Alternate Text

سیب‌سرخ آناتومی

 


همونطور که میدونی ما دو تا منبع اصلی مطالعه برای علوم‌پایه داریم :
الف)منابعی که بر اساس یادگیری مبتنی بر مسئله (PBL) طراحی شدن و ما اصطلاحا بهش میگیم منابع تست محور (test-based).
ب)دسته دوم منابع تشریحیه که بر اساس هدفت، برای بعضی درسا این منابع رو بهت توصیه می کنیم.
تو این مقاله می خوایم راجع یکی از این منابع تشریحی که سیب‌سرخ هست، صحبت کنیم پس لطفا تا آخر مقاله باهام باش.

 


سیب‌سرخ آناتومی رو میشناسی؟🍎

 


مهم‌ترین دغدغه دانشجو‌ها برای امتحان آناتومی(چه درون دانشگاهی چه علوم پایه) یه منبع تشریحی کم حجم ولی غنیه که بتونه با زبون ساده و روون مباحث پزشکی رو بهت یاد بده. خلاصه بگم دانشجو جماعت دنبال منبعیه که بتونه بهش اعتماد کنه و مطمئن باشه وقتی با روش درست میخونتش، میتونه بهترین نمره رو از اون آزمون دشت کنه. به خاطر همین من بهت کتاب سیب سرخ آناتومی رو پیشنهاد میکنم. چرا؟
چون تو طراحی این کتابا سعی کردیم مباحث خیلی خلاصه بشه تا با توجه به فرصت کمتون برا فرجه امتحانا، بتونین مباحث رو به بهترین نحو ممکن جمع و جور کنین. همچنین این کتاب پر از عکسای دست نویس و دانشجو‌‌ پسنده که هم کار یه اطلس خوب رو برات میکنه، هم باعث میشه راحت تر و با ماندگاری بالاتر مطالب تو ذهنت برن؛ مثلا تو فرض کن هر عکسش کار2،3 صفحه متن رفرنس رو برات میکنه و تو اگه همون عکس رو خوب به ذهن بسپاری 100-0 از بقیه جلوتری. به اضافه اینکه متن راحتی داره و مثل بعضی از رفرنسا متنش سنگین نیست و خیلی هلو برو تو گلو مطالبو برات دسته بندی و طبقه بندی کرده تا راحت بتونی تو ذهنت ذخیره ش کنی و برای مرور هم کارت خیلی راحت تر بشه.

 


مولف این کتاب چه شخصیه؟میشه به اعتبار و صحت علمی مطالب اعتماد کرد؟🤔

 


خوب باید بگم که ما فکر اینجاشم کردیم. مولف این کتاب آقای دکتر ایرج راگردی کاشانی و خانم الهه درگاهی هستن. آقای دکتر کاشانی رو که احتمالا باید بشناسید. ایشون استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران هستن و یکی از برترین اساتید آناتومی کشور هستن . نتیجه اینکه میتونم این تضمین رو بهت بدم که از حیث صحت و اعتبار علمی مطالب خیالت تخت تخت باشه. با اطمینان برو سراغش و کامل مطالعش کن.

 

 


سیب‌سرخ آناتومی چه فصلایی داره؟🧐

 


این کتاب بر اساس بلوک‌های مختلف و رایج آناتومی طبقه بندی شده و فصلاش به ترتیب زیره:
1. نوروآناتومی
2. سر و گردن
3. توراکس
4. شکم
5. اندام تحتانی
6. اندام فوقانی

 


فرقش با سیب سبز چیه؟ فقط تو رنگ سیبش با هم متفاوتن؟😅

 


ببین حقیقتش اینه که سبک نگارش این دو تا کتاب خیلی با هم فرق داره. سیب سبز، test base هست و 3 جلد داره. کتابای سیب‌ سبز نه تنها منبع خوب، کامل و مطمئنی برای علوم پایه هستند بلکه برای شب امتحان هم خیلی کارسازن و قشنگ کار رو برات در میارن. با سیب سبز می تونی هم درس رو بخونی، هم با جدول و نمودار‌ خلاصه، مرور کنی و هم تمام تستای چند سال اخیر رو بزنی و با آمادگی کامل بری سر امتحان.

