه نکات مهمه.
سوالات به صورت کشوری و قطبی هستند. ( اینو بدون، از شهریور ۹۹ آزمون پره انترنی کشوری شده. پس تعداد سوالات قطبی کتاب خیلی کمه. در نتیجه فقط در مباحثی که سوال کم بود یا نیاز به تست بیشتر بود، در کنار سوالات کشوری سوالات قطبی آوردیم). تو آزمونت کشوریه، پس سوال قطبی چندان به کارت نمیاد.

 

مخاطب این کتاب چه افرادی هستن؟

 

این کتاب مناسب دانشجویان مقطع استاجریه و هرکسی که میخواد آزمون پره‌انترنی رو با خیال راحت پاس بشه.
البته دو دسته دانشجو داریم، یک عده افرادی که در طول استاجری یکم مطالعه داشتن و پیش زمینه‌ای هرچند اندک دارن؛ یک عده هم افرادی که میخوان از نقطه صفر شروع کنن. در هر صورت، در زمان نزدیک به امتحان هیچکدوم وقت کافی برای مطالعه‌ی رفرنس رو ندارن و میخوان در زمان‌های پایانی فرجه یک منبع خلاصه و در عین حال کامل رو بخونن و صرفاً به پاس شدن آزمون پره انترنی فکر میکنن و خیال رتبه رو از سرشون بیرون کردن.
(اگر وقتش رو داری، یا قصد بدست آوردن رتبه‌ی خوبی داری، ما برای رتبه شدن هم برنامه داریم. میتونی روی پلن رتبه کلیک کنی و توضیحات رو ببینی)

 

با ضروریات و کتاب پره آپ به چند سوال از 16 سوال زنان میشه جواب داد ؟

 

با توجه به اینکه تا به حال آزمون پره انترنی 19 سوال زنان داشته و براساس کارنامه آزمون اسفند ۱۴۰۰، با مطالعه‌ی کتاب بر اساس پلن پاس میتونی به ۱۵ از ۱۹ سوال زنان جواب بدی.
حدود نمره‌ای که با این مجموعه کتاب میتونی بدست بیاری، ۱۰۰ تا ۱۲۰ است.

 

در کنار این کتاب به منبع دیگری نیاز هست؟

 

در کنار ضروریات، باید حتما کتاب‌های پره آپ رو مطالعه کنی. ضروریات شامل سوالات از سال ۹۳ تا دی ۹۹ است. پس باید سوالات آزمون‌هایی که بعد از دی ۹۹ برگزار شدن رو با پره آپ کار کنی.
از دی ۹۹ تا به امروز هر امتحان پره انترنی که برگزار شده، کتاب پره آپش موجوده. شامل: (اسفند ۹۹، خرداد ۱۴۰۰، شهریور ۱۴۰۰، آبان ۱۴۰۰، اسفند ۱۴۰۰)

 

زنان و مامایی رو با چه روشی باید مطالعه کنم؟

 

کتاب ضروریات پره انترنی زنان و مامایی رو می‌تونی یک دور به صورت عادی و بدون وسواس و نگرانی مطالعه کنی، پس تو دور اول فقط به تموم شدن مباحث فکر کن. حواست باشه که یادگیری فقط با یک بار مطالعه صورت نمی‌گیره و مرور لازمه.
برای دور اول مرور میتونی نکات و هایلایت های خودت رو بخونی. سپس برای بار دوم، بری سراغ پره آپ و تست برای مرور بیشتر.
یه مزیت بزرگ کتاب اینه که سوالات یه دسته بندی جذاب دارن: سوال های مادر و دختر. سوالات مادر، اصل کاری ها هستن که پاسخ جامع و کامل دارن. سوالات دختر، جنبه‌ی آموزشی کمتری دارند. بیشتر برای مرور و تمرین سوالات مادر تالیف شده‌اند. پس توی این کتاب، همزمان با خوندن مباحث، تست میزنی و مرور هم میکنی؛ یه تیر و سه نشون!
اگه زمانت خیلی کم بود، اولویت مطالعه با سوالات مادره اما تضمینی برای پاسی نیست و بهتره ضروریات و پره آپ‌ها رو مطابق با برنامه جلو ببری.

 

خوندنش چقدر طول می کشه؟

 

نحوه و سرعت مطالعه‌ی هر فرد متفاوته اما به طور میانگین اگر هر صفحه رو توی ۱۰ دقیقه بخونی و روزانه ۵ ساعت مطالعه داشته باشی، میتونی توی ۲ نهایت ۳ روز تمومش کنی. اما حواست باشه مرور و خوندن تست‌های پره آپ بسیار مهمه. (۷۸ صفحه میشه ۷۸۰ دقیقه یعنی حدود ۱۳ ساعت)
البته برای مطالعه ضروریات با توجه به زمان کمی که داری، یه برنامه خوب و مطمئن تا آزمون می‌خوای. می‌تونی از مشاورین مجموعه برای داشتن بهترین برنامه مطالعاتی کمک بگیری، تا برنامه‌ای اختصاصی و مطابق شرایط خودتو داشته باشی. پلن پاس یه نقشه راه خوب بهت میده که میتونی توی باشگاه ژلوفن پیداش کنی.
اگر میخوای بیشتر با کتاب آشنا بشی روی فایل نمونه کتاب ضروریات پره انترنی زنان و اطفال کلیک کن.

تگ‌ها:

آخرین اخبار

مقالات مرتبط

2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


2023/11/11 4:14 PM

راهنمای مصرف ژلوفن

چرا دوباره؟ يادت مياد علوم‌پايه داشتي و با سيب سبز كچل شدي؟ روز آخر كه قبول شدي و داشتي ‌مي‌رفتي بت گفتيم برو دوباره ميايم سراغت! الوعده وفا! اومديم تا سر امتحان پره‌انترني اون 4تا موي باقي‌مونده‌تو هم بريزيم و به عنوان يه Complete kachal بفرستيمت دوره‌ي اينترني 🙆


2023/11/11 4:07 PM

تغییرات آزمون پره انترنی اسفند 1401

آزمون پره انترنی دومین آزمون جامعی است که هر دانشجوی پزشکی باید در آن شرکت کند، امتحان پره انترنی در پایان دوره استاجری در دو نوبت شهریور و اسفند ماه هر سال برگزار می‌شود که این امتحان از سال 99 به بعد به صورت کشوری برگزار شده است.


کامنت