 

ولی سیب‌ سرخ یه منبع تشریحیه، یه جلد داره و داخلش تست نیست. میتونم اینجوری بهت بگم که سیب سرخ یه جورایی رفرنسو غربال کرده؛ یعنی با اینکه حجمش خیلی کمتر از رفرنسای سنگین آناتومیه ولی تقریبا هر چی از آناتومی به دردت میخوره رو گفته. همچنین اومده با زبون راحت تری مطالبشو گفته و داخلش پر از عکسای خلاقانه و پرباره. این کتاب هم چاپ سیاه و سفید داره و هم رنگی؛ که پیشنهاد خودم جلد رنگیشه. اینجا برات نمونه کتابو گذاشتم که اگه خواستی بری نگاش کنی.

 


برا چه کسایی مناسبه؟😎

 


این منبعو طوری طراحی کردیم که برا طول ترم به دردت بخوره و با خوندنش بتونی بهترین نمره رو از اون امتحان کسب کنی. همچنین اگه امتحان علوم پایه داری و دنبال یه منبع تشریحی درجه یک و مختصر و مفیدی، میتونی ازش استفاده کنی و با اعتماد به نفس بالا بری سر جلسه و هرچی تست آناتومیه از پا دربیاری. (ایزی ایزی تامام تامام)

 


راهنمای شستشو و خوردن سیب سرخ آناتومی😋

 


اگه میخوای در طول ترم ازش استفاده کنی، بهت پیشنهاد میکنم هر روز وقتی استاد یه مبحثو بهت درس میده سیبشم بخون. با اینکار هم مطالب برات مرور میشن، هم راحت تر تو ذهنت میرن. همچنین میتونی خلاصه هاتو یا نکاتی که فکر میکنی جاش تو کتاب خالیه رو بهش اضافه کنی. اینجوری برا شب امتحانت یه سیب فول غنی شده قرمز ملس داری که مطمئنی چیزی از رفرنس کم نداره و خیالت راحته که فردا میری امتحان رو میترکونی.
اگرم برا آزمون علوم پایه میخوایش دیگه وقت تغییرات به اون صورت نیست. پس سعی کن به مطالب کتاب(خصوصا شکل هاش) کامل مسلط شی تا بتونی به هدفت که رتبه یا استریت شدنه برسی.

 


امیدوارم این مقاله برات مفید بوده باشه. اگه سوالی داشتی حتما تو کامنتا ازم بپرس. تو اولین فرصت حتما پاسختو میدم.

مقالات مرتبط

2024/01/07 2:33 PM

معرفی سیب سبز (ویرایش جدید)

10 سال پیش بودکه بعد از کلی آزمون و خطا، کتاب‌های سیب سبز رو برای کمک به موفقیت دانشجوهای پزشکی و دندانپزشکی در آزمون علوم‌پایه منتشر کردیم. حالا بعد از کلی تجربه تلخ و شیرین، دهمین سری از محصولات این مجموعه رو آماده چاپ کردیم و تمام تلاشمون رو به کار گرفیم تا تو شیرینی پاس شدن آزمون و هموار کردن مسیر علوم‌پایه باهات شریک بشیم.


2023/11/11 4:19 PM

کلیات علوم پایه پزشکی دندان پزشکی

دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی در طول دوره تحصیل علاوه بر امتحانات طول ترم، باید در مقاطع مختلف در آزمون های جامع نیز شرکت کنند و شرط ورود به مقاطع بالاتر، قبولی در این امتحانات است. اولین امتحانی که دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی باید در آن شرکت کند آزمون جامع علوم پایه است که در انتهای ترم 4 یا 5 برگزار می شود و دانشجو برای ورورد به مقطع فیزیوپاتولوژی یا پره کلینیک باید نمره بیس قبولی در این امتحان را کسب کند. در این مقاله کلیات آزمون علوم پایه را با هم مرور می کنیم.


2023/11/11 4:18 PM

مراحل پزشکی در 7 دقیقه

رشته‌ی پزشکی چهار مقطع و مجموعاً 14 ترم معادل 7 سال است که می ‌تونه تا 20 ترم طول بکشه.


کامنت